Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Min kusine ble mamma til lille Jaran 17 Januar, til helgen skal mine foreldre i "navnefest" til han. Vi var i bryllup den 29 juni, og vi var flere som syns hun så gravid ut ennå, men ingen av oss nevnte noe siden hun tross alt nylig var blitt mamma. Veeel.. Fant ut at hun er visst gravid igjen, 17 uker påvei tror det jeg var hun var :lol:

Hun kaller bare frøet i magen for "Lille Oysann" :lol:

Hun får jobbet i 2 uker, før hun går ut i permisjon igjen :lol::D

Jeg syns det er litt morsomt og søtt, de slet lenge med å bli gravid og nå venter de nr2! :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kusine ble mamma til lille Jaran 17 Januar, til helgen skal mine foreldre i "navnefest" til han. Vi var i bryllup den 29 juni, og vi var flere som syns hun så gravid ut ennå, men ingen av oss nevnte noe siden hun tross alt nylig var blitt mamma. Veeel.. Fant ut at hun er visst gravid igjen, 17 uker påvei tror det jeg var hun var :lol:

Hun kaller bare frøet i magen for "Lille Oysann" :lol:

Hun får jobbet i 2 uker, før hun går ut i permisjon igjen :lol::D

Jeg syns det er litt morsomt og søtt, de slet lenge med å bli gravid og nå venter de nr2! :ahappy:

Oi! :lol: Sånt er gøy når de har slitt :ahappy: Jeg kjenner et par som slet i mange mange år, hadde flere mislykkede prøverørsforsøk, og endte med å adoptere fra Afrika en plass. Hadde ikke før rukket å bli kjent med gutten, før hun ble gravid helt plutselig! :o Nå venter de nummer 3 :ahappy:

Selv er jeg dritredd for å bli gravid igjen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke å vekke henne da? Det måtte jeg gjøre med Emilie.

Pleier å ta et bleieskift midt inni om hun virker trøtt, men sovner hun skikkelig så er det eneste som hjelper for å få henne våken nok å legge henne i bagen og vente til hun våkner igjen og kommer på at hun er sulten. :lol: Og ja, vi prøver - stimulerer sugereflekser, beveger på henne og "herjer" for å holde henne våken, men ender bare med at hun snurper igjen munnen og nekter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Fant ut en liten "fun" fact i går da. Damen som har født mest unger i historien hittil:

Hun fikk fire sett med firlinger, 7 sett med (hva søren kaller man tre stykk? I shall improvise) trelinger og 16 sett med tvillinger. Det er 69 barn :|

Faren til disse ungene giftet seg på nytt med en annen dame og de fikk:

6 sett med tvillinger og 2 sett med trelinger. 18 barn altså.

Denne mannen fikk da altså 87 barn. 84 av disse 87 vokste opp. That's a lot of babies :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut en liten "fun" fact i går da. Damen som har født mest unger i historien hittil:

Hun fikk fire sett med firlinger, 7 sett med (hva søren kaller man tre stykk? I shall improvise) trelinger og 16 sett med tvillinger. Det er 69 barn :|

Faren til disse ungene giftet seg på nytt med en annen dame og de fikk:

6 sett med tvillinger og 2 sett med trelinger. 18 barn altså.

Denne mannen fikk da altså 87 barn. 84 av disse 87 vokste opp. That's a lot of babies :lol:

Trillinger... :aww:

Ellers synes jeg det hørtes usannsynlig mye ut... Kilde? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så frekk at jeg nevnte sonen-tvillingene til en tvillingmamma på jobb. Hennes er jo voksne nå, men hun har fortalt meg tidligere at den ene sleit med kolikk.

Hennes råd er få hjelp NÅ! Hun hadde husmorsvikar fra hun kom hjem fra sykehuset og hun hadde aldri overlevd uten. Hun fikk forøvrig aldri til å mate begge samtidig, så hun lærte seg å fokusere på en av gangen selv om den andre skreik.

