Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hadde du gjort ved zombieutbrudd?


Wednesday
 Share

Recommended Posts

Ettersom jeg bor ved en militærbase og jeg litt skytekyndig så hadde jeg først og fremmst fått tak i en hel haug med våpen og ammo. Ambrøst o.l. kan jeg ikke noe om, så jeg hadde nok dauet på flekken siden jeg ikke kan skyte med det. Pakket alle kniver og andre ting. Brytt meg inn i lageret til forsvaret og pakket med meg all tørrmaten (evt XXL sitt lager like ved her, reiser ikke til Oslo for der er det jo kaos) og fått med meg masse tørrmat og utstyr derifra.

Fått tak i så mye medikamenter som mulig også hadde jeg kanskje funnet en venn, lært bikkjene rimelig fort å varsle på Zombier :P

Og rømt opp på dovre/finse e.l. med store åpene sletter, jaktet på vilt der og funnet en øde hytte langt inne på fjellet. Forhåpenligvis hadde jeg fått fred der ganske lenge, og evt brukt noen av de minene jeg også stjal fra forsvaret :lol:

Der ja! Der har du en god plan! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En god standard zombie: - kan ikke gjøre noe overnaturlig, som å f. eks være kjempesterk eller hoppe over ting - de kan subbe sakte bortover. Vil ha problemer med å komme seg over f. eks små gjerder

Noe sier meg at sonens unge damer først og fremst burde oppsøkt en duganes psykiater :lol:

Ja, men I Am Legend er jo bare fiksjon. Zombier er ikke sånn i virkeligheten.

Begynt å røyke igjen. :aww:

Og jeg hadde begynt å røyke! Fordi da hadde jeg sett ekstra kul ut, med samuraisverd på ryggen og en pistol i hver hånd, og sneipen i munnviken :D Eller nei vent, det ble litt mandig. Ikke sneip, sigarett i sigarettrør! Det er så stilig :D Så kan jeg være stilig og zombienes skrekk på samme tid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, denne har jeg tenkt på mange ganger. Tror nok jeg hadde samlet sammen ammo, mat, et par solide slagvåpen og dratt til fjells. Måtte ha fikset og trikset litt mer låser og dører så jeg hadde følt meg trygg. Kappet ned trærne rundt tomta (har hytte) for å få god oversikt. Satt opp et solid gjerde. Stjålet en diger hummer som jeg hadde kjørt til byene med for å samle mat og annet stæsj. En gammeldags radiosender måtte jeg ha hatt for å kunne kommunisere med andre overlevende dersom det var noen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phøh, i I am legend så har ene zombien zombiehunder, så heldt dødt oppi der er det ikke, og jeg blir selvsagt en unik hybrid, full hjernekapasitet og kropp som virker. Noe annet ville jo vært teit.

(og om noe annet skjer så vet jeg jo ikke om det :lol: Behagelig utvei. :D )

Ja, men I Am Legend er jo bare fiksjon. Zombier er ikke sånn i virkeligheten.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phøh, i I am legend så har ene zombien zombiehunder, så heldt dødt oppi der er det ikke, og jeg blir selvsagt en unik hybrid, full hjernekapasitet og kropp som virker. Noe annet ville jo vært teit.

(og om noe annet skjer så vet jeg jo ikke om det :lol: Behagelig utvei. :D )

Du, altså, de er ikke zombier! De er en sånn teit vampyr-inspireret sak, så det telles ikke! (Jeg går ikke med på at jeg i tillegg til zombier må frykte zombiehunder og zombiekatter og alt sånt. Hvor ender det da, liksom? Zombie-ekorn? Nei takk! :baby: )

Ellers så har vi faktisk diskutert dette litt for mye her i huset - og kom vel fram til at vi er ganske screwed her vi bor nå med mindre vi kommer oss kjapt til en båt for å komme oss bort. Bruene kommer jo til å bli overfylt av biler så man ikke kommer seg raskt over, og jeg må over TO for å komme til fastlandet.

Men jeg tenker jo at finnmarksvidda må være ganske greit. Om man klarer å minimere bruk av skytevåpen så de ikke tiltrekkes av lyden, så bør det gå bra. God utsikt, mye rein (som ikke får lov til å bli zombifisert eller spist av andre, tenk), osv. Yes! :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, denne har jeg tenkt på mange ganger. Tror nok jeg hadde samlet sammen ammo, mat, et par solide slagvåpen og dratt til fjells. Måtte ha fikset og trikset litt mer låser og dører så jeg hadde følt meg trygg. Kappet ned trærne rundt tomta (har hytte) for å få god oversikt. Satt opp et solid gjerde. Stjålet en diger hummer som jeg hadde kjørt til byene med for å samle mat og annet stæsj. En gammeldags radiosender måtte jeg ha hatt for å kunne kommunisere med andre overlevende dersom det var noen.

