Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hadde du gjort ved zombieutbrudd?


Wednesday
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En god standard zombie: - kan ikke gjøre noe overnaturlig, som å f. eks være kjempesterk eller hoppe over ting - de kan subbe sakte bortover. Vil ha problemer med å komme seg over f. eks små gjerder

Noe sier meg at sonens unge damer først og fremst burde oppsøkt en duganes psykiater :lol:

Ja, men I Am Legend er jo bare fiksjon. Zombier er ikke sånn i virkeligheten.

Det er derfor skarpe våpen er saken, man må nemlig inn til hjernen.

Så en "zombiefilm" for litt siden hvor den ene fyren var forelska i heroinnen i filmen, og da han ble zombie så ble han en snill VEGETARzombie! WHAT!! Vurderte å bare skru av filmen der og da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor skarpe våpen er saken, man må nemlig inn til hjernen.

Så en "zombiefilm" for litt siden hvor den ene fyren var forelska i heroinnen i filmen, og da han ble zombie så ble han en snill VEGETARzombie! WHAT! Vurderte å bare skru av filmen der og da.

Jeez...

Filmtips:

Den der er gull! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor skarpe våpen er saken, man må nemlig inn til hjernen.

Så en "zombiefilm" for litt siden hvor den ene fyren var forelska i heroinnen i filmen, og da han ble zombie så ble han en snill VEGETARzombie! WHAT! Vurderte å bare skru av filmen der og da.

Ååh den har jeg og sett hele eller deler av, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske hvilken det er. :lol:

7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj myyye nyttig her og et høyst betimelig spørsmål - det har jeg syntes i mange år. Men det er noe jeg lurer på, tror dere zombier kan brukes til hundemat feks? For jeg tror at såfremt de ikke opptrer i uhorvelige mengder, så skal man klare å knerte dem - men det blir jo veldig mye lik og det er jo litt slitsomt å ha liggende rundt (ikke minst pga det der med at de blir liggende i høyden for de andre å kunne klatre på). Men hvis de dugde som hundemat så måtte man bare passe på å innrede med masse frysere og en stor kjøttkvern (sitt eget lille V&H rom liksom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj myyye nyttig her og et høyst betimelig spørsmål - det har jeg syntes i mange år. Men det er noe jeg lurer på, tror dere zombier kan brukes til hundemat feks? For jeg tror at såfremt de ikke opptrer i uhorvelige mengder, så skal man klare å knerte dem - men det blir jo veldig mye lik og det er jo litt slitsomt å ha liggende rundt (ikke minst pga det der med at de blir liggende i høyden for de andre å kunne klatre på). Men hvis de dugde som hundemat så måtte man bare passe på å innrede med masse frysere og en stor kjøttkvern (sitt eget lille V&H rom liksom..)

Det er jo ikke akkurat ferskt kjøtt, da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z&H :D

Det tror jeg absolutt er mulig altså, hvis du velger litt ferske zombier. Det kommer litt an på hvilken type det er da, noen er jo ikke så råtne egentlig. Ville ikke gitt "the walking dead" zombier til hunder, men hvis det nå skulle vise seg å bli f.eks "I am legend" typen så er jo de sånn sett fortsatt levende. Men som sagt, den typen er skikkelig urealistisk, så vil nok aldri skje, dessverre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj myyye nyttig her og et høyst betimelig spørsmål - det har jeg syntes i mange år. Men det er noe jeg lurer på, tror dere zombier kan brukes til hundemat feks? For jeg tror at såfremt de ikke opptrer i uhorvelige mengder, så skal man klare å knerte dem - men det blir jo veldig mye lik og det er jo litt slitsomt å ha liggende rundt (ikke minst pga det der med at de blir liggende i høyden for de andre å kunne klatre på). Men hvis de dugde som hundemat så måtte man bare passe på å innrede med masse frysere og en stor kjøttkvern (sitt eget lille V&H rom liksom..)

Neeeeeei, det må jeg si jeg er meget skeptisk til, altså. For det første: Æsj! Og for det andre, så er jo zombiene infisert med et eller annet mystisk virus, som vi ikke helt har funnet ut av. Hvem vet hva slags effekt det kan ha på hunder?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez...

Den der er gull! :thumbs:

En nyttig informasjonsfilm for oss som har liten eller ingen erfaring utover: "I'm legend". Den filmen ga igrunnen bedre innblikk i anatomien til Fresh Prince enn i zombieforsvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nyttig informasjonsfilm for oss som har liten eller ingen erfaring utover: "I'm legend". Den filmen ga igrunnen bedre innblikk i anatomien til Fresh Prince enn i zombieforsvar :)

Ja. Den filmen der er verdiløs. Dawn of the dead er bra da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmmm.... bare meg som synes det er svært betenkelig at man her disser enkelte zombier og faktisk også beskriver hva og hvordan en zombie VIRKELIG er?

Hva er feil med det liksom? Realitycheck?

*fniser*

Jeg æ'kke redd for zombier, for de finnes ikke! Dermed trenger jeg ikke ha noen gameplan for tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... bare meg som synes det er svært betenkelig at man her disser enkelte zombier og faktisk også beskriver hva og hvordan en zombie VIRKELIG er?

Hva er feil med det liksom? Realitycheck?

*fniser*

Jeg æ'kke redd for zombier, for de finnes ikke! Dermed trenger jeg ikke ha noen gameplan for tenk!

Pfft!

Men altså, man kaller ikke vampyrer for zombier eller zombier for varulver. Greit å ha definisjonene klare så vet man hva man forsvarer seg mot.

For eksempel, 30 days later osv er ikke ZOMBIE-zombier, de er sånne funky rage-virus-greier. Ikke ordentlige vandøde, med andre ord! Og I am Legend-zombiene har mer til felles med vampyrer (sånn..ikke twilight-vampyrer) enn "klassiske" zombier.

Dawn of the Dead, World War Z osv, der har du beskrivelse av den virkelige faren. Så det så! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Pfft!

Men altså, man kaller ikke vampyrer for zombier eller zombier for varulver. Greit å ha definisjonene klare så vet man hva man forsvarer seg mot.

For eksempel, 30 days later osv er ikke ZOMBIE-zombier, de er sånne funky rage-virus-greier. Ikke ordentlige vandøde, med andre ord! Og I am Legend-zombiene har mer til felles med vampyrer (sånn..ikke twilight-vampyrer) enn "klassiske" zombier.

Dawn of the Dead, World War Z osv, der har du beskrivelse av den virkelige faren. Så det så! :rofl:

...uthevet er konseptet jeg sliter med *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft!

Men altså, man kaller ikke vampyrer for zombier eller zombier for varulver. Greit å ha definisjonene klare så vet man hva man forsvarer seg mot.

For eksempel, 30 days later osv er ikke ZOMBIE-zombier, de er sånne funky rage-virus-greier. Ikke ordentlige vandøde, med andre ord! Og I am Legend-zombiene har mer til felles med vampyrer (sånn..ikke twilight-vampyrer) enn "klassiske" zombier.

Dawn of the Dead, World War Z osv, der har du beskrivelse av den virkelige faren. Så det så! :rofl:

Regner med at du mener 28? Isåfall er jeg enig. De er jo bare gærne.

Jeg liker godt walking dead-zombiene. De er realistiske zombier. :thumbs: Jeg putta resten i spoiler i tilfelle det er noen som ikke har sett alt enda:

Det eneste jeg sliter med der er at alle skal liksom være smitta. Men hvordan kan man være smitta og ikke bli zombie? Jeg hadde skjønt det hvis poenget var at man måtte dø først, men man må jo ikke det heller. For de som bare blir bitt liiittegranne blir jo også zombier med en gang. Så det er litt teit da. Enten så skulle det gått ann å leve med smitte (uavhengig om det kom fra bitt eller ikke) eller så skulle de ikke vært smitta fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man er jo ikke død og uten hjernefunksjon når man kan åpne dører, planlegge angrep, se sammenhenger osv. En zombie er ment til å kun "gjøre" en ting, nemlig spise menneskekjøtt. Man kan kanskje argumentere med at man ikke kan gå eller ha instinkter uten spesiell hjernefunksjon, men det er bare sånn det ER :whistle: haha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener 28? Isåfall er jeg enig. De er jo bare gærne.