Herregud, når hun fortalte om netter hvor hun ikke turde puste den halvtimen begge sov ble jeg takknemlig for spedbarnstiden med Ask.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, i dag holdt jeg kjeft når jeg egentlig ville skrike til folk hvor dumme de var. Vært på barseltreff og der er det endel folk med hund. Hun ene lo høyt av guttungen som krøp bort, røska tak i bikkja og dro alt han hadde. Hunden var så "flink" at den bare gikk sin vei. Alle lo med. Jeg hadde SÅ lyst til å skrike til henne at respekt for bikkja kanskje er noe å tenke på. Men jeg var visst ikke varm nok i trøya.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, i dag holdt jeg kjeft når jeg egentlig ville skrike til folk hvor dumme de var. Vært på barseltreff og der er det endel folk med hund. Hun ene lo høyt av guttungen som krøp bort, røska tak i bikkja og dro alt han hadde. Hunden var så "flink" at den bare gikk sin vei. Alle lo med. Jeg hadde SÅ lyst til å skrike til henne at respekt for bikkja kanskje er noe å tenke på. Men jeg var visst ikke varm nok i trøya.

Neste gang. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så frekk at jeg nevnte sonen-tvillingene til en tvillingmamma på jobb. Hennes er jo voksne nå, men hun har fortalt meg tidligere at den ene sleit med kolikk.

Hennes råd er få hjelp NÅ! Hun hadde husmorsvikar fra hun kom hjem fra sykehuset og hun hadde aldri overlevd uten. Hun fikk forøvrig aldri til å mate begge samtidig, så hun lærte seg å fokusere på en av gangen selv om den andre skreik.

Herregud, når hun fortalte om netter hvor hun ikke turde puste den halvtimen begge sov ble jeg takknemlig for spedbarnstiden med Ask.

Vet ikke om det er så lett å få hjelp av kommunen når vi er to stk hjemme. Helsesøster spurte bare om vi har noe familie vi kan få avlastning av.

Nå har vi hvertfall vært på helsestasjonen og snakket med helsesøster, fysioterapeut og lege. Vi ble enige om at vi skal prøve en svinedyr mme fra apoteket en ukes tid. Hvis de blir bra av den, kan vi søke om å få det på blå resept. Hvis ikke den hjelper, skal vi vurdere kiropraktor eller akupunktur e.l. Det skal vi diskutere neste gang vi skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så lett å få hjelp av kommunen når vi er to stk hjemme. Helsesøster spurte bare om vi har noe familie vi kan få avlastning av.

Nå har vi hvertfall vært på helsestasjonen og snakket med helsesøster, fysioterapeut og lege. Vi ble enige om at vi skal prøve en svinedyr mme fra apoteket en ukes tid. Hvis de blir bra av den, kan vi søke om å få det på blå resept. Hvis ikke den hjelper, skal vi vurdere kiropraktor eller akupunktur e.l. Det skal vi diskutere neste gang vi skal dit.

Åh håper dere finner noe som hjelper :hug: Hvor lenge er mannen hjemme? Du MÅ jo ha klar noe hjelp når han reiser...

Ida sover i bagen! Yep - er absolutt verd å juble for, for i to dager nå har hun kun sovet på meg. :lol: Mindre mageknip i dag, så da kan man sove litt alene. Men hun må våkne snart, for tror jammen meg at jeg har brystspreng :o Nesten så jeg vurderer å pumpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så lett å få hjelp av kommunen når vi er to stk hjemme. Helsesøster spurte bare om vi har noe familie vi kan få avlastning av.

Nå har vi hvertfall vært på helsestasjonen og snakket med helsesøster, fysioterapeut og lege. Vi ble enige om at vi skal prøve en svinedyr mme fra apoteket en ukes tid. Hvis de blir bra av den, kan vi søke om å få det på blå resept. Hvis ikke den hjelper, skal vi vurdere kiropraktor eller akupunktur e.l. Det skal vi diskutere neste gang vi skal dit.

Kan su ikke ringe helsestasjon å høre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sonen må jo også få en minimicroyodel! :lol:

*Fnis* Det blir isåfall leeenge til. Har ikke lyst på minibuss! :P

Og for min del skjønner jeg ikke hvordan folk klarer å ha jobb og mer enn to unger. Man skal jo følge dem opp også. Jeg tar av meg hatten til de som får til 3-4-5 unger på en god måte altså! (For det er mange som får til det på en strålende måte) Overmennesker i mine øyne! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...