Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Trippelposter jeg. Er man gravid så har man lov. For tenk. :aww::lol:

Jinxet det nok litt, idet jeg trykket post så begynte det i magen, men siden jeg åpenbart ikke skjønner alvoret så (vent med fisken til vi vet at alt er bra? Vær så snill? :cry: ) så tok jeg paracet og gikk å la meg, og det slapp etter 5-10 min, og var langt i fra så intenst som natt til i går, ikke oppkast eller noe. Så tenkte det var greit. Men virket på jordmor som jeg burde ringt uansett. Men skal inn dit nå ca kl 11 - blir mye venting for de tar meg "innimellom" slagene, så ikke forvent dere noe oppdateringer før etter 13 hvertfall. Blir sent til trondeim om prøvene ikke er bra. Nå krisemaksimerer jeg. For tenk. Gjør det når jeg får beskjed om å ta med ting og være forberedt på å bli sendt til trondheim.

Syns dette begynner å bli skikkelig skummelt jeg, så skal bli godt å sige ned i sofaen her igjen i ettermiddag og ta det helt med ro og vite at alt er bra og det ikke er noe fare på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak, det kommer til å gå bra. Jeg sier til deg som jeg gjorde til Martine, det er kjempebra at du drar på sykehuset, det gjør det hele mindre skummelt. Der vet de hva du trenger av behandling, der vet de hvordan det ser ut om det skulle bli alvorlig, og på sykehuset slipper du å analysere og bekymre deg for de har ansatte til å gjøre den jobben for deg. På sykehuset er de spesialister på mor, graviditet og barn. Det finnes ikke en bedre plass å være hvis det skulle skje noe. Det trenger ikke være grunn til bekymring, det kan bare være fordi de ønsker å overvåke deg.

Det beste som kan skje er om du blir skrevet inn, det betyr ikke at det er noe alvorlig (husk, de har veldig lav terskel for oppfølging og innleggelse), men det betyr at du får den hjelpen du trenger om du skulle behøve det.

Men sykehus suger selvsagt, man vil jo helst være hjemme. Men når de tar en avgjørelse på hvorvidt du skal inn eller ikke så stol på den.

Om du havner i Trondheim og du føler for det så kan jeg og H ta oss en liten tur for å si hei og holde deg litt med selskap. Skrik ut om du er up for it du, ok? :hug:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak, det kommer til å gå bra. Jeg sier til deg som jeg gjorde til Martine, det er kjempebra at du drar på sykehuset, det gjør det hele mindre skummelt. Der vet de hva du trenger av behandling, der vet de hvordan det ser ut om det skulle bli alvorlig, og på sykehuset slipper du å analysere og bekymre deg for de har ansatte til å gjøre den jobben for deg. På sykehuset er de spesialister på mor, graviditet og barn. Det finnes ikke en bedre plass å være hvis det skulle skje noe. Det trenger ikke være grunn til bekymring, det kan bare være fordi de ønsker å overvåke deg.

Det beste som kan skje er om du blir skrevet inn, det betyr ikke at det er noe alvorlig (husk, de har veldig lav terskel for oppfølging og innleggelse), men det betyr at du får den hjelpen du trenger om du skulle behøve det.

Men sykehus suger selvsagt, man vil jo helst være hjemme. Men når de tar en avgjørelse på hvorvidt du skal inn eller ikke så stol på den.

Om du havner i Trondheim og du føler for det så kan jeg og H ta oss en liten tur for å si hei og holde deg litt med selskap. Skrik ut om du er up for it du, ok? :hug:

Takk! :hug: Trengte det og ingen pekefinger akkurat nå, er litt på gråten og tenker at jeg har risikert livet til ungen fordi jeg ikke vil være til bry. Heldigvis beveger hun seg som normalt - og vi er på sykehuset om en times tid, da blir alt sjekket og forhåpentligvis er jeg bare hysterisk og de overforsiktige og jeg er hjemme igjen om noen timer med beskjed om å puste og slappe av. Hvis ikke så er det sikkert fint i trondheim. :aww: Og selskap hadde vært supert!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Rak, du har ikke risikert noe som helst. :hug: Du har ringt når du skulle ringe, og du har blitt hørt. Du har gjort akkurat det du skulle! Det handler ikke om å være hverken hysterisk eller overforsiktig, ingen av partene er noen av delene. Det handler om at du og barnet skal bli tatt på alvor under graviditeten. Og det blir dere nå.

