Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor godt premiert er sonenhundene?


HHC
 Share

  

114 stemmer

  1. 1.

    • BIS
      12
    • BIG
      14
    • BIR
      40
    • BIM
      26
    • CERT
      40
    • Res.CERT
      12
    • CK
      24
    • HP
      8
    • Excellent
      26
    • Very Good
      10
    • Good
      2
    • Sufficent
      0
    • KIP
      1
    • Har valp / ikke deltatt på utstilling
      24
    • CACIB
      22
    • Res.CACIB
      7


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men hva er liksom BEST? Jeg vil liksom si at en BIM på rasespesial kanskje teller mer enn en BIG2 på nasjonal utstilling på et vis, så jeg synes det er vanskelig å rangere hva som er min hunds beste r

BIS på NKK (3 ganger), BIS veteran på Verdensutstilling og Stora Stockholm, Verdensvinner, BIS flere ganger på spesialer, utallige grupper, kanskje10-15 BIS på nasjonale utstillinger, flere hundre cer

Trykket på de fleste alternativene der Edit: Åh, det var kanskje bare de beste som skulle med?

Tuva:

Internasjonal og Nordisk champion

4 CACIB

6 CERT (hvorav 4 tatt på int utstilling)

3 BIR (hvorav 2 tatt på int utstilling)

3 BIM (hvorav 2 tatt på int utstilling)

BIG 4 (på int utstilling)

BIS unghund (på svenske Terrier klubben sin utstilling)

BIS 4 (på svenske Terrier klubben sin utstilling)

Trym:

3 CERT (hvorav 2 tatt på int utstilling)

4 X 2 BHK (hvorav 2 på int utstilling)

Beste unghunds hanne på norske spesialen.

Bodil blir ikke stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste hundene mine som har hatt noen utstillings karriere er vel Loke og Lyra.

Loke fikk 2 små cert, 1 stort, en cacib og en BIG 3 på 7 utstillinger før matmor ikke gadd mer. Når han fikk championatet så jeg liksom ikke poenget lengre , han var ikke en NV kandidat liksom.

Lyra ble ikke stilt hos meg , men hennes beste prestasjon var nok å bli cruftsvinner bare 9 mnd gammel. Selv om hun akkurat rakk å komme i belgisk eie var x- matmor fryktelig stolt. Spesielt fordi det var jeg som hadde nappet henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til premieringer så er jeg ikke så rent lite stolt av guttungen, jeg :).

Han har følgende titler:

CIB (internasjonal champion m bruksprøver)

NO CH

DK CH

SE CH (krever bruksprøver)

FIN CH (krever bruksprøver)

NV11

AD (utholdenhetstest)

Han plasserte seg 5 ganger i BIS som valp, 1 gang som 1 BIS, mens han som voksen har fått med seg 2×1 BIG, 5×2 BIG, 2×3 BIG, 2×4 BIG, 19xBIR, 8xBIM, 7 CACIB, 10 res. CACIB og 19 CERT (tatt i Norge, Sverige, Danmark og Finland).

De premieringene JEG synes har vært mest stas var først da han ble BIM på rasespesial i Sverige som junior (og fikk uoff tittel Svensk Briardvinner 09), og så da han 15,5 mnd gammel ble seleksjonert som avlshund i høyeste klasse i Frankrike på deres rasespesial der i 2009. Det er noe av det største man kan oppnå med rasen, og det var svært spesielt at en så ung hund greide dette. De fleste må forsøke flere ganger for å gå gjennom nåløyet (som inkluderer både mentaltest, eksteriørbeskrivelse og til slutt en utvelgelse med tre-dommersystem). I tillegg bestod han også gjeterhundanleggsprøve, noe som er bruksmeritt som kvalifiserer til fransk championat (men da må vi reise ned dit og kjempe om noen cert også, da :D).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS på NKK (3 ganger), BIS veteran på Verdensutstilling og Stora Stockholm, Verdensvinner, BIS flere ganger på spesialer, utallige grupper, kanskje10-15 BIS på nasjonale utstillinger, flere hundre cert...

Nei huff - dette hørtes j...lig dyrt ut! (Men myyyye moro, da!)

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opsis har to excellent, en eller to bvery good og en sufficient. I motsatt rekkefølge, så jeg regner med at det neste blir exc m. ck. :ahappy:

Klima er bare stilt på valpeshow og har 2xBIR, 2xBIG, 1xBIS, 1x 4BIS og 2BTK på spesialen bare 4-5mnd gammel. Og to BIMer.Jeg er mest fornøyd med spesialen der hun slo en del eldre tisper og fikk en kjempefin kritikk! For øyeblikket er hun hengslete og litt spinkel, så nå blir det en pause frem til hun er junior. i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle liksom hake ut det beste resultatet hunden din har da. Var det Kip det da liksom, hæ?

Å ja :lol: Men det gikk jo an å trykke flere ting! Så da trykka jeg alt hun har oppnådd.

Riktig svar blir vel BIG da, men det var som valp. CERT eller CACIB er vel det beste Selma har fått som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denali

BIR, CERT, CACIB, res-CACIB og BIG3

er N UCH

Freke

BIR, BIM, (ørten) CERT, CACIB, BIG1 (og ytteligere BIG + BIS om man tar med valpeshowa)

er NJV-11 NordJV-11 og ble 3. beste Jr av 22 (og over 200 i rasen totalt) på WDS i 2012

Har ikke fylt 2 år ennå, så andre titler må vente.

Fjellbris er stilt en gang og ble BIS-2 valp. Men hennes resultat er ikke med på "kryssa" mine. Har ikke tatt med valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...