Tekopp Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Alle sammen!! Hva er den fineste kofta DU vet om? Legg gjerne ved et bilde også Nordlandskofta! Første genseren jeg strikka, og syns fortsatt det er den fineste 1 Siter
MorBilly Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Nordlandskofta! Sitter faktisk iført min nå som mamma har strikket til meg. Tjukk alpakka sånn at jeg ikke skulle fryse i tromsø. 1 Siter
Krilo Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Møt Mikkel - mitt første hekleprosjekt IMG_20141106_215717.jpg Suuuperstolt Den var skikkelig fin! Ønsker meg sånn kosedyr i rådyr til vesla, men jeg kan ikke hekle får sjekke ut om Sebra kanskje har. Siter
Hanna Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Den var skikkelig fin! Ønsker meg sånn kosedyr i rådyr til vesla, men jeg kan ikke hekle får sjekke ut om Sebra kanskje har. Skjønner godt at du er stolt, den var kjempesøt! Kan jeg spørre hvor mønsteret er fra? Takk Mønsteret er fra denne boka, mange søte små dyr! Men jeg var ikke helt fornøyd med hodet til reven, så det er av egen fantasi. Og så har jeg heklet øyne og hvitt inni ørene da jeg ikke tør å ha filtlapper til et lite barn. Nå blir det bare heklekosedyr her i huset Boka har oppskrift på et kjempesøtt rådyr, @Krilo! (se bokomslaget, det blir julegave til en liten niese ) Det var ikke så vanskelig, med god hjelp av heklevideoene på Drops Design... 3 Siter
Mirai Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Ser for meg at sånne små amigurami-dyr er mye telling rundt og rundt? Må du følge med veldig mens du holder på? Hilsen lat person som hekler og ser på serier samtidig... Siter
Krilo Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Takk Mønsteret er fra denne boka, mange søte små dyr! Men jeg var ikke helt fornøyd med hodet til reven, så det er av egen fantasi. Og så har jeg heklet øyne og hvitt inni ørene da jeg ikke tør å ha filtlapper til et lite barn. Nå blir det bare heklekosedyr her i huset Boka har oppskrift på et kjempesøtt rådyr, @Krilo! (se bokomslaget, det blir julegave til en liten niese ) Det var ikke så vanskelig, med god hjelp av heklevideoene på Drops Design... Ååå, den var skikkelig søt! Må finne noen kjente som kan hekle (den Sebra hadde så jo bare rar ut ) Siter
Hanna Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Ser for meg at sånne små amigurami-dyr er mye telling rundt og rundt? Må du følge med veldig mens du holder på? Hilsen lat person som hekler og ser på serier samtidig... Ja du er ett poeng, mannen mener reven har en pris på 5.000,- grunnet timene lagt ned Til mitt forsvar var det det første ferdigstilte prosjektet, og fordi jeg ikke klarer å holde meg til oppskrifter men må freelanse litt ble det flere runder med rekke opp og prøve på nytt Det sto et veldig nyttig tips i boka, som har reddet denne nybegynneren, med å skrive ned hver ferdige runde og det var svært nyttig! Hver runde er ikke så lang - type hekle to fm i en, 5 * en fm i en, (gjennta 3 ganger) = 21 masker, så da rekker man ikke å gå i surr, men når man skal gjennta hele runden noen ganger mista jeg lett oversikten hvis jeg ikke skrev opp. Også lurt med hjelpetråd, som markerer hvor runden slutter/starter. Så ja, man må følge litt med, men hvis man kan hekle går jo hver kropsdel ganske fort (i alle fall hvis man holder seg til mønsteret). Siter
H P Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Mønsteret er fra denne boka, mange søte små dyr! Men jeg var ikke helt fornøyd med hodet til reven, så det er av egen fantasi. Og så har jeg heklet øyne og hvitt inni ørene da jeg ikke tør å ha filtlapper til et lite barn. Takk, tror jeg må få tak i den boken! Må si meg enig i ansiktet til reven, den på boken var litt for stort og klumpete, og jeg ville aldri gjettet at din variant ikke var den originale 1 Siter