Haha.. Det tok litt tid før jeg skjønte hva du skulle med en hummer. 1554266-651218-en-stor-kogt-roed-hummer-over-hvide.jpg

Ellers så er jeg enig. I am legend og resident evil er ikke ordentlig zombie-filmer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare du som er dårlig forberedt!

Pffffft :P

Siri, du kan få lov til å være med. Willy kan vi bruke til å skremme slike levende uvedkommende inntrekkere :P

Jamen jeg kan godt bli med på tur jeg altså - og Willy lover å være stor og skummel og skremme alle levende... men det er en betingelse - jeg nekter å spise daumann på boks altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer lett at dette var noe jeg tenkte altfor lite på før sonen gjorde meg oppmerksom på faren.

Jeg var bekymret for brann og sånne uvesentligheter tidligere.

Men jeg har en enkel og grei plan - jeg stikker til krøderen. Der barrikaderer jeg oss begge i kjelleren og bevæpner meg med en lang stang som tidligere har vært brukt til tømmerfløting som henger strategisk på veggen. Det bør holde :aww:

Mat får vi fra hagen og fjorden regner jeg med.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg elsker Donald Duck & Co, har fortsatt abonnement :P Don Rosa, Van horn (far og sønn) og Barks er best :D

Herregud - Donald Duck er jo konge! Jeg lærte egentlig å lese pga Donald Duck, jeg - og vi hadde alle pocketbøkene opp gjennom årene (ja, inntil jeg flytta hjemmefra og ble "voksen"....). :D.

Alternativet er å bli spist av zombier!

Antakelig et bedre alternativ (minnes sikmiddager på Sølen på 90-tallet *urk*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Pffffft :P

Veldig engasjemang da, er dette noe du føler at må vurderes kanskje?

Jamen jeg kan godt bli med på tur jeg altså - og Willy lover å være stor og skummel og skremme alle levende... men det er en betingelse - jeg nekter å spise daumann på boks altså :lol:

:lol:

*klapper Siri på hode* Det er klart vi bare er på tur, bare overse de der rare folkene ute, eller i det minste kom det unna de sånn pittelitt.

Daumann på boks spiser man ikke, man sånn frystørket retter. Ekke så ille altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig engasjemang da, er dette noe du føler at må vurderes kanskje?

Føler ikke et overhengende press, i grunnen :lol:

*klapper Siri på hode* Det er klart vi bare er på tur, bare overse de der rare folkene ute, eller i det minste kom det unna de sånn pittelitt.

Daumann på boks spiser man ikke, man sånn frystørket retter. Ekke så ille altså :P

Tur liker vi - vi æ'kke så bekymra for dem vi møter på tur heller, vi :D.

*Pustet lettet ut over å slippe daumann på boks*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am Legend Zombiene er teite og urealistiske!

Husker mitt første møte med en zombie, det var i Donald.

Ja, de zombiene er litt teite, men de i '28 dager senere' og '28 uker senere' er de mest skremmende synes jeg. De løper jo, fort! Og er så fryktelig sinte!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at om man kan komme seg til f. eks fengsel eller militærstasjon så kan det være et godt alternativ for å stenge zombier ute. Evt. dra ut i ødemarka men det er vel begrenset hvor mange av oss som hadde klart å jakte og samle nok mat, da..

Nå ble jeg med ett glad for at Ila landsfengsel bare er et steinkast unna, og på vei dit kjører vi forbi foreldrene mine, tar med bikkjene og hagler (samt masse ammo). Vi tar jo også selvfølgelig firmabilen til typen, masse ledninger, verktøy osv. Zombier tåler vel ikke strøm, ihvertfall ikke i Call of Duty, der har den en sånn fancy RayGun og det skulle vi nok klart å bygge.

Vi kunne da brukt hundene til å jaktet for mat, selvom jeg er sikker på at det er endel mat der fra før.

Må jo også håpe på at alle i fengselet har blitt zombier og stukket av, slik at vi bare trenger å gå inn å låse uten å tenke på flere. Annet enn venner man får tak i og får kastet i bilen.

Fordelen med Ila er jo at det sikkert står et helikopter der, så da kan det brukes hvis det må på slutten, hvis zombiene skulle klare å bryte seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...