Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Jippi! Og unnskyld for at jeg skremte deg slik, men legen din burde hatt en frossen kveite i bakhodet....

Jeg sitter hos frisøren for første gang siden jul, dåp i helgen og jeg hørte rykter om at det blir tatt bilder på slike tilstelninger.. Utrolig deilig å bli freshet opp litt, sårt trengt, men FY så fælt å være så lenge fra Tuva... Hun er med pappaen, men alikevel, mammaen holder på å dø litt inni seg...

helt i orden! Jordmor var jo helt enig med deg. Og jeg er veldig glad det ble full sjekk, da slipper jeg å bekymre meg nestegang jeg får sånn vondt : )
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Helt fantastisk, Rak :D

Er en tur innom sykehuset selv i dag. Kløen sprer seg :gaah: De liker visst ikke sånt, jordmødre, så har tatt nye blodprøver. Har også tatt CTG, for tredje gang denne uka. Den var fin, så tvillingene trives fortsatt. Nå skal jeg bare snakke med en lege, og så kjøre hjem igjen. Får svar på blodprøver om noen dager, men gidder ikke være bekymra egentlig.

Ååh den kløa der høres så vanvittig slitsom ut. :hug:

Lillegull sier hei!

f904b33b-fc5c-4ee1-98e9-3f03a53f70a5_zps

Hei! :wub:

Nå tror jeg at jeg plukker med meg tre hunder og går og legger meg. Trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh den kløa der høres så vanvittig slitsom ut.

Den er ikke kul! Fikk beskjed om å ta zyrtec, men leser på pakka at det ikke er så bra :/ Har tatt én, men det klør jo like fordømt! Unødvendig at det skal være sånn, synes jeg :aww: To uker igjen i morra! (Hvis ikke de kommer før *håpe håpe*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke kul! Fikk beskjed om å ta zyrtec, men leser på pakka at det ikke er så bra :/ Har tatt én, men det klør jo like fordømt! Unødvendig at det skal være sånn, synes jeg :aww: To uker igjen i morra! (Hvis ikke de kommer før *håpe håpe*)

:console: Når man leser pakningsvedlegg så virker det jo som om man blir døden nær av bivirkninger uansett. Håper kløinga di slutter og at guttene snart kommer ut og hilser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: Når man leser pakningsvedlegg så virker det jo som om man blir døden nær av bivirkninger uansett. Håper kløinga di slutter og at guttene snart kommer ut og hilser på :)

Takk :) Ja, og man må jo nesten høre på legen! Men holder meg på et minimum av pilleinntak uansett, og om de ikke hjelper likevel kutter jeg bare ut. Ser dårlig ut :gaah: Har klødd på meg sår på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Femten min med fødeavdelingen på tv og tårene SPRUTER! Ingen tvil om at kroppen min mener jeg i reproduktiv alder iallfall :lol: :lol:

Rak og Wed: Glad for at det står bra til med dere! Wed - supermasse sympati, kløe høres forferdelig ut!!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn lita frøken Charleen! :)

helt i orden! Jordmor var jo helt enig med deg. Og jeg er veldig glad det ble full sjekk, da slipper jeg å bekymre meg nestegang jeg får sånn vondt : )

Har fulgt med idag via mobilen sånn dann og vann, veldig glad for at du ble sjekket skikkelig og at du nå kan puste ut!

Og håper kløa di går over snart Wednesday, det høres skikkelig annoying ut.

Idag har nok mitt dårlige humør og stress smitta over på H. Hun har vært grinete og klengete i hele dag, jeg skal helst bære henne, og iallefall holde i hånda hele tida. Når jeg enkelte ganger må tvinge meg løs fra den lille skrustikka vræler hun som en stukken gris :gaah: Jeg har vært litt ekstra på tuppa pga operasjon på Uva, skal være en bedre mamma imorgen :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med kvalmepillene mine og, men heldigvis er det kjappe med å advare ekstra, somregel rett og slett fordi de har forskal lite på det. Legen gir ikke ting som er direkte farlig for babyene. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med kvalmepillene mine og, men heldigvis er det kjappe med å advare ekstra, somregel rett og slett fordi de har forskal lite på det. Legen gir ikke ting som er direkte farlig for babyene. :hug:

Nei, det er jo sant :) Legene vet helt sikkert hva de gjør. Nå klør det litt mindre! Så tror kanskje den fungerte litt likevel! :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo sant :) Legene vet helt sikkert hva de gjør. Nå klør det litt mindre! Så tror kanskje den fungerte litt likevel! :D

De gjør somregel det, heldigvis. Men greit å følge med selv også, definitivt.

