Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Guest Gråtass

Fikk jeg lyst på denne genseren? Det vet jeg ikke helt, men jeg fikk veldig lyst på westie!  :lol:

 

Postet bilde

Nydelige farger, kan jeg ønske meg den av noen men med bc, sau, schäfer eller hest i stedet?!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært å hekle! :o Jeg trodde seriøst jeg var for dum til det for jeg har prøvd ørten ganger før med div oppskrifter og forklaringer og fremdeles sittet igjen som et spørsmålstegn, men så fant jeg ut at jeg skulle prøve en siste gang etter denne "oppskriften"

http://tusenideer.no/har-du-lyst-til-lage-et-slikt-teppe-kan-du-se-hvordan-du-hekler-de-sote-blomstene/ (følger den nederlandske - tror greia er at jeg ikke blir forvirra av hva som blir sagt, jeg må bare se på hva som gjøres) så jeg driver med noen lurvete blomster av div garntyper, man tager hva man haver. Det skal bli et teppe av noe slag, men aner ikke hvor stort det blir :lol:

Kaanskje jeg kan prøve meg på happyhippo etterhvert? Det skal jo vistnok ikke være så avansert?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært å hekle! :o Jeg trodde seriøst jeg var for dum til det for jeg har prøvd ørten ganger før med div oppskrifter og forklaringer og fremdeles sittet igjen som et spørsmålstegn, men så fant jeg ut at jeg skulle prøve en siste gang etter denne "oppskriften"

http://tusenideer.no/har-du-lyst-til-lage-et-slikt-teppe-kan-du-se-hvordan-du-hekler-de-sote-blomstene/ (følger den nederlandske - tror greia er at jeg ikke blir forvirra av hva som blir sagt, jeg må bare se på hva som gjøres) så jeg driver med noen lurvete blomster av div garntyper, man tager hva man haver. Det skal bli et teppe av noe slag, men aner ikke hvor stort det blir :lol:

 

Kaanskje jeg kan prøve meg på happyhippo etterhvert? Det skal jo vistnok ikke være så avansert?

Du kan også prøve deg på bestemorruter.. Det er enkelt og greit :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd regnkåpe og ullkåpe til mamma. Ble ganske fornøyd med regnkåpa, så tror jeg skal sy en til meg selv også.

10917833_10155099263020597_6489106340875

Stilig. :) Regnkåpe står på lista mi også i år, jeg må bare finne et mønster jeg er fornøyd med. Har du kjøpt eller tegnet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig. :) Regnkåpe står på lista mi også i år, jeg må bare finne et mønster jeg er fornøyd med. Har du kjøpt eller tegnet selv?

Jeg brukte mønster fra stoff og stil ( http://www.stoffogstil.no/Katalog/Monstre.aspx?group_id=9517 ). Syntes hetten var litt liten så når jeg skal lage en til meg så kommer jeg til å tegne hetten litt selv.

Uten om hetten så likte jeg mønsteret veldig godt. Har sydd i en glidelås som er noe kortere enn den de "anbefaler" i oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe, siden jeg ikke er så god på å lese oppskrift. Skal kjedemaskene i begynnelsen telle som en hdc? Står ingenting om det i oppskrifta...

1. Magic Ring, chain 2, 10 hdc in the ring, join to the first stitch.
2. Chain 2, 2 hdc in each Stich, join (20)
3. Chain 2, *1 hdc, 2hdc* around, join (30)
4. Chain 2, *1 hdc, 1 hdc, 2 hdc* around, join (40)
5. Chain 2, *1 hdc, 1 hdc, 1 hdc, 2 hdc* around, join (50)
6. Chain 2, *1 hdc, 1 hdc, 1 hdc, 1 hdc, 2 hdc* around, join (60)
7. - 12. Chain 2, 60 hdc, join.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...