De har lav terskel fordi det skal være lav terskel. Det er slik det skal være under en graviditet. Det betyr ikke at det er noe galt av den grunn, det betyr ikke at du har gjort noe feil heller.

Alt dette er bare bra, og om det viser seg at du skulle trenge behandling så får du det nå. :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke så er det sikkert fint i trondheim. :aww: Og selskap hadde vært supert!

Nuvel, det er et imponerende drittvær her i hvert fall. :aww::lol: Sånn siden du helt sikkert vil oppleve utrolig mye av trøndernaturen hvis du blir sendt opp hit på sykehus.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak tenker på deg :heart: Signerer Mari på alt!

Gleder meg til oppdatering.

Og J sovnet 10 min før du skrev det innlegget :lol:

Næmmen Jaran da, det var tidlig. :ahappy:

Deilig at han ikke ble plaget med det!

Idag er Johanne 5 mndr. :) Den siste tiden har virkelig vært mye bedre! Vi koser oss sånn på ferie. Idag dro besteforeldrene hjem og det var jo rene sorgen, de har kost seg sånn med henne og det har vært så deilig med avlastning. Men da vet vi hvor bra det går til senere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak! Dette går helt fint :) Jeg gikk halvannen mil tur med hundene, og stresset rundt etter at jeg fikk vite at det kunne være morkakesvikt. De ga meg ikke beskjed om å ta det helt med ro, men jeg burde jo tenkt litt selv. Man kjenner den på samvittighet i etterkant, men det gikk jo fint her også :) Det er en måned til du har termin, og jeg ble satt i gang 20 dager før termin. Det er ingen krise om de bestemmer seg for at hun må ut nå. Lykke til, jeg tenker på deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisk som en fisk! Baby og. Alt var fint, til og med.blodtrykk!

Jippi! Og unnskyld for at jeg skremte deg slik, men legen din burde hatt en frossen kveite i bakhodet....

Jeg sitter hos frisøren for første gang siden jul, dåp i helgen og jeg hørte rykter om at det blir tatt bilder på slike tilstelninger.. Utrolig deilig å bli freshet opp litt, sårt trengt, men FY så fælt å være så lenge fra Tuva... Hun er med pappaen, men alikevel, mammaen holder på å dø litt inni seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lettet! Er nok bare baby som ligger i spenn når jeg blir så dårlig. Men veldig godt å få beskjed om at alt er bra :D må ta det rolig uansett, hvile mer og sånt, en krise avblåst. :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk, Rak :D

Er en tur innom sykehuset selv i dag. Kløen sprer seg :gaah: De liker visst ikke sånt, jordmødre, så har tatt nye blodprøver. Har også tatt CTG, for tredje gang denne uka. Den var fin, så tvillingene trives fortsatt. Nå skal jeg bare snakke med en lege, og så kjøre hjem igjen. Får svar på blodprøver om noen dager, men gidder ikke være bekymra egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Og unnskyld for at jeg skremte deg slik, men legen din burde hatt en frossen kveite i bakhodet....

Jeg sitter hos frisøren for første gang siden jul, dåp i helgen og jeg hørte rykter om at det blir tatt bilder på slike tilstelninger.. Utrolig deilig å bli freshet opp litt, sårt trengt, men FY så fælt å være så lenge fra Tuva... Hun er med pappaen, men alikevel, mammaen holder på å dø litt inni seg...

helt i orden! Jordmor var jo helt enig med deg. Og jeg er veldig glad det ble full sjekk, da slipper jeg å bekymre meg nestegang jeg får sånn vondt : )
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk, Rak :D

Er en tur innom sykehuset selv i dag. Kløen sprer seg :gaah: De liker visst ikke sånt, jordmødre, så har tatt nye blodprøver. Har også tatt CTG, for tredje gang denne uka. Den var fin, så tvillingene trives fortsatt. Nå skal jeg bare snakke med en lege, og så kjøre hjem igjen. Får svar på blodprøver om noen dager, men gidder ikke være bekymra egentlig.

Ååh den kløa der høres så vanvittig slitsom ut. :hug:

Lillegull sier hei!

f904b33b-fc5c-4ee1-98e9-3f03a53f70a5_zps

Hei! :wub:

Nå tror jeg at jeg plukker med meg tre hunder og går og legger meg. Trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
    • Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...