Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hadde du gjort ved zombieutbrudd?


Wednesday
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En god standard zombie: - kan ikke gjøre noe overnaturlig, som å f. eks være kjempesterk eller hoppe over ting - de kan subbe sakte bortover. Vil ha problemer med å komme seg over f. eks små gjerder

Noe sier meg at sonens unge damer først og fremst burde oppsøkt en duganes psykiater :lol:

Ja, men I Am Legend er jo bare fiksjon. Zombier er ikke sånn i virkeligheten.

Jeg har planen klar for både hundene, meg selv, familien og bestevenninen min og mat :aww: Men jeg kan jo ikke dele da. Hallo, folk kan jo stjele ideer :D

Men du må jo dele!

Vært en av de første som ble zombier, selvsagt. Noe annet ville jo vært stress. :cool:

Æsj! Da hadde jeg heller tatt selvmord fort. Men det er ikke et alternativ for meg da. Jeg er altfor nysgjerrig på hva som skjer etterpå! Zombiene må jo forsvinne igjen før eller siden, de råtner jo. Og da kan jo de som overlever begynne helt på nytt, så og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om det hadde skjedd så fort at vi ikke kunne dratt noe sted, så er planen at vi tar med oss det som er av mat opp i andre etasje, og slår i stykker trappa. På den måten er vi trygge i andreetasje for en stund. Vi har også loft vi kan klatre opp i som nødløsning, ingen zombie klarer å komme seg opp der.

Selvfølgelig dekke til alt av vinduer så ingen kan se om vi har lys inn, eller tiltrekke zombier med lys. Prøve å ta med radio opp, rasjonere vann og mat så lenge vi klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Da hadde jeg heller tatt selvmord fort. Men det er ikke et alternativ for meg da. Jeg er altfor nysgjerrig på hva som skjer etterpå! Zombiene må jo forsvinne igjen før eller siden, de råtner jo. Og da kan jo de som overlever begynne helt på nytt, så og si.

Må jo være en av de aller første, før panikken sprer seg og før man skjønner hva som egentlig skjer. :lol: Lets face it, en verden som skal rebefolkes av meg er ikke levedyktig, så meg som "stammor" til en ny verden er ikke noe lurt trekk. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god standard zombie:

- kan ikke gjøre noe overnaturlig, som å f. eks være kjempesterk eller hoppe over ting

- de kan subbe sakte bortover. Vil ha problemer med å komme seg over f. eks små gjerder, fordi de bare hjerneløst vasser avgårde

- reagerer på lyd og følger etter lyd

- kan ikke åpne dører eller finne ut av tekniske ting, kan ikke klatre over gjerder

- kan ikke svømme

De er farlige når de er mange sammen, på trange steder, eller hvis man f. eks reiser med baby eller barn som plutselig lager lyder og tiltrekker seg oppmerksomhet.

Jeg syns det er TEIT når zombier plutselig kan klatre i taket eller blir supersmarte!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs åssen zombier det er. Noen kan jo svømme, noen kan løpe, noen kan klatre og og og ... men mest sannsynlig kan de ikke løpe eller svømme, så jeg ville dratt ut på en helt øde øy, eller bodd i en ubåt.

Zombier er temmelig trege og klønete. Men om det er mange av dem, sliter man. Men man må huske på at de er døde, ergo trenger de selvsagt ikke oksygen. Dermed trenger de ikke kunne svømme. De kan bare gå rett uti vannet. At du befinner deg på en øy, er ingen hindring for dem. Og i en ubåt ville du ikke overlevd særlig lenge. Er veldig begrensa hvor mye rasjoner du kan ta med i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve har en skikkelig kul bok, som tar for seg zombieutbrudd og hopper mellom forskjellige historier.

Den skrev at det var tryggere på vinteren, for da kunne zombiene fryse fast fordi de var for trege. Mens at f. eks en øy kanskje ikke var det naturligste trygge stedet, fordi zombiene trenger jo ikke oksygen, og kan bare gå på bunnen av havet/sjøen så lenge de gidder..

Samt, har man en mur rundt huset f.eks og skyter ned zombiene, så vil man få et problem fordi en dag er haugen av døde zombier så stor at de kommer til å gå over muren.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zombier er temmelig trege og klønete. Men om det er mange av dem, sliter man. Men man må huske på at de er døde, ergo trenger de selvsagt ikke oksygen. Dermed trenger de ikke kunne svømme. De kan bare gå rett uti vannet. At du befinner deg på en øy, er ingen hindring for dem. Og i en ubåt ville du ikke overlevd særlig lenge. Er veldig begrensa hvor mye rasjoner du kan ta med i den.

Jammen, nå husker jeg ikke hvilket spill eller film det var, men der svømte zombiene (men de er jo døde, og lik flyter, sant?). Også har du zombiene i walking dead, smarte er de! Så jeg ville funnet en øy ingen andre visste om, som tilfeldigvis har dukket opp (litt sånn som New Zealand gjorde engang i tiden) og bodd der. Og tatt med meg et stort rasjonslager over. :aww: Og ubåten skal selvsagt være spesialbygd til å bo i. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve har en skikkelig kul bok, som tar for seg zombieutbrudd og hopper mellom forskjellige historier.

