Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

må man skrives inn på sykehus? Det tror jeg ikke jeg gjorde?

Barnehage blir bra Lill! Tror de har litt godt av det jeg. De fleste. Lillesøster taklet det ikke, hun endte med dagmamma :lol: Men de fleste barn stortrives med å leke med andre :)

A elsker barnehagen, og nå har de skaffet seg kaptein sabeltann cd . A er ikke lengre den eneste sjørøveren der nemlig. Lurer på om jeg burde putte en skriftlig beklagelse i sekkene til de andre barna hehe. . Det hadde nok kommet før eller senere uansett, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. ..

• Like 1
  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Vi fikk personnummeret til Tuva i går. Litt rart og rørende. Nå er hun ekte for andre enn oss liksom :lol:

Nå har jeg hatt en nydelig natt. Feberen har sluppet taket og jeg har sovet i hele 6 timer. Kum avbrutt av 20 min amming, så sov hun jammen igjen med en gang. Ingen skriking, ingen uroligheter, ingenting. Deilig! Faktisk helt ubeskrivelig deilig etter 40 i feber og våkennetter :D

• Like 7
Skrevet

Haha, jeg hadde jo ikke tenkt å slutte å skrive her da :lol: Bare tenkte at sutringa har mer på det andre stedet å gjøre, siden der har folk vært borti det før :)

• Like 2
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er rettet stedet, men jeg prøver.

For en del år siden i USA så jeg en hvit body med hvit isbjørn på. Isbjørnen var i pus og den var så utrolig søt. Angrer som bare rakkern på at jeg ikke kjøpte. Noen som vet om man kan finne noe lignende noen steder?

Skrevet
må man skrives inn på sykehus? Det tror jeg ikke jeg gjorde?

Barnehage blir bra Lill! Tror de har litt godt av det jeg. De fleste. Lillesøster taklet det ikke, hun endte med dagmamma :lol: Men de fleste barn stortrives med å leke med andre :)

A elsker barnehagen, og nå har de skaffet seg kaptein sabeltann cd . A er ikke lengre den eneste sjørøveren der nemlig. Lurer på om jeg burde putte en skriftlig beklagelse i sekkene til de andre barna hehe. . Det hadde nok kommet før eller senere uansett, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. ..

Dagmamma stoler jeg ihvertfall ikke på tenker jeg :D Jeg gleder meg til hun starter i barnehagen nå. Tror hun er mye mer klar for det psykisk enn feks i høst og tror hun kommer til å kose seg. Pappan får det verst derimot :)

Ikke alle sykehus har helt like rutiner, jeg måtte ikke forrige gang i tønsberg feks.

Til legen igjen klokken 13! Jippi yey :P

Skrevet

Soelvd: Så godt å høre at du er bedre og at dere hadde en god natt! :)

Og vips er Tuva akkurat en uke for 3 minutter siden. :) Hun har allerede bæsjet seg igjennom en milliard bleier og drukket på meg hodepine opptil flere ganger. Jeg klarer rett og slett ikke drikke nok for å veie opp for amming og misting av vann, men jeg er feberfri og Tuva er magevondtfri, så jeg klager ikke altså! :)

Grattis, og kjenner meg igjen! Holdt på å svime av en dag her føltes det ut som - før jeg skjønte at å drikke 'vanlig' ikke duger i det hele tatt!

Nå har vi hatt noen fine dager altså! :wub:
Fikk veid henne idag og hun har lagt på seg 270 gram siden vi dro fra sykehuset for en uke siden. :)

Ellie kom igår, og vi var jo litt bekymret for hva hun skulle si. Hun er nysgjerrig og snuser, smålogrer litt - også går bare unna. Hun er ikke like interessert som Balrog, men hun er også forsiktig og ikke redd. :)

Måtte herme litt, å ta ukesbilde :)

374510_10151509577951399_1815260879_n.jp

Skrevet

Dagmamma stoler jeg ihvertfall ikke på tenker jeg :D Jeg gleder meg til hun starter i barnehagen nå. Tror hun er mye mer klar for det psykisk enn feks i høst og tror hun kommer til å kose seg. Pappan får det verst derimot :)

Ikke alle sykehus har helt like rutiner, jeg måtte ikke forrige gang i tønsberg feks.

Til legen igjen klokken 13! Jippi yey :P

Nei, jeg hadde også hatt store problemer med å sende til dagmamma. Hele barselgruppa mi måtte det de 3-4 første månedene pga manglende barnehageplass. Den er kjip...

Føde Garmen, FØDE!

Skrevet

I Ski har de barnas hus outlet! Så nå har jeg kjøpt utrolig mye fint barnetøy på 50-70% avslag! Det var gøy det! Også har jeg kjøpt dunpose til å ha i vogna på 30% på Baby shop og stokke newborn sete til tripp trapp stol på salg :) I :heart: salg

• Like 1
Skrevet

Søteste Jippi og Magnus m.fl.
For de som orker å se de fulle 3 min. får dere se flinkeste toåringen øve på handling!
  • Like 3
Skrevet

Vært på kontroll. Og ALT var bra :D Ingen mistanke om TTTS. Legen tror kanskje det muligens er gutter der inne, men kunne ikke si det 100%.

• Like 21
Skrevet
Vært på kontroll. Og ALT var bra :D Ingen mistanke om TTTS. Legen tror kanskje det muligens er gutter der inne, men kunne ikke si det 100%.

Så bra Wed! Det må ha vært godt å høre. :)

Klart det er gutter, det var jo det Lill sa. :P Johnny Remi Tommy Ronny Raymond og Carl Frederick Christopher Wilhelm August!

Ja, jeg vet jeg er flink til å finne fine navn og navnekombinasjoner. :ahappy:

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...