Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

@Mari Utrolig stilig/crazy strikkeprosjekt! Angående ørene tror jeg at jeg ville felt og lagt opp igjen maskene, og heller heklet rundt åpningen for å stramme den inn/gjøre den mer stabil etterpå. Lurer også på om det ikke hadde lønt seg å ha strikk rundt kanten av hette, og hekla det inn (heklet rundt) strikket.

Du må poste flere bilder/ferdig resultat med modell etterhvert :)

Ja, det var det jeg tenkte med ørene, de er egentlig de enkleste. Men med boblene så er det så vanskelig å minske til halsen synes jeg, boblene forskyver seg, og det blir bare krøllball. Men å hekle det til var veldig lurt altså. Rett og slett mer tilgivende det tror jeg. Takk for tips! :)

Soppeloppen stille med bilder med genser som forhåpentligvis passer. Har ingen modell å prøve på heller, så alt blir litt gjetting fra nå av. Men jeg synes prosjektet er så kult at det automatisk gir litt goodwill, og jeg ser av det bildet at den ikke har 100% passform den jeg kopierer heller. :P Ha ha, unnskyldninder, unnskyldninger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

pavsheep.jpg

Å herregud, har du oppskrift? Mozza ønsker seg sånn! Hun må uansett ha kort pels på kroppen pga div. allergi- dekken- og toveproblematikk om vinteren... Så da kan jeg jo strikke henne en ny, avtagbar ullpels i stedet? (ikke le. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte med ørene, de er egentlig de enkleste. Men med boblene så er det så vanskelig å minske til halsen synes jeg, boblene forskyver seg, og det blir bare krøllball. Men å hekle det til var veldig lurt altså. Rett og slett mer tilgivende det tror jeg. Takk for tips! :)

 

 

Soppeloppen stille med bilder med genser som forhåpentligvis passer. Har ingen modell å prøve på heller, så alt blir litt gjetting fra nå av. Men jeg synes prosjektet er så kult at det automatisk gir litt goodwill, og jeg ser av det bildet at den ikke har 100% passform den jeg kopierer heller. :P Ha ha, unnskyldninder, unnskyldninger. 

Jeg har en Whippet som ønsker seg sånn ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, har du oppskrift? Mozza ønsker seg sånn! Hun må uansett ha kort pels på kroppen pga div. allergi- dekken- og toveproblematikk om vinteren... Så da kan jeg jo strikke henne en ny, avtagbar ullpels i stedet? (ikke le. :P )

Ingen oppskrift og jeg synes det er vanskelig! Men ja, om jeg får den til å funke så blir den virkelig kul! Mozza hadde sett helt fab ut i en sånn. Den burde egentlig vært grå den. :D

Jeg har en Whippet som ønsker seg sånn ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjør på! Det er artig å strikke bobler synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oppskrift og jeg synes det er vanskelig! Men ja, om jeg får den til å funke så blir den virkelig kul! Mozza hadde sett helt fab ut i en sånn. Den burde egentlig vært grå den. :D

 

 

 

Kjør på! Det er artig å strikke bobler synes jeg. :) 

Det var et hint til prosjekt for deg ;) hehe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oppskrift og jeg synes det er vanskelig! Men ja, om jeg får den til å funke så blir den virkelig kul! Mozza hadde sett helt fab ut i en sånn. Den burde egentlig vært grå den. :D

Kjør på! Det er artig å strikke bobler synes jeg. :)

Hm. Kanskje Mozza må outsource strikkinga til "bestemor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket den Pickles-lua til Marimannen og den ble stor og posete. Jeg synes Pickles Merino Tweed er vanskelig å finne riktig strikkefasthet med, det har sannsynligvis mest med at jeg aldri strikker prøvelapp altså, men jeg skylder på garnet læll.

Vanligvis strikker Pickles damene veldig løst, men med dette garnet har jeg måtte gå ned flere pinnestørrelser og alikevel blir det ofte tull.

På en annen side er garnet vanvittig drøyt! Det varer og varer og varer.

VIlle gått for den sjøgrønne jeg også! Har noen nøster med den oransje liggende, og det er også kjempefint. Litt rust i det, veldig pent. :)

Jeg for min del driver og vrir hjernen min og strikker uten oppskrift. Herregud, skulle tro jeg var flinkere til dette så mye som jeg har strikket.

