breton Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg skal hente Kela-bur i dag, og har ikke bestemt meg for hva hundene skal ligge på i buret. Hva er deres erfaringer, hva fungerer og hva fungerer ikke? Evt. linker til bra og gjerne billige løsninger/produkter tas også imot selvsagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Tepper med antiskli under. Lett å ta ut for vask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Enig med Ingidano. Jeg fikk tak i et på en utstilling en gang, tykt og godt, kan vaskes på 60 grader, og sklir ikke rundt Har sett det på andre utstillinger også, men husker ikke hva det heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Vi har kjøpt madrass på Jysk som vi har skåret til slik at den er akkurat passe. Dermed klarer ikke hundene å korve de sammen og bli liggende uten underlag. Så har vi trukket de i delvis vannavstøtende stoff sånn at vi kan tørke de rene når hundene har vært skitne. Hender vi har et tynt pledd i hvert bur så hundene kan ordne og fikse litt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg har kjøpt sånne gummimatter til å ha i bilen, som jeg har klipt til og lagt i bunn, så slipper jeg minimalt med slitasje på treplaten i bunn (jeg har ihvertfall sånn finèrplate der). Og over det varierer det litt hva jeg bruker. Men går for det meste i de mattene/teppene som selges på utstillinger, da de er enkle å vaske. På kaldere dager slenger jeg inn ett teppe. Om dette er best, vet jeg ikke. Men jeg syns det er veldig praktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 HAr for det meste gummimatter liggende. Kjøpt i metervis og klit til. Ellers så varierer det, men hadde en gang reste gulvteppe og det var glatt gitt. San at hundene måtte jobbe med å holde seg der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 i bilburet har jeg tepper, slik at hunden selv kan bestemme om den vil ligge på teppet eller om den vil krølle sammen teppet i et hjørne og sove i det andre. (I hengeren er det halm som gjelder- og der er det også hunder som nok haddes spist opp tepper...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg har antisklimatte underst (kjøpes på Biltema feks.), så har jeg Helly Hansen matte over den igjen, pluss fleecteppe på toppen På vinteren så bytter jeg ut fleecteppene med ulltepper 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg er veldig fornøyd med de teppene jeg har. Enn får kjøpt dem hos Dyr som hobby. Det er ull inn i teppene som er antimiddbehandlet og antbakteriell. De trekker til seg vannet godt og hunden tørker fortere. Det kjekkeste med de er at det fester seg ikke mye hår og annet graps på de så de er lette og holde rene og vaskes lett. De har ikke nettbutikk men en gruppe på facebook og hvis du tar kontakt via den så kan du bestille der og få tilsendt https://www.facebook...10757385712894/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 I mitt så er det en litt tykk overmadrass (DreamZonesak) som er sydd etter målene til buret, pluss et vannavvisende trekk over det igjen som lett kan taes av og vaskes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Har ei badematte med antiskli under frå Europris, eit oppklipt dynetrekk og eit babyteppe i buret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barney Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg bruker Isbjørn hundeteppe http://www.jaroshund.no/isbjorn2.html, og er kjempefornøyd. Har en hund som ofte er våt og full av gjørme, med lang pels, og da fungerer dette teppet veldig bra for oss. Har prøvd masse forskjellige underlag, ull, fleece, osv, osv og det har trukket til seg alt av vann/pels, og har ofte blitt for varmt for hunden. Isbjørnteppene har en litt annerledes overflate, så det blir ikke for varmt om sommeren. Det fester seg heller ikke pels og bøss. Og så tørker det utrolig fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg bruker Isbjørn hundeteppe http://www.jaroshund.no/isbjorn2.html, og er kjempefornøyd. Har en hund som ofte er våt og full av gjørme, med lang pels, og da fungerer dette teppet veldig bra for oss. Har prøvd masse forskjellige underlag, ull, fleece, osv, osv og det har trukket til seg alt av vann/pels, og har ofte blitt for varmt for hunden. Isbjørnteppene har en litt annerledes overflate, så det blir ikke for varmt om sommeren. Det fester seg heller ikke pels og bøss. Og så tørker det utrolig fort. Det var de teppene jeg også mente Veldig gode! Mine har bare sånne men jeg har kjøpt dem hos Dyr som hobby Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg har hatt slik grønn helly hansen matte som underlag i alle år til hundene våre og synes det har fungert veldig bra. Den gir varme, er veldig slitesterk og kan lett tørkes av. Når det er kaldere og våtere i været har jeg et teppe over, helst i ull. I det siste har jeg brukt billige ullpledd fra Jysk. Nå i bilburet har jeg ei gammel yogamatte og har nettopp kjøpt vetbed som jeg har over. Synes det er viktig å ha noe som gir varme, som suger til seg fuktighet uten å bli våt og som er god å ligge på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg har biabed. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Felix har biabed med ei tynn dyne oppi, teppe på sommeren. Blaze har et teppe. Jupp, de forskjellsbehandles Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 Jeg ville brukt sånn ala biabed type i bunnen. Med teppe på. Jeg har også brukt isopor og det har vært veldig bra å ligge på og ikke minst varmt. Isolerer veldig godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carro92 Skrevet 19. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2012 I det ene buret har jeg en sengemadrass fra hööks, dyne og så et fleeceteppe. I det andre har jeg en oppklippet dørmatte som passer helt perfekt så de ikke sklir, og så en dyne, og det andre er det en lik dørmatte og 2 fleecetepper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 20. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2012 Vi har kuttet til en bit av et gammelt liggeunderlag slik at det passer inn i buret og ikke sklir avgårde. Oppå der har vi et fleecepledd og så har jeg strikket (!) et pledd med flettemønster (!) i sånn ull som kan vaskes. Dette har funket fint i vår/sommer, men vi får se til vinteren om vi ikke må til med varmere løsninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maja&Twinki Skrevet 20. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2012 Jeg har burmadrasser i camo underst og matte med antiskli over (fleece med poter på oversia) på sommeren. På vinteren har jeg saueskinn oppå burmadrassene istedet for matta. Er det veldig kaldt får de også ett ullteppe med inni og over buret. Burmadrassene og mattene kan spyles av, og sikkert kastes i vaskemaskina også. Dette har jeg brukt jeg i 3 år nå, og veldig fornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milla Skrevet 22. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2012 Vi har bare babydyne med trekk. Har flere trekk så det er lett å vaske ofte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 22. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2012 Antiskliteppe i bunn (bare til Trym og Tuva, har ikke kjøpt til Bodil enda) så dissa gråe hundeteppene, om vinteren får de også hver sin dyne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 22. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2012 Vi har en tynn antisklimatte i bunnen, og en stor, brettet dyne over. Med et dynetrekk som det ikke er så nøye med Det holder seg overraskende fint, også er det lett å ta ut og vaske i maskinen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts