Ingvild Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Da var 60-talls kofta ferdig. IMG_2120.JPG Oi, så lekker! Jeg har litt lyst til å prøve meg på en kofte eller genser til meg selv, selv om det kommer til å bli et evighetsprosjekt ettersom jeg har litt varierende tålmodighet når det kommer til slikt. Men aner ikke hva jeg skal velge! Kunne tenkt meg noe med litt tradisjonelt mønster på en måte, men samtidig vil jeg gjerne ha noe som ikke er så alt for kraftig og varmt. Vil ha noe som er lett og tynt nok til at jeg kan bruke det innendørs også, ikke bare under en ytterjakke når jeg er ute. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 11. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Da var 60-talls kofta ferdig. IMG_2120.JPG Den var innmarri fin! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Takk @Annegru og @Ingvild :-) @Ingvild du kan jo f.eks. bruke et blandingsgarn (ull og bomull) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Ta en kikk på Koftegruppa eller Strikkesida på FB, utrolig mye fint og inspirerende! (Og si fra hvis du ser noe lekkert på Strikkesida, jeg er kastet ut derfra. Jeg er en usmakelig strikkerabulist!) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 11. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Ta en kikk på Koftegruppa eller Strikkesida på FB, utrolig mye fint og inspirerende! (Og si fra hvis du ser noe lekkert på Strikkesida, jeg er kastet ut derfra. Jeg er en usmakelig strikkerabulist!) Hva har du gjort for å bli kastet ut? Liker koftegruppa bedre enn strikkesida, det er så utrolig mange fine, gamle oppskrifter som deles på koftegruppa. Jeg har en hel side i strikkeboka mi (en kladdebok med hva jeg har strikket, i hvilket garn, til hvem og hva jeg har lyst til å strikke) bare med gamle herlige kofter jeg ønsker meg, med inspirasjon fra koftegruppa. Det er bare så leit at jeg er "allergisk" mot å montere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElZorro Skrevet 13. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2014 Å herrefred. Skulle bare tove skappelgenseren min litt, den jeg strikket da jeg var gravid i 25 minus forrige vinter (jeg trengte krympe den litt, for å si det mildt…). 40 grader vanlig program og en dæsj vaskepulver. Hei sitteunderlag til 1000 kr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 13. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2014 Jeg la ut bilde av denne i Koftegruppa i går, og er foreløpig oppe i 171 (!) likes i tillegg til mange kommentarer. Tenkte jeg kunne dele bildet her også, selv om jeg ikke akkurat har strikket den selv... Kjøpte den brukt for tjuefem euro i Berlin. Har ikke funnet ut hva mønsteret heter ennå. Elsker fargene! Blir så glad av å ha den på meg. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Herregud, jeg er så j*vlig bortskjemt Tulip Bambus Luksus Rundpinnesett - Original Pickles Merino Tweed - Røsslyng Pickles Big Fuzz - Rumba Nok garn til å lage sidelengs-bums genseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Begynt på bestemorrute teppe. Ikke mange ruter, men en rute som hekles rundt og rundt og rundt. Guri så kjedelig men det blir fint da og jeg trenger ikke se på hva jeg driver med! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 15. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2014 Dæven å fort det går å strikke på 5mm fremfor 2,5 Skikkelig motiverende dette! Alle de siste prosjektene jeg har hatt har vært 2,5/3mm, gjerne med fletter og hele pakka. Så dette var jo riktig så gøy! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 15. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2014 En venninne av meg skal hvis alt går bra bli mor til høsten. Hurra, da kan jo jeg hekle eller strikke noe! Skal lage en flodhest eller tilsvarende, men har blant annet også lyst til å lage et babyteppe. Et alternativ er dette(har nevnt det tidligere i denne tråden): Et annet alternativ er dette: ...men hvilket skal jeg lage og i hvilket garn? Andre forslag mottas med takk. Er jo veldig tidlig enda så vet ikke kjønn og uansett så tenkte jeg at det sikkert er greit å lage noe kjønnsnøytralt. Burde vel kanskje heller spørre i barnetråden, men er det noe plagg eller annet som er kjekt å få til slike små? Strikket eller heklet. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Tiramisuteppet er nydelig, jeg vil veldig gjerne lage det en gang. Det er så peeeeeent! Sikkert båndet som gjør det, men det ser bare så deilig ut . Ugleteppet er jo fantastisk morsomt da, fungerer både til gutt og jente spør du meg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Jeg (ehm, vi..) hadde blitt veldig glad for det ugleteppet H fikk et hjemmehekla pledd i barselgave fra søskenbarnet til pappaen. Det var sånn klassisk mønster (bestemorruter?) i duse farger, rosa, grønt og kremvaniljenatur-isj. Det ble satt veldig stor pris på! Ellers fikk hun veldig mye av små jakker og slikt, og det er kanskje ikke det aller mest praktiske, selv om det er fint på. De vokser jo også ekstremt fort i begynnelsen, og det er litt leit med alt arbeidet som går i slike plagg man knapt får brukt før de er for små. Ett av plaggene vi brukte aller mest var en helt enkel omslagsjakke fra Nøstebarn: Den var veldig myk og god, enkel å kle av og på for sommerbabyen vår, og vokste litt med ungen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Jeg tror google er teit igjen, for jeg leter etter basic opplæring i hekletekniker, men, ikke videoer, men bilder! Finner det ikke noe steder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Jeg tror google er teit igjen, for jeg leter etter basic opplæring i hekletekniker, men, ikke videoer, men bilder! Finner det ikke noe steder Jeg syntes bilder var vanskelig å skjønne noe ut av, men her er noen hvertfall: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_crochet.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Hmm. Kjøpt inn garn til mariusteppe, beige med hvitt mønster og rosa kant. Men snakket med vordene mor idag som sa at hun har kjøpt petroleumsfarget vogn, og liker knæsje farger.. Tenker å bytte garnet, hva passer til petroleum? Blir jente. Tenkte kanskje bringebærrosa, men med hva? Jeg er skikkelig dårlig på farger! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Jeg syntes bilder var vanskelig å skjønne noe ut av, men her er noen hvertfall: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_crochet.php Ahh! Takk! Har sett på videoene dems, men mitt arbeid ser anderleded ut, og jeg blir frustrert og må spole igjen og igjen mens jeg holder på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Tiramisuteppet er nydelig, jeg vil veldig gjerne lage det en gang. Det er så peeeeeent! Sikkert båndet som gjør det, men det ser bare så deilig ut . Ugleteppet er jo fantastisk morsomt da, fungerer både til gutt og jente spør du meg . Kanskje jeg får håpe at hun får tvillinger slik at jeg kan lage begge to. Jeg (ehm, vi..) hadde blitt veldig glad for det ugleteppet H fikk et hjemmehekla pledd i barselgave fra søskenbarnet til pappaen. Det var sånn klassisk mønster (bestemorruter?) i duse farger, rosa, grønt og kremvaniljenatur-isj. Det ble satt veldig stor pris på! Ellers fikk hun veldig mye av små jakker og slikt, og det er kanskje ikke det aller mest praktiske, selv om det er fint på. De vokser jo også ekstremt fort i begynnelsen, og det er litt leit med alt arbeidet som går i slike plagg man knapt får brukt før de er for små. Ett av plaggene vi brukte aller mest var en helt enkel omslagsjakke fra Nøstebarn: Den var veldig myk og god, enkel å kle av og på for sommerbabyen vår, og vokste litt med ungen. Takk for tips. Tenker jeg begynner med et kosedyr og et pledd, så får vi se hva jeg får tid til etter det. Som du nevner så er det masse fine oppskrifter på jakker/gensere og slikt, men jeg tenkte kanskje at det i så fall ville være en bedre idé å lage de i en større størrelse så kanskje de varer litt lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Hmm. Kjøpt inn garn til mariusteppe, beige med hvitt mønster og rosa kant.ImageUploadedByTapatalk1394982747.117283.jpg Men snakket med vordene mor idag som sa at hun har kjøpt petroleumsfarget vogn, og liker knæsje farger.. Tenker å bytte garnet, hva passer til petroleum? Blir jente. Tenkte kanskje bringebærrosa, men med hva? Jeg er skikkelig dårlig på farger! Oransje og/eller gult. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Jaaa oransje, gå for komplimentærfarger! Det kommer blir å bli fint! Edit: oh lææ lææ... fine skrivefeil her ja, øynene er litt i kryss etter lesing . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Ferdig med den første babygenseren 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Den var søt ida! (hæ, er mentions-knappen borte??) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Den var søt ida! (hæ, er mentions-knappen borte??) Han er jo halvt Gausdøl, så jeg syns det passet med traktor Første genseren jeg har strikket på 28 år, da Skal sette på denne: 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Svære sidelengsbilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Ferdig med den første babygenseren Å, så fin! En sånn vil jeg lage til min kommende nevø Hvor er oppskrifta fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts