Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det er sikkert lurt:) Vondt, men snart blir det bedre:) og hun er den aller beste til å få produksjonen opp, med litt hjelp så "jobber" hun kanskje litt lenger og. Bra å høre at hun spiste bra nå :)

Ja, der sier du noe. Det er jo ikke vondt lenger. Skal jeg fremdeles tømme det så ofte da? :lol: Nå blir jeg sikkert litt nazi uansett for å holde på produksjonen, men. :P Og ja, hun vil kanskje få flere krefter til å amme nå også - håper det.

Fikk plutselig en veldig lykkelig familie. Alle får kos, ingen har vondt i ørene og ingen er sultne :lol:

549839_10151436845262225_2077580426_n.jp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ja, der sier du noe. Det er jo ikke vondt lenger. Skal jeg fremdeles tømme det så ofte da? :lol: Nå blir jeg sikkert litt nazi uansett for å holde på produksjonen, men. :P Og ja, hun vil kanskje få flere krefter til å amme nå også - håper det.

Fikk plutselig en veldig lykkelig familie. Alle får kos, ingen har vondt i ørene og ingen er sultne :lol:

549839_10151436845262225_2077580426_n.jp

Så fint det så ut:) Jeg tror jeg ville pumpet litt allikevel jeg, for å få opp produksjonen. Men nå er mitt utgangspunkt litt annerledes enn mange andres, siden det var sånn jeg startet og opprettholdt produksjonen mens L lå i kuvøse. Så jeg har nok litt annerledes forhold (og mer avslappet?) til det å pumpe enn mange andre. Tenker at det er bedre å vite at man har nok enn at man har for lite:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det så ut:) Jeg tror jeg ville pumpet litt allikevel jeg, for å få opp produksjonen. Men nå er mitt utgangspunkt litt annerledes enn mange andres, siden det var sånn jeg startet og opprettholdt produksjonen mens L lå i kuvøse. Så jeg har nok litt annerledes forhold (og mer avslappet?) til det å pumpe enn mange andre. Tenker at det er bedre å vite at man har nok enn at man har for lite:)

Ja, sånn i forhold til produksjonen så fortsetter jeg. Men i forhold til betennelsen? Er det noe triks med den pumpa forresten? Den synes jeg IKKE er lett :P Har en sånn elektrisk fra avent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe triks med den pumpa forresten? Den synes jeg IKKE er lett :P Har en sånn elektrisk fra avent!

Hadde den jeg og. Kan ikke huske det var så komplisert, men har du sånne "skjold" i riktig str da? Det er jo litt annerledes enn når babyen ammer så det tar vel ofte litt lenger tid før melken kommer i begynnelsen, men man kan jo bearbeide brystene litt først (hvis babyen har ammet først får man jo den delen gratis;) Hva er det som er mest vanskelig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd: Kanskje du rett og slett skal spørre legen din om resept på melkedrivende nesespray, for det kan være at du "holder" melken. Det hjelper å bruke det før pumping også.

Varm dusj som får renne nedover brystet er også melkedrivende. For det er viktig å få tømmerefleksen i gang før pumping.

Havresuppe og byggvelling. Det er MYE næring i den. Gjerne med litt fløte og sukker istedetfor saft. (Eh, til deg altså, ikke til babyen)!

Det ER viktig at du får i deg nok næring og væske.

En "bivirkning" som jeg oppdaget av den elektriske pumpen: Kolikkungen tidde når pumpen duret :baby:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du noe. Det er jo ikke vondt lenger. Skal jeg fremdeles tømme det så ofte da? :lol: Nå blir jeg sikkert litt nazi uansett for å holde på produksjonen, men. :P Og ja, hun vil kanskje få flere krefter til å amme nå også - håper det.

Fikk plutselig en veldig lykkelig familie. Alle får kos, ingen har vondt i ørene og ingen er sultne :lol:

549839_10151436845262225_2077580426_n.jp

Awww! Lykken er en pappaarmkrok og en bissevov!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig bilde Soelvd! Og så deilig at hun roer seg. Jeg slet med for mye melk og det er ikke særlig bedre for barnet. Jeg husker hvordan han fant roen på en måte når han endelig ble skikkelig mett. Amming ER vanskelig! Helt til det plutselig går av seg selv :)

Mari: Lykke til hos legen i dag. Håper lille H blir frisk aldeles straks.

KJØR PÅ GARMEN !!!!! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg på Garmen, mon tro om hun har fått den lille skatten i armene sine :)

Ja, sånn i forhold til produksjonen så fortsetter jeg. Men i forhold til betennelsen? Er det noe triks med den pumpa forresten? Den synes jeg IKKE er lett :P Har en sånn elektrisk fra avent!

Jeg skumleste bare de forrige sidene, men siden du gikk glipp av det forrige gang kan jeg gi mine tips for å forebygge såre brystvorter :) Jeg måtte alltid håndmelke først, før H ble lagt til puppen. Sånn unngår man at babyen må starte opp med harde tak, de får melk med en gang de får puppen i munnen. Så når hun var ferdig måtte jeg alltid, uten unntak (seriøst, det holder å skippe en gang så blir man sår igjen), smøre brystvortene med morsmelk og la de lufttørke. Så til slutt et tynt lag med purelan-salve. Jeg måtte holde på sånn ei stund og det føltes veldig styrete, men det er vel verdt det! :)

... midt i dette innlegget ble H overmodig, falt og slo sin første blåveis :( Egentlig er det utrolig at den ikke har kommet før! Det gikk fort over igjen heldigvis, nå fyker hun rundt her og er like overmodig som før.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... midt i dette innlegget ble H overmodig, falt og slo sin første blåveis :( Egentlig er det utrolig at den ikke har kommet før! Det gikk fort over igjen heldigvis, nå fyker hun rundt her og er like overmodig som før.

Hvor gammel er hun? Vi har det akkurat sånn her nå og; L er en fare for seg selv til enhver tid, og har flere blåmerker allerede. Jeg ble helt glad i stad når hun holdt på å falle, men tok seg igjen, og så begynte å gråte fordi hun holdt på å falle. Kanskje hun begynner å se sin begrensning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Vi har det akkurat sånn her nå og; L er en fare for seg selv til enhver tid, og har flere blåmerker allerede. Jeg ble helt glad i stad når hun holdt på å falle, men tok seg igjen, og så begynte å gråte fordi hun holdt på å falle. Kanskje hun begynner å se sin begrensning;)

9 mnd neste uke :) Ja hun har jo ramla mange ganger, men det har alltid vært hodet i gulvet, og aldri høyt nok fall til at det har blitt kul eller noe. Men nå er hun ram på å reise seg opp ved ting, men glemmer å holde seg fast eller får overbalanse. Denne gangen skulle hun stå, krøke seg ned sånn at hun kunne se ting som lå på hylla under bordet, og hente de fram uten å holde seg :P Da detter man gitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd neste uke :) Ja hun har jo ramla mange ganger, men det har alltid vært hodet i gulvet, og aldri høyt nok fall til at det har blitt kul eller noe. Men nå er hun ram på å reise seg opp ved ting, men glemmer å holde seg fast eller får overbalanse. Denne gangen skulle hun stå, krøke seg ned sånn at hun kunne se ting som lå på hylla under bordet, og hente de fram uten å holde seg :P Da detter man gitt.

Høres ut som de er på samme nivå;) L er 11 mnd nå (i dag!) men født to mnd for tidlig, så hun ligger sånn rundt 9 mnd i utviklingen:) Morsom, men slitsom periode,,, L sin nye hobby er å stå å se ut av vinduet, men noen ganger blir begeistringen så stor at man velter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de er på samme nivå ;) L er 11 mnd nå (i dag!) men født to mnd for tidlig, så hun ligger sånn rundt 9 mnd i utviklingen:) Morsom, men slitsom periode,,, L sin nye hobby er å stå å se ut av vinduet, men noen ganger blir begeistringen så stor at man velter :P

Oj, gratulerer med 11mnd-dagen :ahappy: Da er hun jo veldig bra utviklet motorisk, H er litt tidlig ute der så da er jo L også det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smellene, kulene, blåveisene og sårene er kjempebra de. Det er sånn de lærer. Man skal ikke føle at de er et tegn på at man ikke følger med godt nok, men heller på at man er flink til å slippe de slik at de får rom til å utforske verden. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smellene, kulene, blåveisene og sårene er kjempebra de. Det er sånn de lærer. Man skal ikke føle at de er et tegn på at man ikke følger med godt nok, men heller på at man er flink til å slippe de slik at de får rom til å utforske verden. :)
Man skulle jo gjerne ha "redda" de hver gang, men jeg tenker som du sier, og tvinger meg selv til å la henne klare seg litt selv, og heller følger med på at det ikke skjer noe skikkelig alvorlig:)

Malinck; de sier så på helsestasjonen. Hun har ligget godt an hele veien, og det er vi selvfølgelig veldig glad for, det hender jo det går litt saktere med de som kommer tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, syteinnlegg!

Nå har jeg hatt modningsrier siden sju-åtte tiden i går morges, og fortsatt ingen baby og ikke aktiv fødsel. De begynte med å komme med 20 minutters mellomrom på formiddagen i går, men siden i går ettermiddag har de kommet med ca 7 minutters mellomrom, og de begynner å bli ganske vonde. Soving er for det meste ut, og i tillegg til at alt bare er vondt og teit så har jeg fått kløende utslett over hele kroppen, så nå er jeg så sinnsykt sliten og alt er bare teit :gaah:

Prøver å tenkte på at i morra klokka 9 settes jeg i gang om han ikke har kommet av seg selv, men nå er det altså ellevte dagen på overtid, og over et døgn i latensfasen, men det kjennes jo ut som om jeg aldri skal bli ferdig *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, syteinnlegg!

Nå har jeg hatt modningsrier siden sju-åtte tiden i går morges, og fortsatt ingen baby og ikke aktiv fødsel. De begynte med å komme med 20 minutters mellomrom på formiddagen i går, men siden i går ettermiddag har de kommet med ca 7 minutters mellomrom, og de begynner å bli ganske vonde. Soving er for det meste ut, og i tillegg til at alt bare er vondt og teit så har jeg fått kløende utslett over hele kroppen, så nå er jeg så sinnsykt sliten og alt er bare teit :gaah:

Prøver å tenkte på at i morra klokka 9 settes jeg i gang om han ikke har kommet av seg selv, men nå er det altså ellevte dagen på overtid, og over et døgn i latensfasen, men det kjennes jo ut som om jeg aldri skal bli ferdig *sukk*

Vi heier på deg Garmen! Og du har virkelig lov til å syte! Han kommer til å være så uendelig verdt det, men akkurat nå føles det sikkert ikke helt sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, syteinnlegg!

Nå har jeg hatt modningsrier siden sju-åtte tiden i går morges, og fortsatt ingen baby og ikke aktiv fødsel. De begynte med å komme med 20 minutters mellomrom på formiddagen i går, men siden i går ettermiddag har de kommet med ca 7 minutters mellomrom, og de begynner å bli ganske vonde. Soving er for det meste ut, og i tillegg til at alt bare er vondt og teit så har jeg fått kløende utslett over hele kroppen, så nå er jeg så sinnsykt sliten og alt er bare teit :gaah:

Prøver å tenkte på at i morra klokka 9 settes jeg i gang om han ikke har kommet av seg selv, men nå er det altså ellevte dagen på overtid, og over et døgn i latensfasen, men det kjennes jo ut som om jeg aldri skal bli ferdig *sukk*

Ååh, hva skal man si som hjelper på sånt da? Antageligvis hjelper ingenting? Du må bare stå på, snart har du han. Da er alt verdt det, som Loke sier. Og du ER bare timer unna å få hilse på han nå! Og det er lov å syte MASSE.

Ellers har jeg en morsom oppdatering om ammingen. Etter at hun fikk MME og var mett og fornøyd i går har hun ammet som en helt i går kveld, i natt og i dag tidlig. Hun ammer plutselig på en HELT annen måte, med masse energi, hun lager koselyder, svelger, etc. I begynnelsen var det ikke mange sekundene hun kunne drikke sånn før det var tomt vel og merke. I dag renner det melk overalt! Så tydeligvis har hun ikke klart å hjelpe noe på produksjonen med "pingle"-ammingen hun drev med uten energi. Så nå tror jeg faktisk ikke vi trenger mer MME, for melka er definitivt tilbake. I dag har jeg en glad og fornøyd baby som enten sover veldig godt (for seg selv) eller som er lys våken :wub:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmen har fått lang peptalk på telefonen! Stakkar,stakkar, men han er på vei. Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe i morgen, for kroppen hennes jobber selv nå. Men så tror jeg også at mye har skjedd før klokka ni i morgen tidlig. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig soelvd!!!

Ja, jeg var litt :blink: for jeg var så forberedt i går på at det ble en god kamp å få produksjonen opp igjen. Hurra :D

Garmen har fått lang peptalk på telefonen! Stakkar,stakkar, men han er på vei. Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe i morgen, for kroppen hennes jobber selv nå. Men så tror jeg også at mye har skjedd før klokka ni i morgen tidlig. :)

Stakkar Garmen! Samtidig er jeg litt misunnelig, i alle fall på at hun snart får oppleve de aller, aller første timene med babyen. De var jo helt sprøtt fine! Baby før klokka ti i kveld er min spådom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mest på mobilen med en baby i armene og da får jeg ikke quotet, men en quote fikk jeg med meg fra pc'en nå:

Ellers har jeg en morsom oppdatering om ammingen. Etter at hun fikk MME og var mett og fornøyd i går har hun ammet som en helt i går kveld, i natt og i dag tidlig. Hun ammer plutselig på en HELT annen måte, med masse energi, hun lager koselyder, svelger, etc. I begynnelsen var det ikke mange sekundene hun kunne drikke sånn før det var tomt vel og merke. I dag renner det melk overalt! Så tydeligvis har hun ikke klart å hjelpe noe på produksjonen med "pingle"-ammingen hun drev med uten energi. Så nå tror jeg faktisk ikke vi trenger mer MME, for melka er definitivt tilbake. I dag har jeg en glad og fornøyd baby som enten sover veldig godt (for seg selv) eller som er lys våken :wub:


Herlig, nå ble jeg hoppende dansende glad på deres vegne! :D Og for et koselig bilde du la ut!

Garmen: dette går veien, ikke lenge igjen nå. Kan gå veldig fort på slutten, det vet jeg av erfaring! :) Heia!

ElZorro: Uff stakkars deg. Jeg hadde en grei fødsel (bortsett fra at vi var redde for babyen) og at alt gikk litt fort. Hadde også toppers jordmødre. Likevel syntes jeg det var en tøff opplevelse og har hatt behov for å snakke mye om den og bearbeide det.
Håper det går bra med deg. :hug:

Noen spørsmål i farta hvis jeg rekker før hun våkner:

Smokk eller ikke smokk, og når? Har lest at det kan dempe faren for kryppedød noe. Og da tenker jeg yey!
Også når vi var ute på tur og hun våknet på hjemveien og skrek av sult. Kunne ikke ta henne opp å amme ute i kulden. Da kunne en smokk roet henne til vi kom hjem.
Men så har hun jo hatt så vondt i magen. Og da hun skrek og skrek her en kveld så trodde vi det var det igjen. Hun hadde spist masse så pappan bysset og bysset (for det hjelper på magen), men det ble ikke bedre. Så tok jeg henne og hun spiste plutselig en time i strekk noe hun aldri har gjort før. Hun var skrubbsulten. Det var tydeligvis økedøgn (det fortsatte igår også.)
Hvis vi hadde stappet i henne en smokk da hadde vi ikke merket det! Så da tenker jeg ney...

Mer vi er usikre!

Også - babyer skal sove på ryggen. Men hun vrir seg alltid over på siden og vil ligge sånn. Hun ligger stort sett på siden inntil meg hele natta og. Jeg legger henne på rygg og neste gang vi våkner ligger hun på siden igjen. Krise? (Har ikke rukket å google enda.)

Også hva er det ok å dele om barnet sitt her inne og hva er 'oversharing' og 'å la barnet vokse opp på nettet' ? Hvor går grensene tenker dere?
Åpent spørsmål! :)

Så kan jeg fortelle litt om ammingen vår også. (skriver for livet, for hører våknelyder!)

Hun har som sagt hatt magevondt og utifra avføringen og googling kom vi frem til at hun fikk for mye formelk. Jeg har hatt melkespreng delux og det bare renner og renner. Hun har nesten ikke klart å svelge unna. Leste derfor at man kunne prøve å la det ene brystet ha fri og det andre 'være på jobb'. Det var snakk om 4 timers intervaller. Men for at ikke brystet skulle være steinhardt og sprengt når hun spiste av det, har vi prøvd at jeg bruker det ene hele natta og det andre hele dagen. Da først ble de godt nok tømt og hun fikk et 'roligere' bryst hun kunne ligge å slappe av med uten å bli kvalt nesten. Dette har hjulpet veldig på magen! Ville bare tipse i tilfelle noen andre får lignende problem. Nå som hun har økedager, skal jeg prøve de 4 timers intervallene istedet, siden det virker som hun trenger mer nå.

*puh* jeg rakk det :ahappy:
Trilletur neste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mest på mobilen med en baby i armene og da får jeg ikke quotet, men en quote fikk jeg med meg fra pc'en nå:

Herlig, nå ble jeg hoppende dansende glad på deres vegne! :D Og for et koselig bilde du la ut!

Garmen: dette går veien, ikke lenge igjen nå. Kan gå veldig fort på slutten, det vet jeg av erfaring! :) Heia!

ElZorro: Uff stakkars deg. Jeg hadde en grei fødsel (bortsett fra at vi var redde for babyen) og at alt gikk litt fort. Hadde også toppers jordmødre. Likevel syntes jeg det var en tøff opplevelse og har hatt behov for å snakke mye om den og bearbeide det.

Håper det går bra med deg. :hug:

Noen spørsmål i farta hvis jeg rekker før hun våkner:

Smokk eller ikke smokk, og når? Har lest at det kan dempe faren for kryppedød noe. Og da tenker jeg yey!

Også når vi var ute på tur og hun våknet på hjemveien og skrek av sult. Kunne ikke ta henne opp å amme ute i kulden. Da kunne en smokk roet henne til vi kom hjem.

Men så har hun jo hatt så vondt i magen. Og da hun skrek og skrek her en kveld så trodde vi det var det igjen. Hun hadde spist masse så pappan bysset og bysset (for det hjelper på magen), men det ble ikke bedre. Så tok jeg henne og hun spiste plutselig en time i strekk noe hun aldri har gjort før. Hun var skrubbsulten. Det var tydeligvis økedøgn (det fortsatte igår også.)

Hvis vi hadde stappet i henne en smokk da hadde vi ikke merket det! Så da tenker jeg ney...

Mer vi er usikre!

Også - babyer skal sove på ryggen. Men hun vrir seg alltid over på siden og vil ligge sånn. Hun ligger stort sett på siden inntil meg hele natta og. Jeg legger henne på rygg og neste gang vi våkner ligger hun på siden igjen. Krise? (Har ikke rukket å google enda.)

Også hva er det ok å dele om barnet sitt her inne og hva er 'oversharing' og 'å la barnet vokse opp på nettet' ? Hvor går grensene tenker dere?

Åpent spørsmål! :)

Så kan jeg fortelle litt om ammingen vår også. (skriver for livet, for hører våknelyder!)

Hun har som sagt hatt magevondt og utifra avføringen og googling kom vi frem til at hun fikk for mye formelk. Jeg har hatt melkespreng delux og det bare renner og renner. Hun har nesten ikke klart å svelge unna. Leste derfor at man kunne prøve å la det ene brystet ha fri og det andre 'være på jobb'. Det var snakk om 4 timers intervaller. Men for at ikke brystet skulle være steinhardt og sprengt når hun spiste av det, har vi prøvd at jeg bruker det ene hele natta og det andre hele dagen. Da først ble de godt nok tømt og hun fikk et 'roligere' bryst hun kunne ligge å slappe av med uten å bli kvalt nesten. Dette har hjulpet veldig på magen! Ville bare tipse i tilfelle noen andre får lignende problem. Nå som hun har økedager, skal jeg prøve de 4 timers intervallene istedet, siden det virker som hun trenger mer nå.

*puh* jeg rakk det :ahappy:

Trilletur neste! :)

Det med smokk har vel både ulemper og fordeler. Vi er så heldige at E godt kan bruke smokk en gang i blant, men har aldri vært avhengig av den.

Og E lå alltid på siden! Så lenge de blir støttet opp bra så de ikke kan velte over på magen så går det helt fint. :)

Jeg deler koselige ting osv, men synes ikke det er noe særlig å snakke om de gangene hun er vanskeligere. Men det er vel opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk eller ikke smokk, og når? Har lest at det kan dempe faren for kryppedød noe. Og da tenker jeg yey!

Også når vi var ute på tur og hun våknet på hjemveien og skrek av sult. Kunne ikke ta henne opp å amme ute i kulden. Da kunne en smokk roet henne til vi kom hjem.

Men så har hun jo hatt så vondt i magen. Og da hun skrek og skrek her en kveld så trodde vi det var det igjen. Hun hadde spist masse så pappan bysset og bysset (for det hjelper på magen), men det ble ikke bedre. Så tok jeg henne og hun spiste plutselig en time i strekk noe hun aldri har gjort før. Hun var skrubbsulten. Det var tydeligvis økedøgn (det fortsatte igår også.)

Hvis vi hadde stappet i henne en smokk da hadde vi ikke merket det! Så da tenker jeg ney...

Mer vi er usikre!

Også - babyer skal sove på ryggen. Men hun vrir seg alltid over på siden og vil ligge sånn. Hun ligger stort sett på siden inntil meg hele natta og. Jeg legger henne på rygg og neste gang vi våkner ligger hun på siden igjen. Krise? (Har ikke rukket å google enda.)

:)

Jeg var veldig innstilt på at L ikke skulle ha smokk, men når babyer blir for tidlig født så bruker de smokk på sykehuset for å roe ned babyene når mamma og pappa ikke er der, så da fikk hun det liksom der. Da vi dro hjem holdt vi det på et nivå der hun egentlig brukte smokk minimalt, for hun ville stort sett ikke ha den. Men så kom det en svigermor inne i bildet en dag da mor skulle få sove ut litt, og dermed ville babyen ha smokk (det var omtrent smokketilvenningstvang, og det er fortsatt det jeg er mest irritert over, for jeg hadde sagt (sikkert ikke nok) at jeg ikke ville at hun skulle bruke smokk så mye). Jeg var ganske irritert der og da, og litt nå og, men jeg ser jo at det har vært greit å ha når hun er helt utrøstelig. Jeg hadde samme frykt som deg med at jeg ikke skulle skjønne at hun var sulten og "avbryte henne" på en måte, men etterhvert så blir rutinene bedre, så man vet omtrent når hun er sulten, og du skjønner også mer "de forskjellige gråtene". Nå bruker hun ikke smokk så mye lenger, JEG prøver å innføre smokk bare om natten, men han som har permisjon nå er nok ikke helt enig. Men hun er såpass avslappet til den at jeg er ikke så bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, syteinnlegg!

Nå har jeg hatt modningsrier siden sju-åtte tiden i går morges, og fortsatt ingen baby og ikke aktiv fødsel. De begynte med å komme med 20 minutters mellomrom på formiddagen i går, men siden i går ettermiddag har de kommet med ca 7 minutters mellomrom, og de begynner å bli ganske vonde. Soving er for det meste ut, og i tillegg til at alt bare er vondt og teit så har jeg fått kløende utslett over hele kroppen, så nå er jeg så sinnsykt sliten og alt er bare teit :gaah:

Prøver å tenkte på at i morra klokka 9 settes jeg i gang om han ikke har kommet av seg selv, men nå er det altså ellevte dagen på overtid, og over et døgn i latensfasen, men det kjennes jo ut som om jeg aldri skal bli ferdig *sukk*

Åh tenker masse masse på deg! :hug: Og er det noen som har lov til å syte så må det være kommende mødre i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...