Jeg skal strikke en sånn til @SoppenCamilla sin Skinny.

Kan dere se det for dere?? Den kommer til å bli sååååå fantastisk! Om jeg bare får den til....

Poster teasers litt senere.

pavsheep.jpg

Hmm, ok. Jeg har ikke rundpinne i str 5, så hadde tenkt å bestille det samtidig som garnet. Det kan jeg kanskje stå over, da? Prøver med litt mindre pinnestørrelse først, så kan jeg heller stikke innom garnbutikken her i bygda og kjøpe ny rundpinne om jeg trenger det.

Utrolig kul gensersak. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok. Jeg har ikke rundpinne i str 5, så hadde tenkt å bestille det samtidig som garnet. Det kan jeg kanskje stå over, da? Prøver med litt mindre pinnestørrelse først, så kan jeg heller stikke innom garnbutikken her i bygda og kjøpe ny rundpinne om jeg trenger det.

Utrolig kul gensersak. :D

Ja, jeg ville ventet. Jeg strikker egentlig ganske stramt, og pinne 5 ble for tykt. Lurer på om det handler om at det er absolutt null "bounce" (spenst?) i det garnet.

Europris har for øvrig helt greie og billige pinner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går i posten i morgen, Soppelopp! :D Jeg mente det når jeg sa at photoshoot er en obligatorisk del av kompensasjonen. :lol:

Og nå, over til neste prosjekt og jeg trenger hjelp igjen. Jeg har en hespe lace weight og jeg har lyst til å lae noe jeg kan ha på meg de få gangene jeg pynter meg. Altså noe i sjal/stole (hva er det på norsk) kategorien.

Hespen er Tanis FIber Arts Pink Label i fagen Sea Grass

seaboard1.jpg?format=750w

Kjøre på med noe enkelt:

aft_tea2_medium2.jpg

Eller fjonge det til?

2014-05-16_18.44.26_medium2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le litt av deg @Mari . Du strikker sauedekken uten oppskrift og hekler de fineste tingene - null stress.. Men å strikke et par enkle selbuvotter, nei det så du litt svart på :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingenting i verden skemmer meg like mye som mønsterstrikk... Mønsterstrikk og Dalek invasion. :ermm:

:lol:

Edit: Marimannen stemmer også for det enkle. :) Så er det å manne seg opp til oppgaven som er å nøste opp en 1000 meters hespe. :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i verden skemmer meg like mye som mønsterstrikk...  Mønsterstrikk og Dalek invasion.  :ermm:

 

:lol:

 

Edit: Marimannen stemmer også for det enkle. :) Så er det å manne seg opp til oppgaven som er å nøste opp en 1000 meters hespe.  :shocked:

Mønster er jo enkelt.. Da slipper man å tenke.. Det er bare å følge rutene :)

1000m kommer jo til å ta en evighet :o lykke til! (Hjalp sikkert mye på motivasjonen der :lol: )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000m kommer jo til å ta en evighet :o lykke til! (Hjalp sikkert mye på motivasjonen der :lol: )

Begynner nuh! Melder når jeg er ferdig. Oppfordrer til nøstetipping, vedd i vei. :lol:

Ok, det er ikke sååå synd på meg. Har hespetre og garnvinde. Men læll! Med så tynt garn kan det fort bli krøll. Risky business!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, klager over ingenting jeg. Finito!

Og til geeksa som frekventerer tråden sier jeg "don't blink!" og venter på at noen tar referansen. :lol:

15169031214_48af32b6a0_z.jpg

Tok den. :sleep:

Er enig i at det enkle var finest!

Jeg har skikkelige hekleabstinenser, men har en hel måned med eksamensskriving foran meg før jeg kan gjøre sånt igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, klager over ingenting jeg. Finito!

Og til geeksa som frekventerer tråden sier jeg "don't blink!" og venter på at noen tar referansen. :lol:

15169031214_48af32b6a0_z.jpg

De verste episodene det :aww:

Stilig farge!!! Og jeg skulle ønske jeg var like flink til å strikke som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste episodene det :aww:

Stilig farge!! Og jeg skulle ønske jeg var like flink til å strikke som deg!

De verste er de beste. :yes:

Du, jeg bare følger oppskrifter, det klarer alle med litt trening, så flink vel jeg ikke si at jeg er. Heller tålmodig kanskje. :D Så bare øv så kommer du dit du også, ingen tvil. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...