Baby her er forresten rett over 2,6 kg :D (pluss minus 10% sa jordmor) Helt perfekt utvikling, litt under gjennomsnittet i størrelse men helt normalt. Akkurat der hun skal være. Mengden med fostervann er fin, ikke mye, men nok. Altså godt innenfor hva som er normalt. Det forklarer vel hvorfor jeg ikke har sånn enorm mage? At det ikke er så mye fostervann?

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt går bra med dere gravide!

Vi koser oss også, Marie. Hos foreldrene mine. Besteforeldrene koser seg halvt i hjel med henne og hun er blid og glad og enkel søren meg HELE tiden. Jeg kan nesten ikk etro det. Smiler fra øre til øre, perlelatter og godt humør. Super enkel å legge også.

I dag har vi vært på shopping. En time hver vei til senteret + 8 (!!) timer shopping. Tuvis satt/lå fint i stolen og vekslet på å sove og kikke på livet. Fine, fine, fine, fine (kan si det en million ganger!) gullet mitt, jeg er så fryktelig glad i henne!

1001525_10151693356782225_224865556_n.jp

Dessuten har hun funnet opp en ny grimase. Begynte med den i dag tidlig og siden har hun sett sånn ut. Samtidig ser det ut som hun tygger eller noe annet rart. Kjempeartig :lol: :

988249_10151694249762225_1647562972_n.jp

Også fikk hun kosebamse i dag sammen med masse annet fint. En kanin med syyykt lange ører, tror ikke hun har sluppet taket siden hun fikk den :lol:

992825_10151694249362225_729654179_n.jpg

Fine, fine, fine, fine.. :heart:

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig dukkejente! Et tips før dere reiser, kjøpt 4-5 identiske kaniner til! Jeg er superglad for at vi gjorde det med Hs rosa gris, det har spart mange kriser, pluss at man får vasket de og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig liten Tuva :wub:

Idag gikk H tvers over gulvet selv, helt bevisst og selvvalgt :jump:

Hun hadde en sånn papp-pose med stive håndtak i hånda, og fant åpenbart nok "støtte" i den til at hun våga seg avgårde. Helt klar er hun nok ikke, men det nærmer seg stadig. Mammahjertet svulmer av stolthet :ahappy:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig liten Tuva :wub:

Idag gikk H tvers over gulvet selv, helt bevisst og selvvalgt :jump:

Hun hadde en sånn papp-pose med stive håndtak i hånda, og fant åpenbart nok "støtte" i den til at hun våga seg avgårde. Helt klar er hun nok ikke, men det nærmer seg stadig. Mammahjertet svulmer av stolthet :ahappy:

Så gøy! Gratulerer med gående snuppe! Noen ganger lengter jeg tilbake til den tiden E ikke gikk selv... :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy:

Ja det aner meg at det blir bare mer travelt nå, hehe. Men det er så slitsomt at hun skal holde meg i hånda hele dagen, det blir godt når hun vandrer litt på egen hånd, lell om jeg må springe etter :P

Bare vent til den dagen det smeller i ytterdøra når du sitter på do, og du skynder deg alt du kan ut i gangen og ut på trappa for å huke tak i ungen før han(eller i ditt tilfelle hun) forsvinner... og han alt er borte... Da blir det slitsomt med panisk løping rundt huset for å finne ungen igjen :lol: Jepp... døra var låst, men det var visst ingen hindring for en pode som skulle ut på eventyr alene (opptil flere ganger) :P Det gikk heldigvis over etterhvert det å :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til den dagen det smeller i ytterdøra når du sitter på do, og du skynder deg alt du kan ut i gangen og ut på trappa for å huke tak i ungen før han(eller i ditt tilfelle hun) forsvinner... og han alt er borte... Da blir det slitsomt med panisk løping rundt huset for å finne ungen igjen :lol: Jepp... døra var låst, men det var visst ingen hindring for en pode som skulle ut på eventyr alene (opptil flere ganger) :P Det gikk heldigvis over etterhvert det å :lol:

Vi skal sette opp sikkerhetslenke langt oppe på døra. Både ytterdøra og verandaen. Noe annet kan fort bli farlig. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...