Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Sidelengs-boms er ferdig :D Da kan jeg med god samvittighet begynne ordentlig på sambis sin genser :ahappy:

Vil gjerne se bilde. :)

Hva blir julens strikk/håndarbeid da folkens? Jeg har disse tre som potensielle strikkeprosjekt:

1. http://www.ravelry.com/patterns/library/worsted-boxy

2. http://www.ravelry.com/patterns/library/still-light-tunic

3. http://www.ravelry.com/patterns/library/cold-breath

Alle tre har jeg strikket før, men nr 1 kun i tynnere garn. Men vil ha flere av de da de er skikkelig elsk og kule å strikke. Still light skal bli i finull tenker jeg. enten med stor vid hals, eller med mønster oppe ved raglanfellingen. hmhm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære søster leter sårt etter oppskrifta på strømper som det her:

received_1668825676677822-1_zps42fd6ccd.

Er det noen av dere som har eller klarer å lete opp en eller en som er ganske så lik? :) Helst på norsk, mamma kan ikke engelske oppskrifter.

Ser ut som Fana-mønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikka babyting! Det er så koselig! Jakke, lue og helseteppe.

post-10509-1419272294,0775_thumb.jpg

post-10509-1419272316,8015_thumb.jpg

Også gjorde jeg meg akkurat ferdig med en genser fra pickles, men ble ikke voldsomt fornøyd... Modellen er liksom så rar. Ja, ja, bedre lykke neste gang! (Og det håper jeg virkelig, for nå har jeg begitt meg i kast med sinnasaujakka... Skal klippes og greier. Hjelp!)

Sorry for at bildet av jakka er opp ned...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått strikkedille!

Siden september produsert:

To babyjakker, to babybukser (ene passer babyborn dukken min, så er nok NOE liten til en reell baby :lol: ) en "egenkomponert" genser til min nevø og to perlestrikkede skjerf. Har det tredje på pinnene nå, men datt pittelitt i do skal jeg være ærlig nå :lol:

Hver gang jeg sier jeg skal lage noe til en spesifikk person så "detter jeg i do" med lagingen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Får liksom aldri tatt bilde av den forbanna genseren :P Synes den ser så liten ut?! Får han på meg, meeeen "onesize" hos Pickles betyr nok onesize for mennesker som veier rundt 1/4 mindre enn meg og nedover :P

image_zps836a2e49.jpg

Beklager crappy bilde. Den er ikke skjev heller :P Snuta til Angus ville være med også ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med Glad-teppe fra Pickles, men er litt usikker på disse trådene jeg skal ta med meg oppover. Skal jeg gjøre noe med dem underveis? Hvis ikke blir de jo liggende langs kanten som ei løkke, det er jo ikke så fint.. Skal jeg bare jukse dem inn når jeg plukker opp for å strikke kanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til oppskrifter til babyting? Jeg har fått en haug med garn som ser ut til å være akryll (40g = ca 105m, 4 1/2 pinne og da 18-19x26 masker)

Jeg synes naturfiber er best til babyer, ull og silke transporterer fuktighet bort fra huden, er varmt når det er kaldt og kjøler når det er varmt. Akryl er ... plastikk.

Edit: men du kan jo eventuelt strikke eller hekle kosedyr. Inspirasjon kan hentes her. :)

kosedyr-1.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet helt feil på garnet til de hundegenserne, så kom i manko på blått. Sååå er det nesten ett år siden jeg kjøpte garnet, så samme fargeparti finnes jo ikke lenger :icon_cry: Genseren har to blåfarger... :hmm: Ser skikkelig teit ut.

Har sett flere på strikkesida på Facebook som etterspørr garn fra det og det partiet, nesten alltid noen som har liggende og er villig til å selge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikket i ullgarn? Du kan farge genserne.

Perfekt timing! Hvordan gjør jeg dette enklest og billigst mulig? Guttungen i huset som alltid har elsket rosa og bling har blitt fortalt hvilken synd dette er for en gutt, så nå har vi masse rosa som han MÅTTE ha i fjor, som det er fullstendig blånekt på.

Ser for meg grått bør funke? Svart blir vel neppe jevnt og pent?

Det er snakk om tynn superwash merino typ Pierre Robert og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt timing! Hvordan gjør jeg dette enklest og billigst mulig? Guttungen i huset som alltid har elsket rosa og bling har blitt fortalt hvilken synd dette er for en gutt, så nå har vi masse rosa som han MÅTTE ha i fjor, som det er fullstendig blånekt på.

Ser for meg grått bør funke? Svart blir vel neppe jevnt og pent?

Det er snakk om tynn superwash merino typ Pierre Robert og lignende.

Har du sjekket om du kan bruke fargepakkene som du får kjøpt i matbutikkene? Husker ikke hva det heter i farten.

Eg bruker syrefarger til ull selv. Spinnvilt har bra utvalg i farger (du finner også syrefarger på etsy). Du trenger bare ullvask (milo f eks), en kasserolle (som ikke skal brukes til mat etterpå) og litt eddik i tillegg. Du kan velge hvilken farge du vil ha, det vil ikke bli problem så lenge du farger det mørkere. Hvor mørkt du vil ha det styrer du med mengde fargepulver og mengde ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du kan bruke fargepakkene som du får kjøpt i matbutikkene? Husker ikke hva det heter i farten.

Eg bruker syrefarger til ull selv. Spinnvilt har bra utvalg i farger (du finner også syrefarger på etsy). Du trenger bare ullvask (milo f eks), en kasserolle (som ikke skal brukes til mat etterpå) og litt eddik i tillegg. Du kan velge hvilken farge du vil ha, det vil ikke bli problem så lenge du farger det mørkere. Hvor mørkt du vil ha det styrer du med mengde fargepulver og mengde ull.

Er det ikke slik at syrefarger lukter innmari? Tror egentlig ikke at jeg orker å farge for hånd. Jeg er altfor klumsete og har nyoppusset kjøkken, typisk meg å søle farge ut over alt.

Sånn pakker som man kjøper i butikken har jeg ikke sett på mange år? Vet du hvilken kjede som fører de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...