roxie88 Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Æææ! Kan noen hjelpe? Når det står "DIRECTIONS Cast on 110 (220) stitches" betyr det at jeg skal legge opp 110 masker eller 220? Siter
Ingidano Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Æææ! Kan noen hjelpe? Når det står "DIRECTIONS Cast on 110 (220) stitches" betyr det at jeg skal legge opp 110 masker eller 220? Kommer an på hvilken størrelse du skal strikke. 110 er den minste, 220 er til den største. Du må også passe at du holder deg til riktig størrelse videre i oppskriften. 1 Siter
Tekopp Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Superlurt å gå gjennom oppskrifta med markeringstusj og gulne ut alle tallene du skal strikke etter, så slipper du å ta feil underveis. Ofte står størrelsene slik s (m) l (xl) da blir tallene slik 40 (60) 90 (130) du bruker da tallene fra samme plass hele tiden. 1 Siter
Teserere Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Jeg savner strikking skikkelig, og har mange prosjekter jeg har lyst til å starte på i hodet. Skulle bl.a strikke masse julegaver. Men jeg kommer ikke igang, for jeg har en UFO jeg må strikke på hvis jeg skal strikke, men den har jeg jo ikke lyst til å strikke på Så da blir det ikke noe strikking på meg da... Sokker in the making: LEKRE 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Jeg savner strikking skikkelig, og har mange prosjekter jeg har lyst til å starte på i hodet. Skulle bl.a strikke masse julegaver. Men jeg kommer ikke igang, for jeg har en UFO jeg må strikke på hvis jeg skal strikke, men den har jeg jo ikke lyst til å strikke på Så da blir det ikke noe strikking på meg da... LEKRE Takk! Og du, ufoer kan man fikse en annen gang, strikking skal være gøy! Jeg har et par ufoer jeg også. 1 Siter
Tekopp Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Jeg savner strikking skikkelig, og har mange prosjekter jeg har lyst til å starte på i hodet. Skulle bl.a strikke masse julegaver. Men jeg kommer ikke igang, for jeg har en UFO jeg må strikke på hvis jeg skal strikke, men den har jeg jo ikke lyst til å strikke på Så da blir det ikke noe strikking på meg da... LEKRE Drit i UFO'en da vel. Strikking skal være gøy, det er en hobby, ikke jobben din. 2 Siter
Teserere Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Takk! Og du, ufoer kan man fikse en annen gang, strikking skal være gøy! Jeg har et par ufoer jeg også. Drit i UFO'en da vel. Strikking skal være gøy, det er en hobby, ikke jobben din. Ja, jeg er egentlig enig. Det er bare det at jeg har begynt på noe for en venninne, og da mista jeg all lysta. Er ca 65% ferdig, men har gjort feil og må rekke opp. Og har dårlig samvittighet. Skal aldri strikke noe på forespørsel igjen... Menn dette bør jeg bli ferdig med. Siter
Gjest Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Skal aldri strikke noe på forespørsel igjen... SÅ enig! Sa ja til å strikke Mariusgenser str XL til kompis av samboer i fjor, for et mas!! Herfra skal jeg bare strikke overraskelser når jeg strikker til andre, så jeg ikke konstant går og føler på at de venter.. Siter
Teserere Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 SÅ enig! Sa ja til å strikke Mariusgenser str XL til kompis av samboer i fjor, for et mas! Herfra skal jeg bare strikke overraskelser når jeg strikker til andre, så jeg ikke konstant går og føler på at de venter.. Akkurat den følelsen ja. Og hvis hun finner ut at jeg har strikket masse julegaver og ikke de genserne hennes som hun har ventet på siden ifjor Jeg skuler på strikketøyet hver eneste kveld så tenker jeg: imorgen Siter
Mirai Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Akkurat den følelsen ja. Og hvis hun finner ut at jeg har strikket masse julegaver og ikke de genserne hennes som hun har ventet på siden ifjor Jeg skuler på strikketøyet hver eneste kveld så tenker jeg: imorgen I kveld! Mens du ser på Skal vi danse . 1 Siter
