Gå til innhold
Hundesonen.no

enda et hundeangrep...


Meg
 Share

Recommended Posts

alle disse hendelsene i sommer, inkl sauedrap, kan umulig være bra for "omdømmet" til våre firfotinger...

Har det vært spesielt mange hundeangrep i sommer? Jeg la jo ikke like godt merke til slike artikler før jeg fikk hund selv, men det virker jo som om det har vært minst ett angrep i uken i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff tragisk, stakkars eier.

Merka igår når jeg gikk med Oscar i kr.sand sentrum at småbarnsforeldre trakk ungene inntil seg selv om han var i helt kort bybånd, og et par som ville klappe ham spurte først ' er han farlig?* det har jeg aldri før blitt spurt om. Så alt dette i media setter nok sine spor i folk ja...men ikke rart når det har kommet frem så mange hendelser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel kanskje slik at media bruker ekstra mye tid på dem i sommer

Vi får vel innerlig håpe at sånne hendelser som dette ikke er normalt et par ganger i uka' ellers på året heller..

Meget skremmende, og jeg skjønner godt at det er jo ikke vanskelig å promotere strengere lover og retningslinjer for hundehold når det "bevises" hvor farlige store hunder er så ofte som nå. Dessverre.

Kjenner at man har lyst til å si til ALLE hundefolk at vi bør nå virkelig ta oss sammen litt, og se til at det ikke skjer NOE mer skremmende på lenge!

Den der ene hunden som reddet faren og sønnen fra elven nylig hjelper jo LITT, da - men vi skulle gjerne sett noen flere sånne solskinnshistorier. Så folk skjønner at hunder faktisk ikke baaare er bitende monstre og tikkende bomber..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at man har lyst til å si til ALLE hundefolk at vi bør nå virkelig ta oss sammen litt, og se til at det ikke skjer NOE mer skremmende på lenge!

Og det triste er jo at de som hadde hørt på din oppfordring, sannsynligvis er de som absolutt minst trengte den oppfordringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vel innerlig håpe at sånne hendelser som dette ikke er normalt et par ganger i uka' ellers på året heller..

Meget skremmende, og jeg skjønner godt at det er jo ikke vanskelig å promotere strengere lover og retningslinjer for hundehold når det "bevises" hvor farlige store hunder er så ofte som nå. Dessverre.

Kjenner at man har lyst til å si til ALLE hundefolk at vi bør nå virkelig ta oss sammen litt, og se til at det ikke skjer NOE mer skremmende på lenge!

Den der ene hunden som reddet faren og sønnen fra elven nylig hjelper jo LITT, da - men vi skulle gjerne sett noen flere sånne solskinnshistorier. Så folk skjønner at hunder faktisk ikke baaare er bitende monstre og tikkende bomber..

Susanne

ja det får man håpe...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle disse hendelsene i sommer, inkl sauedrap, kan umulig være bra for "omdømmet" til våre firfotinger...

Og når da eieren av hundene i Mandal åpenbart ikke har vett til å legge seg paddeflat, men motsetter seg avlivning gjør jo ikke omdømme til hundefolk noe bedre. Forøvrig samme hund som drepte en liten hund i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun opplyser til NRK at hunden skal ha vist tegn til aggressivitet tidligere."

Det er en grun til at jeg mener at hunder som viser agressive tendenser og agressiv adferd bør avlives. Desverre er det så alt for mange som skal prøve og prøve og prøve, og gi bikkjene en sjanse til, og kanskje enda en sjanse, og voila, så har man slike hendelser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...