Den skrev at det var tryggere på vinteren, for da kunne zombiene fryse fast fordi de var for trege. Mens at f. eks en øy kanskje ikke var det naturligste trygge stedet, fordi zombiene trenger jo ikke oksygen, og kan bare gå på bunnen av havet/sjøen så lenge de gidder..

Samt, har man en mur rundt huset f.eks og skyter ned zombiene, så vil man få et problem fordi en dag er haugen av døde zombier så stor at de kommer til å gå over muren.

Er det den boka som sier det er trygt å legge seg i et badekar med vann? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et egnet kjøpesenter... Jeg ville prøvd å komme meg dit mest mulig ubemerket ved første tegn på zombieutbrudd. Det er viktig at kjøpesenteret har en stor matbutikk (myyye hermetikk), f.eks. en clas ohlsson-butikk e.l. (primus til hermetikken, diverse våpen) og det MÅ ha apotek. Det må være mulig å stenge av slik at ingenting kan komme inn. Hundene ville jeg avlivet. De kan avsløre hvor vi befinner oss, og det ville dessuten ikke vært mulig å gi dem et godt liv under slike forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rana butikken for hermetikk, vann og legemidler, tatt med fiskestang og tursekken som er ferdig pakka (med soveposer, telt, primus, øks osv..) og rodd ut til bastøya med dyra. Der kunne fangene som bodde der hjelpa meg med å kjempa zombier. De er jo sikkert ganske barske. Selvfølgelig med alle venner og familie med. For zombiene kan ikke svømme.

Edit: De har jo gårder der ute og dyrker korn osv, så jeg tror man kunne overlevd der ute ganske lenge.

Endret av :)Kine
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at om man kan komme seg til f. eks fengsel eller militærstasjon så kan det være et godt alternativ for å stenge zombier ute. Evt. dra ut i ødemarka men det er vel begrenset hvor mange av oss som hadde klart å jakte og samle nok mat, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene hadde jeg nok tatt livet av med en gang, også hadde jeg gått ned i krypkjelleren med masse proviant. Men finner dem meg så legger jeg meg ned for å dø, jeg har ikke lyst til å løpe livredd rundt omkring på måfå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redda verden! Med fabelaktige judotriks. Jeg skulle vært sånn skikkelige superheltinne som løp rundt med våpen og vært i litt sånne actionaktige scener! I sexy catwomandrakt :bananas:

Dæh, Hundevennen vi kunne slått oss sammen og redda verden!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en av de første som ble zombier, selvsagt. Noe annet ville jo vært stress. :cool:

Akkurat det samme tenkte jeg også. Så da får hundene joine zombieverden med meg. Men altså, herlighet for en fantasi dere har som klarer å tenke på sånne ting! :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme tenkte jeg også. Så da får hundene joine zombieverden med meg. Men altså, herlighet for en fantasi dere har som klarer å tenke på sånne ting! :fish:

Fantasi? :icon_confused: Man må da ha bittelitt overlevelsesinnstinkt.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme tenkte jeg også. Så da får hundene joine zombieverden med meg. Men altså, herlighet for en fantasi dere har som klarer å tenke på sånne ting! :fish:

Ikke sant? Så kan vi lage konspirasjoner mot sonisene og se hvem av oss som klarer å ta flest soniser! :lol: (nope, er ikkeno i veien med min fantasi heller, jeg er bare lat. :lol: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasi? :icon_confused: Man må da ha bittelitt overlevelsesinnstinkt.

Jeg klarer ikke se for meg en verden med zombier :ahappy: Men hvis det derimot kommer noen hjem til meg for å drepe meg, da ville overlevelsesinstinktet slått inn for fulle mugger. Det kan jeg relatere meg til :P

Ikke sant? Så kan vi lage konspirasjoner mot sonisene og se hvem av oss som klarer å ta flest soniser! :lol: (nope, er ikkeno i veien med min fantasi heller, jeg er bare lat. :lol: )

:lol: Så festlig! Jeg er ikke lat da, men zombier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått tak i en lastebil, eller campingbil og skaffet så mye mat som bare mulig, og andre ting man trenger, også hold meg i bevegelse. Selvsagt fått tak i våpen og, en machete tror jeg hadde vært fint.

Hvis jeg hadde hatt lastebil skulle jeg ha gjort om endel av den til campingbil, med seng og sånn. Hvis jeg hadde rukket det da. Ellers får en campingbil holde.

Det som bekymrer meg litt er f.eks bind, dopapir og hundemat. Bruker innmari mye dopapir, så det hadde tatt endel plass i bilen, samme med hundemat, og hva når det går ut på dato. Jeg kan jo ikke jakte, det nekter jeg! Kunne kanskje fått til en grønnsakshage eller et drivhus på toppen av bilen så jeg kunne blitt litt selvforsynt.

Etterhvert ville jeg nok barrikadert meg i et solid hus. Håper jeg ikke er alene da, med skjelett-skrekken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...