Jeg liker godt walking dead-zombiene. De er realistiske zombier. :thumbs: Jeg putta resten i spoiler i tilfelle det er noen som ikke har sett alt enda:

Det eneste jeg sliter med der er at alle skal liksom være smitta. Men hvordan kan man være smitta og ikke bli zombie? Jeg hadde skjønt det hvis poenget var at man måtte dø først, men man må jo ikke det heller. For de som bare blir bitt liiittegranne blir jo også zombier med en gang. Så det er litt teit da. Enten så skulle det gått ann å leve med smitte (uavhengig om det kom fra bitt eller ikke) eller så skulle de ikke vært smitta fra før.

La meg forklare. Altså, ja, alle er smittet. Men man må dø for at smitten utløses. Et bitt vil igangsette infeksjonen, og er samtidig dødelig.

Alle er smittet

Alle blir zombier når de dør, uansett hvordan de dør.

Et bitt av en zombie er dødelig, uansett hvor lite det er. Man dør, også blir man zombie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men man er jo ikke død og uten hjernefunksjon når man kan åpne dører, planlegge angrep, se sammenhenger osv. En zombie er ment til å kun "gjøre" en ting, nemlig spise menneskekjøtt. Man kan kanskje argumentere med at man ikke kan gå eller ha instinkter uten spesiell hjernefunksjon, men det er bare sånn det ER :whistle: haha.

Duuuu - det er MYE som er feil med en Zombi *ler* - hjernefunksjon eller mangel på sådan er det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens, da ser det ut som våre verste mareritt er på vei til å bli virkelighet. Malinck beit meg på tur i dag, mens jeg satt ubevoktet på huk og koste med hunden hennes. Nå har jeg over 39 i feber og føler meg mer og mer som en zombie... :( Timene mine er nok talte, men i et innfall av klarsynthet fra min ellers deliriske tilstand så vil jeg oppfordre alle i trøndelag om å evakuere snarest. Varsle myndigheter, søk tilflukt! Pass på barna!

Jeg kjenner jeg begynner å bli sulten. Det er bare en ting som frister... Deilig... Rosa... Ruglete... Hjernemasse. Kroppetemperert, saftig hjernemasse. Og innmat! Seige tarmer med rester fra middag og gammel promp. Lever med et hint av 17. mai fyll... Nom! Har de på prix? Sikkert ikke. Kanskje best å bare vime rundt på måfå. Ja, jeg tror det.

:o

Save yourseeeeaaarrrrr aaaaarrrggggghhh...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens, da ser det ut som våre verste mareritt er på vei til å bli virkelighet. Malinck beit meg på tur i dag, mens jeg satt ubevoktet på huk og koste med hunden hennes. Nå har jeg over 39 i feber og føler meg mer og mer som en zombie... :( Timene mine er nok talte, men i et innfall av klarsynthet fra min ellers deliriske tilstand så vil jeg oppfordre alle i trøndelag om å evakuere snarest. Varsle myndigheter, søk tilflukt! Pass på barna!

Jeg kjenner jeg begynner å bli sulten. Det er bare en ting som frister... Deilig... Rosa... Ruglete... Hjernemasse. Kroppetemperert, saftig hjernemasse. Og innmat! Seige tarmer med rester fra middag og gammel promp. Lever med et hint av 17. mai fyll... Nom! Har de på prix? Sikkert ikke. Kanskje best å bare vime rundt på måfå. Ja, jeg tror det.

:o

Save yourseeeeaaarrrrr aaaaarrrggggghhh...

SHIT! *Advare alle kjente i Trøndelag, finne fram brannøksa, klargjøre bilen for flukt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...