Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er best som liggeunderlag i bilbur?


Recommended Posts

Jeg skal hente Kela-bur i dag, og har ikke bestemt meg for hva hundene skal ligge på i buret. Hva er deres erfaringer, hva fungerer og hva fungerer ikke? Evt. linker til bra og gjerne billige løsninger/produkter tas også imot selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt madrass på Jysk som vi har skåret til slik at den er akkurat passe.

Dermed klarer ikke hundene å korve de sammen og bli liggende uten underlag.

Så har vi trukket de i delvis vannavstøtende stoff sånn at vi kan tørke de rene når hundene har vært skitne.

Hender vi har et tynt pledd i hvert bur så hundene kan ordne og fikse litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sånne gummimatter til å ha i bilen, som jeg har klipt til og lagt i bunn, så slipper jeg minimalt med slitasje på treplaten i bunn (jeg har ihvertfall sånn finèrplate der). Og over det varierer det litt hva jeg bruker. Men går for det meste i de mattene/teppene som selges på utstillinger, da de er enkle å vaske. På kaldere dager slenger jeg inn ett teppe.

Om dette er best, vet jeg ikke. Men jeg syns det er veldig praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

HAr for det meste gummimatter liggende. Kjøpt i metervis og klit til. Ellers så varierer det, men hadde en gang reste gulvteppe og det var glatt gitt. San at hundene måtte jobbe med å holde seg der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilburet har jeg tepper, slik at hunden selv kan bestemme om den vil ligge på teppet eller om den vil krølle sammen teppet i et hjørne og sove i det andre. (I hengeren er det halm som gjelder- og der er det også hunder som nok haddes spist opp tepper...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med de teppene jeg har. Enn får kjøpt dem hos Dyr som hobby. Det er ull inn i teppene som er antimiddbehandlet og antbakteriell. De trekker til seg vannet godt og hunden tørker fortere. Det kjekkeste med de er at det fester seg ikke mye hår og annet graps på de så de er lette og holde rene og vaskes lett. De har ikke nettbutikk men en gruppe på facebook og hvis du tar kontakt via den så kan du bestille der og få tilsendt :)

https://www.facebook...10757385712894/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Isbjørn hundeteppe http://www.jaroshund.no/isbjorn2.html, og er kjempefornøyd. Har en hund som ofte er våt og full av gjørme, med lang pels, og da fungerer dette teppet veldig bra for oss. Har prøvd masse forskjellige underlag, ull, fleece, osv, osv og det har trukket til seg alt av vann/pels, og har ofte blitt for varmt for hunden. Isbjørnteppene har en litt annerledes overflate, så det blir ikke for varmt om sommeren. Det fester seg heller ikke pels og bøss. Og så tørker det utrolig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Isbjørn hundeteppe http://www.jaroshund.no/isbjorn2.html, og er kjempefornøyd. Har en hund som ofte er våt og full av gjørme, med lang pels, og da fungerer dette teppet veldig bra for oss. Har prøvd masse forskjellige underlag, ull, fleece, osv, osv og det har trukket til seg alt av vann/pels, og har ofte blitt for varmt for hunden. Isbjørnteppene har en litt annerledes overflate, så det blir ikke for varmt om sommeren. Det fester seg heller ikke pels og bøss. Og så tørker det utrolig fort.

Det var de teppene jeg også mente :) Veldig gode! Mine har bare sånne men jeg har kjøpt dem hos Dyr som hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slik grønn helly hansen matte som underlag i alle år til hundene våre og synes det har fungert veldig bra. Den gir varme, er veldig slitesterk og kan lett tørkes av. Når det er kaldere og våtere i været har jeg et teppe over, helst i ull. I det siste har jeg brukt billige ullpledd fra Jysk.

Nå i bilburet har jeg ei gammel yogamatte og har nettopp kjøpt vetbed som jeg har over.

Synes det er viktig å ha noe som gir varme, som suger til seg fuktighet uten å bli våt og som er god å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det ene buret har jeg en sengemadrass fra hööks, dyne og så et fleeceteppe. I det andre har jeg en oppklippet dørmatte som passer helt perfekt så de ikke sklir, og så en dyne, og det andre er det en lik dørmatte og 2 fleecetepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kuttet til en bit av et gammelt liggeunderlag slik at det passer inn i buret og ikke sklir avgårde. Oppå der har vi et fleecepledd og så har jeg strikket (!) et pledd med flettemønster (!) i sånn ull som kan vaskes. Dette har funket fint i vår/sommer, men vi får se til vinteren om vi ikke må til med varmere løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har burmadrasser i camo underst og matte med antiskli over (fleece med poter på oversia) på sommeren. På vinteren har jeg saueskinn oppå burmadrassene istedet for matta. Er det veldig kaldt får de også ett ullteppe med inni og over buret. Burmadrassene og mattene kan spyles av, og sikkert kastes i vaskemaskina også.

Dette har jeg brukt jeg i 3 år nå, og veldig fornøyd :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...