Gå til innhold
Hundesonen.no

Dupstep med fiolin


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt svak for sånne "rare" kombinasjoner!

Her er en raskere sang som ikke er dubstep, sånn for de som ikke liker dubstep!

Er jeg den eneste som ikke engang kaster et blikk på han fyren som danser med en gang hun kommer på scenen og spiller? :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg i grunnen lyst til å hente ned fiolinen min til Ås. Den har ligget og støvet ned hos mamma og pappa de siste to årene. Problemet er at hvis jeg begynner å spille igjen, så kommer det ikke til å høres så stilig ut i det hele tatt, og da blir det i grunnen bare demotiverende. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Fiolin og cello synes jeg er så deilig å høre på :ahappy:

Menne.. Altså, jeg er en sånn gammal ungdom som bare hører på puddelråkk fra 70-80 tallet og egentlig ikke har så mye peiling på dette her. Kan noen forklare på en enkel måte hva dubstep egentlig er for noe? Har prøvd å lese meg opp på det, men jeg forstår det ærlig talt ikke. Er jeg helt på jordet hvis jeg sier at f.eks Skrillex hører til i den sjangeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrillex er dubstep, ja. Vanskelig å forklare hva det ER :P Hmm.

Ofte er det mye og dyp bass som ligger i bakgrunnen, og det høres ut som en transformer-robot på syre og kokain. Mye variasjon i sangene og ikke alltid kjemperask rytme.

Mange lyder som vraaaaaooooo wooooh woooh wooooh woooh wao wao wao.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Skrillex er dubstep, ja. Vanskelig å forklare hva det ER :P Hmm.

Ofte er det mye og dyp bass som ligger i bakgrunnen, og det høres ut som en transformer-robot på syre og kokain. Mye variasjon i sangene og ikke alltid kjemperask rytme.

Mange lyder som vraaaaaooooo wooooh woooh wooooh woooh wao wao wao.

Okei, ja da skjønner jeg det faktisk! Morsom forklaring, haha :lol:

trancevsdubstep.jpg

:lol: Super awesome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en som virkelig kan spille fiolin:

Er veldig glad i fiolinmusikk jeg, men dubstep er litt for nymotens til at jeg har hørt om det før. :P

Og Ingvild, du må da ikke glemme vekk fiolinen din! Begynte du ikke akkurat å spille da? Nesten i alle fall. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker dubstep og elsker rare kombinasjoner, men jeg syns dubstep'en ble litt for jevn og kjedelig og at det ble litt for mye fiolin :)

Enig! Hvis man først skal høre på dubstep, så skal det være grovere.

Det er litt diskusjoner om skrillex er dubstep eller ikke etter det jeg har fått med meg. Skrillex er vel populært nå, men de som virkelig hører på dubstep mener jo at det er nymotens kommersielle(?) versjon. Brostep elns tror jeg det heter. Nå er ikke dette "min" musikksjanger, så jeg er litt på dypt vann her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Hvis man først skal høre på dubstep, så skal det være grovere.

Det er litt diskusjoner om skrillex er dubstep eller ikke etter det jeg har fått med meg. Skrillex er vel populært nå, men de som virkelig hører på dubstep mener jo at det er nymotens kommersielle(?) versjon. Brostep elns tror jeg det heter. Nå er ikke dette "min" musikksjanger, så jeg er litt på dypt vann her. :P

Totalt riktig det! Skrillex er ikke dubstep, men brostep, en forenklet versjon som såklart er blitt populært pga han er mer komersiell enn de andre dubstep artistene.

Blir litt som med punk, den original er langt ifra den "vi" kjenner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubstep/techno kan jeg strekke meg til, Deadmau5 har en del bra. Men Skrillex... det er f*** ikke musikk. Det er bare bråk i mine ører. Synes det beste eksempelet på det er å bla seg gjennom radiokanaler. Dubstep/techno ala Deadmau5 klarer man å "komme inn i en sang" uten at det krever nevneverdig innsats fra en. Men Skrillex, da sitter du bare som et spørsmålstegn om du kommer inn midt i en sang. Hvis du trykker på radioen, se for deg følgende scenario: "p1 spiller odd nordstoga ja, neitakk... p2 har et spiller tsjaikovsky ja, eh, ikke helt i humør for det... p3 spiller noe sånn neger-rap-musikk, er litt lei av den samme regla om og om igjen så nei.... vi prøver nrk mp3: BEOOOHFSKKKGFFNNIISHSHJJZZZZ .... WTF IS THIS" - det gir ingen mening. Iallefall ikke i mine ører.

Ellers - er jeg enig. Den øverste var fin, men ensformig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubstep/techno kan jeg strekke meg til, Deadmau5 har en del bra. Men Skrillex... det er f*** ikke musikk. Det er bare bråk i mine ører. Synes det beste eksempelet på det er å bla seg gjennom radiokanaler. Dubstep/techno ala Deadmau5 klarer man å "komme inn i en sang" uten at det krever nevneverdig innsats fra en. Men Skrillex, da sitter du bare som et spørsmålstegn om du kommer inn midt i en sang. Hvis du trykker på radioen, se for deg følgende scenario: "p1 spiller odd nordstoga ja, neitakk... p2 har et spiller tsjaikovsky ja, eh, ikke helt i humør for det... p3 spiller noe sånn neger-rap-musikk, er litt lei av den samme regla om og om igjen så nei.... vi prøver nrk mp3: BEOOOHFSKKKGFFNNIISHSHJJZZZZ .... WTF IS THIS" - det gir ingen mening. Iallefall ikke i mine ører.

Ellers - er jeg enig. Den øverste var fin, men ensformig.

Det siste du nevner der har jo også litt med hva musikk du hører på, som går mye på radio, brukt på TV osv. Jeg kjenner igjen Skrllex om jeg kommer over det på radio, rett å slett fordi jeg hører musikken hans relativt ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke tsjaikovsky til vanlig nei. Poenget var sammenheng og flyt i musikken, det kan ikke skrillex anklages for å ha.

Ikke til vanlig nei, men da har du tydeligvis hørt det nok til å kjenne igjen hvem det er alikevell ;)

Aner ikke en gang hvem Tsjaikovsky er en gang jeg, så jeg ville ikke kjent igjen musikken hans/hennes(?) vil jeg tro, i hvert fall ikke klart å knyttet det opp til noe navn.

Sammenheng og flyt er vel ikke direkte det du forventer heller når du hører dubstep er det de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til vanlig nei, men da har du tydeligvis hørt det nok til å kjenne igjen hvem det er alikevell ;)

Aner ikke en gang hvem Tsjaikovsky er en gang jeg, så jeg ville ikke kjent igjen musikken hans/hennes(?) vil jeg tro, i hvert fall ikke klart å knyttet det opp til noe navn.

Sammenheng og flyt er vel ikke direkte det du forventer heller når du hører dubstep er det de da?

Jo, det er det absolutt. :)

Jeg kan ikke hive meg inn i diskusjonen, for jeg har ikke hørt noe særlig skrillex. Men det blir som med dubstep som med mye rock. Man må ha hørt litt av sjangeren for å henge med og nyte musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...