Ingvild Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Jeg vurderer å strikke noe til onkelen min til jul. Ettersom jeg ikke har like hurtig produksjonsevne som en del av dere andre her inne, må det være noe som ikke tar alt for lang tid å lage. Tenker votter/skjerf/lue/sokker e.l. Er det noen som har forslag (oppskrift) på noe som kan passe til en mann på 48? Som altså ikke er alt for krevende å strikke, men som det likevel er nok stas over til at det kan gis bort i gave. Siter
Zitka Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Jeg vurderer å strikke noe til onkelen min til jul. Ettersom jeg ikke har like hurtig produksjonsevne som en del av dere andre her inne, må det være noe som ikke tar alt for lang tid å lage. Tenker votter/skjerf/lue/sokker e.l. Er det noen som har forslag (oppskrift) på noe som kan passe til en mann på 48? Som altså ikke er alt for krevende å strikke, men som det likevel er nok stas over til at det kan gis bort i gave. Elgsokker? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Zitka Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Jeg fant ikke linken med elgsokkene der elgene parret hverandre men fant noen fine da..http://www.ravelry.com/designers/hilde-aasSent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 @Ingvild: Lue og hals eller skjerf i tjukt garn. (Skjerf trenger du ikke oppskrift til. ). 1 Siter
Tekopp Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Akkurat den følelsen ja. Og hvis hun finner ut at jeg har strikket masse julegaver og ikke de genserne hennes som hun har ventet på siden ifjor Jeg skuler på strikketøyet hver eneste kveld så tenker jeg: imorgen Ville snakka med venninna mi, og fortalt at jeg krangla med strikketøyet hennes og trenger en liten pause fra det, så man ikke strikker inn massevis av bad-juju/karma/tanker når man sitter med strikketøyet... så kan det ligge litt og tenke på hva det har gjort i mellomtida Jeg vurderer å strikke noe til onkelen min til jul. Ettersom jeg ikke har like hurtig produksjonsevne som en del av dere andre her inne, må det være noe som ikke tar alt for lang tid å lage. Tenker votter/skjerf/lue/sokker e.l. Er det noen som har forslag (oppskrift) på noe som kan passe til en mann på 48? Som altså ikke er alt for krevende å strikke, men som det likevel er nok stas over til at det kan gis bort i gave. Tova tøfler. Spesielt om du syr på skinnsåler. De fleste som har fått slike av meg bruker de masse (og spør etter nye etter noen år, når de har klart å slite de ut). Jeg liker PT-garn sine tøffeloppskrifter, men det finnes tonnevis av ulike tovede tøfler man kan strikke, arne og carlos har akkurat laget ny bok om det blandt annet 2 Siter
Kaja Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Den følelsen når man må rekke opp 7!!! Cm på fanakoften fordi man har lest feil og lagt ut alt for mye.. jaja, heldigvis på ermet men fortsatt surt. Det er ikke akkurat et rasktvoksende plagg på pinne 3 :'( Siter
Annegru Skrevet 8. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 8. November 2014 Jeg angrer... Jeg sa ja til å strikke Mariusgenser til onkelen min i Amerika for Farmor, siden hun ikke orker å strikke annet enn oppskrifter hun har i hodet (sokker, f.eks. hun lager verdens beste sokker!), for onkel Mike må jo ha Mariusgenser siden han har vært gift med tanten min i snart 30 år uten å ha en eneste tradisjonell norsk genser Jeg målte arbeidet nå og tenkte at det jo ikke kunne være lenge til jeg skulle begynne på mønsteret, jeg hadde strikket 32 cm og var kjempefornøyd. Men så leste jeg oppskriften, og så skal jeg ikke begynne på mønsteret før etter 47 cm eller noe slikt! Jeg strikker aldri Mariusgenser i str. XL igjen! 1 Siter
Recommended Posts