Guest Jonna Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Jeg og TonjeM her inne skal kjøpe oss en liten AK valp sammen. Det er ikke bestemt hvem enda, men det er ett valg mellom 3 stk. 1 svart og 2 brune. De er nå 4,5 uke Tispe 1 Tispe 2 Svart tispe Alltid intressant å høre hva andre har å si om de. Vi har første valget. Så langt er de ellers i atferd veldig jevne og like. (og det er jo en bra ting ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Tror ikke jeg har sett noe så nydelig siden lille apekatt Strider! Sjekk de der litt teite vippe-ørene! Og så er jeg spent på hva folk mener.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Spennende! Fine og jevne i hvert fall! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Så spennende! Gratulerer med ny valp! Er det slik at den skal bo hos TonjeM? Jeg fokuserer selvsagt på det viktigste ( ) og falt for den som skilte seg ut med sin sorte farge. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 SVART, selvsagt :lol: 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Hallå! Ikke bli helt fargeblinde her da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Ved første øyekast ble jeg selvfølgelig veldig sjarmert av den lille sorte! Men etter litt mer studering tror jeg jeg likte tispe 2 best Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Jeg likte den midterste best, vet ikke helt hvorfor, men den tiltalte meg mest, utfra bildet. ellers er de pene sote sma alle 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Tispe 2 tror jeg, muligens svarten. Bildene blir ikke så bra på mobil så kanskje jeg endrer mening i morgen når jeg kommer hjem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Her er det tispe to eller den sorte. Den i midten, tispe 1 hadde noe over henne som gjorde at hun ikke var like tiltrekkende på øyet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsan Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Vid första ögonkast så var det lille svarta mina ögon fastnade vid, men jag vet inte om det är rent objektivt sett. Vid närmare titt så tyckte jag att den översta fröknan ser väldigt fin också Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Så spennende! Gratulerer med ny valp! Er det slik at den skal bo hos TonjeM? Jeg fokuserer selvsagt på det viktigste ( ) og falt for den som skilte seg ut med sin sorte farge. Hun skal bo stortsett hos meg ja (tror du vi er i orbit om dagen her i gården eller.. ) men hun skal da få være en del hos Jeanette også (synes jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2012 Det var noen fine valper! Veldig jevne og fine. Men jeg likte best den sorte og egentlig ikke bare pga. fargen. Tispe 2 var også veldig bra(eller det var de alle!). Så jeg likte best den sorte og tispe nr 2 Du må legge ut nye bilder når du får det altså! Blir spennende å se hvilken dere ender opp med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Nr2 viser seg jo veldig bra, siden hun har halen opp. Vil tro det er ei jente med litt tak i. Synd de ikke står samme vei. Selv synes jeg det var noe med den første jeg. Likte henne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whoopsis Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Jeg festet meg veldig ved nr.2, men den svarte på en god andreplass. Dette blir spennende å følge med på! Gleder meg til gode historier fra TonjeM jeg. (Og jeg savner presentasjon av spesielt moren!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Tispe nr 1 (bilde nr 2 altså ) ser ut til å ha veldig steil skulder, synes jeg.... Tispe nr 2 ser bedre ut både foran og bak i forhold til nr 1 - men jeg likte nok best den sorte - hun hadde mest "fasong" synes jeg - men er muligens noe framskutt i front? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Likte uttrykket på den sorte, med brun nr 2 på en god andreplass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Fargeblind... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Edit: fikset litt på bildene så valpene kom tydeligere fram og fikk lagt ut bildene. Nr2 viser seg jo veldig bra, siden hun har halen opp. Vil tro det er ei jente med litt tak i. Synd de ikke står samme vei. Selv synes jeg det var noe med den første jeg. Likte henne. De skal ikke ha halen opp, det er faktisk ett eksteriørt problem på rasen at de bærer halen for høyt/for høyt halefeste. (Og jeg savner presentasjon av spesielt moren!) Det er egentlig ikke så mye å fortelle. Foreldrene er ganske unge og uprøvde, og kjøpet er egentlig mest bassert på linjer. Begge foreldre har gått MH (og deres søsken), fri forann-bak-øyner, driver med AG og lydighet. Jeg får si min egen mening utifra bildene også da. TonjeM har alt fått det på bakrommet Tispe 1 syns jeg ikke noe om, klarer ikke sette fingen på det utenom halen, men det mangler liksom litt av alt på dette tidspunktet. Ørene er litt for vidstilte og dårlig utfylt under øynene. Tispe 2 har en veldig bra kropp, men tror krysset er litt avfallene. Høye haser? Hode ikke noe å si, kanskje noe dårlig utfyllt under øynene den også. Sort tispe. Står godt bak, pen overlinje, litt fransk forann ser det ut som. Meget pent hode (jeg har overredigert det hos meg for å se detaljer, ikke lett på sort valp med dårlig kamera). Men de er 4,5 uke så det kan skje endel ting enda Pels og farge er ikke noe å utsette på noen av de. Tispe nr 1 (bilde nr 2 altså ) ser ut til å ha veldig steil skulder, synes jeg.... Tispe nr 2 ser bedre ut både foran og bak i forhold til nr 1 - men jeg likte nok best den sorte - hun hadde mest "fasong" synes jeg - men er muligens noe framskutt i front? Ettersom jeg har fikset bildene nå og lagt de ut på nytt så er jeg litt forvirret over hvilken av de brune du mener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Det var heftig til haleføring på tispe nr 1! Allerede liksom. Jeg likte tispe nr 2 best (tett fulgt av den svarte), for jeg syns hun ser mest harmonisk ut sånn all in all. Men det kan jo enda skje litt på et par uker, da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Dette er så sykt spennende.. jeg fikk ikke sove inatt pga bilder av små kelpiebebisser som roterte rundt i skolten, og så er det så interessant med alle vurderingene. Lille sorte og tispe 2 ligger best an så langt tror jeg, så får man se. Vet ikke om jeg innbiller meg, men har tispe 2 større ører enn lille sorte? Må holde litt øye med ørestørrelse også.. På den annen side, nå nærmer jeg meg hallusinasjonsnivå vedr små ekorn altså. edit: Jeanette hvorfor ikke simpelthen velge den med det kuleste navnet? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Ettersom jeg har fikset bildene nå og lagt de ut på nytt så er jeg litt forvirret over hvilken av de brune du mener Jammen du må jo ikke fikse og trikse sånn a vettu Men altså - jeg var enig med deg i bedømmelsen - tispe nr 1 faller helt gjennom, tispe nr 2 ser bra ut, men tispe sort likte jeg definitivt best slik de framstår nå . Jeg likte uttrykket hennes bedre enn tispe nr 2 . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Må nok endre mening nå som hodebildene kom, svarten hadde bedre uttrykk enn tispe to så hun kryper frem i ledelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Jeg syns den sorte var finest sånn all over egentlig. Og ikke til å stikke under en stol at det er arti å ha noe som ikke er så vanlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Siden jeg har sorte hunder, må det vel bli en liten sort som bestemmer? Neida, jeg synes tispe 1 hadde mer ekornuttrykk i fjeset (og litt mer attitude enn de andre, synes jeg. Men det er jo selvsagt vanskelig å si ut i fra bildet), tispe nummer 2 ser veldig, veldig søt ut (og litt sånn unnskyld for at jeg er til). Lille sorte er også veldig søt, men jeg tror nok tispe 2 tiltaler meg mest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts