Kaja Skrevet 7. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2014 Jeg har lyst til å begynne på et litt større prosjekt, jeg! Jeg har veldig lyst til å strikke "Värm genser" fra Pickles til pappa: Den hadde vært midt i blinken for ham. Men har ikke råd til å kjøpe garn for 700 kroner nå. :/ Og hvis jeg først skal strikke et ordentlig plagg, vil jeg ha det i garn av god kvalitet, så da går det jo fort noen hundrelapper omtrent uansett hva jeg begynner på. Men det hadde vært så greit å starte med en genser eller kofte nå, for da kan jeg kanskje klare å få den ferdig til vinteren kommer. Å den var flott! Og nå lengter jeg til høsten, med sine flotte farger og friske lukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 7. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2014 Jeg har lyst til å begynne på et litt større prosjekt, jeg! Jeg har veldig lyst til å strikke "Värm genser" fra Pickles til pappa: Den hadde vært midt i blinken for ham. Men har ikke råd til å kjøpe garn for 700 kroner nå. :/ Og hvis jeg først skal strikke et ordentlig plagg, vil jeg ha det i garn av god kvalitet, så da går det jo fort noen hundrelapper omtrent uansett hva jeg begynner på. Men det hadde vært så greit å starte med en genser eller kofte nå, for da kan jeg kanskje klare å få den ferdig til vinteren kommer. Den var fin! Hvis jeg bare hadde hatt tid så skulle min bror fått en slik! *skrive på den eviglange listen over fremtidige prosjekt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2014 Jeg driver med sokker av restgarn, det var jo dritenkelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 8. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2014 Jeg mangler ca. 10 cm i længden på kjolen min, og så mangler bare lommerne og ærmerne… Jeg ser lys for enden af tunnelen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 12. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2014 Jeg har købt garn til næste projekt. En islandsk sweater i Lett lopi.. Den sweater og i garnet under 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Den genseren ser kjempeflott ut, @Pajko ! Håper du legger ut bilder av din underveis. Her har jeg såvidt kommet i gang igjen med uglepleddet igjen. Har ikke kommet så langt, men nå får jeg sette opp farten for det er jo ikke sååå lenge til mottakeren av pleddet blir født. Har hittil ikke festet trådene på delene jeg har laget, så nå sitter jeg her og syr inn tråder. Kjeeedeliiig! Skal definitivt feste resten av trådene underveis, hehe. Fargerike små rundinger med trådene festet: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Noen som vet hvor man får tak i oppskriften til Retrojakken (til Wiola)? Så den lå ute som gratis oppskrift her for ikke lenge siden, men den er fjernet nå. Vet også at den skal stå i Allers sommerutgave, men jeg har ikke funnet bladet her enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Noen som vet hvor man får tak i oppskriften til Retrojakken (til Wiola)? Så den lå ute som gratis oppskrift her for ikke lenge siden, men den er fjernet nå. Vet også at den skal stå i Allers sommerutgave, men jeg har ikke funnet bladet her enda. Spørre henne her kanskje: https://www.facebook.com/pages/Wiola/314325071962019?fref=ts Det er vel denne boken oppskriften er fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Slik ser uglepleddet ut akkurat nå: Fargerikt i alle fall. Skal nok skifte ut noen av rundingene. Har gjort en feil på den ene, og de første jeg laget ble mindre/strammere enn de siste. Har mer enn nok garn, så... Ellers så blir mitt pledd mindre enn det i oppskriften, selv med samme garn og heklenål, så jeg tenker at jeg skal lage mitt litt større slik at det ikke blir et frimerketeppe. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Slik ser uglepleddet ut akkurat nå: Fargerikt i alle fall. Skal nok skifte ut noen av rundingene. Har gjort en feil på den ene, og de første jeg laget ble mindre/strammere enn de siste. Har mer enn nok garn, så... Ellers så blir mitt pledd mindre enn det i oppskriften, selv med samme garn og heklenål, så jeg tenker at jeg skal lage mitt litt større slik at det ikke blir et frimerketeppe. Flotte farger! Gleder meg til å se det ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Det teppet der er helt fantastisk, @! Hvor har du fått tak i garnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Jeg tror oppskrift på retrojakken ligger på Koftegruppa på FB. Edit: Eller kanskje det er en annen retrojakke som ligger der, ble litt usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Det teppet der er helt fantastisk, @! Hvor har du fått tak i garnet? Jeg kjøpte altfor dyrt garn her: http://www.greatbritishyarns.co.uk/acatalog/Chroma_Worsted_Weight.html Har visst ikke fargen jeg brukte inne akkurat nå. Jeg vurderte mange andre garn, men fant ikke noe med like festlige farger ( ), så da endte jeg opp med dette garnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Er ferdig med duk i bursdagsgave til "svigermor", den må strekkes ut og flates litt først, men. Hun har bursdag 30. så det rekker jeg fint. Pusler litt videre med perlene, dette er en såkalt cellinispiral. Er for øyeblikket nesten ferdig med hele sånn at den blir et armbånd . Mangler litt grønt, men får vel bare ta hvitt på resten eller noe . Leker jo bare med det nå. Så har jeg også begynt på en hvit løper til bord, den blir vel 50cm x 120 cm eller noe i den duren. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Skal strikke ett nytt par sokker til meg selv, og har alt strikket i petrol. Hvilke farge skal jeg strikke i nå? http://www.dustorealpakka.com/garn-sortiment/?category=61 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Skal strikke ett nytt par sokker til meg selv, og har alt strikket i petrol. Hvilke farge skal jeg strikke i nå? http://www.dustorealpakka.com/garn-sortiment/?category=61 Grå eller lilla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Jeg tenkte lilla selv. Da skal jeg ordne lilla garn i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Skal strikke ett nytt par sokker til meg selv, og har alt strikket i petrol. Hvilke farge skal jeg strikke i nå? http://www.dustorealpakka.com/garn-sortiment/?category=61 Jeg ville tatt rosarød. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Jeg ville tatt rosarød. Hmm.. Kanskje jeg skal prøve meg på lilla og rosarøde striper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Jeg synes det er morsomt å strikke sokker, men jeg har en skuff full av hjemmestrikkete som jeg sjelden bruker. Men det er jo populære julegaver, det er mange som ikke strikker sokker selv. Kanskje jeg skulle hamstre litt sokkegarn jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Ja, der sier du noe. Blakket meg helt på julegaver i fjor så kanskje jeg skal begynne tidligere på årets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 17. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2014 Jeg kjøpte symaskin i forigårs! På Ikea av alle steder. Den var temmelig billig, så da gjør det liksom ikke så mye om dette ikke blir en dyp lidenskap. En symaskin til å reparere klær og slikt er uansett greit å ha. På sikt har jeg lyst til å sy litt klær selv, men i første omgang startet jeg med noe enkelt for å huske hvordan man i det hele tatt bruker en symaskin - nemlig et forkle: 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 19. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2014 Færdig med længden på kjolen og vurderer nu og der skal strikkes mønster på ærmerne.. Tænker dette mønster i en lysere grå farge. Kjolen er denne i koksgrå.. Hvad tænker dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 19. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2014 Færdig med længden på kjolen og vurderer nu og der skal strikkes mønster på ærmerne.. Tænker dette mønster i en lysere grå farge. Kjolen er denne i koksgrå.. Hvad tænker dere? Jeg syns kjolen er finest ensfarget, men smaken er jo forskjellig. Du kan jo strikke leggvarmere med det mønsteret til kjolen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 19. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2014 Jeg har gjort det igjen, kjøpt en haug garn (Sandnes alpakka) i lekre farger, uten å ha noen klar idé om hva og hvordan. Vet bare at det skal bli en cardigan eller jakke, gjerne litt lang. Leter febrilsk etter mønster og idéer. Denne er fin, men fryktelig mye arbeid: Denne er steintøff. Garnet jeg har er i mange blåfarger pluss grått: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts