Gå til innhold
Hundesonen.no

Maiskis Obsidia


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Jeg og TonjeM her inne skal kjøpe oss en liten AK valp sammen.

Det er ikke bestemt hvem enda, men det er ett valg mellom 3 stk. 1 svart og 2 brune.

De er nå 4,5 uke

Tispe 1

Tispe 2

Svart tispe

Alltid intressant å høre hva andre har å si om de. Vi har første valget. Så langt er de ellers i atferd veldig jevne og like. (og det er jo en bra ting :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj får ikke endret tittel på tråden men: DA ER DET BESTEMT!! Det blir lille sorte: Maiskis Obsidia aka Shy!! Avgjørelsen er tatt på grunnlag av litt mer seriøse ting enn bare fargen liksom:

Og et nytt bilde av den lille sorte.. hva tycks nå?

Lille O skal ikke hete Sookie allikevel. Hun skal hete Shy etter hovedpersonen i den nyeste boka til Joe Abercrombie "Red Country"! Og personen heter ikke Shy fordi hun er genert for å si det slik..

Posted Images

Så spennende! Gratulerer med ny valp! Er det slik at den skal bo hos TonjeM? Jeg fokuserer selvsagt på det viktigste ( :whistle: ) og falt for den som skilte seg ut med sin sorte farge. :D

Hun skal bo stortsett hos meg ja (tror du vi er i orbit om dagen her i gården eller.. ) men hun skal da få være en del hos Jeanette også (synes jeg :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen fine valper! Veldig jevne og fine. Men jeg likte best den sorte og egentlig ikke bare pga. fargen. Tispe 2 var også veldig bra(eller det var de alle!). Så jeg likte best den sorte og tispe nr 2 :)

Du må legge ut nye bilder når du får det altså! Blir spennende å se hvilken dere ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispe nr 1 (bilde nr 2 altså :D) ser ut til å ha veldig steil skulder, synes jeg.... Tispe nr 2 ser bedre ut både foran og bak i forhold til nr 1 - men jeg likte nok best den sorte - hun hadde mest "fasong" synes jeg - men er muligens noe framskutt i front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: fikset litt på bildene så valpene kom tydeligere fram og fikk lagt ut bildene.

Nr2 viser seg jo veldig bra, siden hun har halen opp. Vil tro det er ei jente med litt tak i.

Synd de ikke står samme vei.

Selv synes jeg det var noe med den første jeg. Likte henne.

De skal ikke ha halen opp, det er faktisk ett eksteriørt problem på rasen at de bærer halen for høyt/for høyt halefeste.

(Og jeg savner presentasjon av spesielt moren!)

Det er egentlig ikke så mye å fortelle. Foreldrene er ganske unge og uprøvde, og kjøpet er egentlig mest bassert på linjer. Begge foreldre har gått MH (og deres søsken), fri forann-bak-øyner, driver med AG og lydighet.

Jeg får si min egen mening utifra bildene også da. TonjeM har alt fått det på bakrommet :lol:

Tispe 1 syns jeg ikke noe om, klarer ikke sette fingen på det utenom halen, men det mangler liksom litt av alt på dette tidspunktet. Ørene er litt for vidstilte og dårlig utfylt under øynene.

Tispe 2 har en veldig bra kropp, men tror krysset er litt avfallene. Høye haser? Hode ikke noe å si, kanskje noe dårlig utfyllt under øynene den også.

Sort tispe. Står godt bak, pen overlinje, litt fransk forann ser det ut som. Meget pent hode (jeg har overredigert det hos meg for å se detaljer, ikke lett på sort valp med dårlig kamera).

Men de er 4,5 uke så det kan skje endel ting enda ;)

Pels og farge er ikke noe å utsette på noen av de.

Tispe nr 1 (bilde nr 2 altså :D) ser ut til å ha veldig steil skulder, synes jeg.... Tispe nr 2 ser bedre ut både foran og bak i forhold til nr 1 - men jeg likte nok best den sorte - hun hadde mest "fasong" synes jeg - men er muligens noe framskutt i front?

Ettersom jeg har fikset bildene nå og lagt de ut på nytt så er jeg litt forvirret over hvilken av de brune du mener :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så sykt spennende.. jeg fikk ikke sove inatt pga bilder av små kelpiebebisser som roterte rundt i skolten, og så er det så interessant med alle vurderingene. Lille sorte og tispe 2 ligger best an så langt tror jeg, så får man se. Vet ikke om jeg innbiller meg, men har tispe 2 større ører enn lille sorte? Må holde litt øye med ørestørrelse også.. På den annen side, nå nærmer jeg meg hallusinasjonsnivå vedr små ekorn altså.

edit: Jeanette hvorfor ikke simpelthen velge den med det kuleste navnet? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fikset bildene nå og lagt de ut på nytt så er jeg litt forvirret over hvilken av de brune du mener :lol:

Jammen du må jo ikke fikse og trikse sånn a vettu :lol:

Men altså - jeg var enig med deg i bedømmelsen - tispe nr 1 faller helt gjennom, tispe nr 2 ser bra ut, men tispe sort likte jeg definitivt best slik de framstår nå :D. Jeg likte uttrykket hennes bedre enn tispe nr 2 :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har sorte hunder, må det vel bli en liten sort som bestemmer? :lol: Neida, jeg synes tispe 1 hadde mer ekornuttrykk i fjeset (og litt mer attitude enn de andre, synes jeg. Men det er jo selvsagt vanskelig å si ut i fra bildet), tispe nummer 2 ser veldig, veldig søt ut (og litt sånn unnskyld for at jeg er til). Lille sorte er også veldig søt, men jeg tror nok tispe 2 tiltaler meg mest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...