Gå til innhold
Hundesonen.no

Kloklipp-plansje


Gjest
 Share

Recommended Posts

Denne gikk ut over Casper, fikk en akkutt lyst på å klippe klør :lol:

Klippet også klør rett etter jeg så denne på FB.

Kunne vært flinkere til å klippe oftere. Hermes sine er mye lengre fremme en bak. Må ha noe med at han bruker mer kraft/sparker fra med bakbeina når han er løs, kanskje? Sliper ned klørne mer? Trenger så vidt å klippe klørne på bakbeina, de holder seg naturlig ganske korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når den blir lang da? Kan den aldri bli kort igjen?

Jo, studerer du tegningen og det som står, ser du det. :)

Må bare kutte fortsatt ganske langt ute om nerven har vokst, så trekker den seg gradvis innover igjen, men er altså viktig å ikke klippe for langt inn om nerven først har blitt for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, studerer du tegningen og det som står, ser du det. :)

Må bare kutte fortsatt ganske langt ute om nerven har vokst, så trekker den seg gradvis innover igjen, men er altså viktig å ikke klippe for langt inn om nerven først har blitt for lang.

Jeg kan ikke engelsk men jeg skjønte etterhvert hva de mente.. Jeg synes det virker merkelig, at nerven blir kortere om neglen blir klipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler omvendt problem på Blondie. Klipper jeg henne ofte, får jeg aldri bort tassingen, akkurat som at nerven er så langt ute at jeg ikke får klippet neglen kort nok. Klipper jeg henne sjeldnere, får jeg alltid bort tassingen. Kanskje jeg bare er litt pysete med klippingen når jeg klipper ofte, for da føler jeg ikke neglen har vokst langt nok :P Jeg har ihvertfall gått over til å klippe ca 1 gang i måneden eller annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke engelsk men jeg skjønte etterhvert hva de mente.. Jeg synes det virker merkelig, at nerven blir kortere om neglen blir klipt.

Det som skjer er at nerven trekker seg tilbake når det er lite beskyttelse foran, så da kan man fortsette å klippe seg bakover stykke for stykke til man har en kort fin klo igjen.

__________

Jeg klipper ikke, men bruker dremel. Jeg har ikke nerver (pun intended :P ) til å klippe lille sprelle med klotang. Ser der at hvis de har blitt litt lange så er det fort gjort å korrigere ved å slipe hyppigere en periode. Bruker normalt å slipe ca annenhver uke (bakbeina ca en gang pr måned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippa Nora og Vita i går. Og jeg klarte å klippe to av klørne til Nora for korte. Jeg merka det ikke før hun snudde seg og gav meg "lei seg" fjeset, da så jeg at jeg hadde blod på hånden :P Stakkars lille puselus! Da fikk hun et ben som trøstegodis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FranskDogge: Det stemmer at nerven blir kortere når du klipper klørne veldig nært nerven. Et annet tips på vinterstid er å ta med bikkja ut rett før kloklipp, da nerven trekker seg sammen når det blir kaldt :)

Så fint at du deler! Har også hørt at det lønnes å klippe etter tur, men da fordi neglene blir myke av fuktigheten, og det blir mindre med sånn "knekk-lyd" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare klipper jeg.. For at nerven skal være så langt ute som på disse bildene, må det nesten ha gått et halvår eller mer uten klipp.. Jeg har ALDRI tatt en blodåre/nerve ved å klippe av hele spissen jeg, har kun klippet for langt om jeg har blitt for ivrig på å komme nærmest mulig nerven. Og det var faktisk på lyse klør, der man så tydelig hvor man burde stoppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden klo klipp blir tatt opp nå. kan jeg spørre om noe?

Enen hunden vi har har veldig lange klør, jeg klipper dem 1 gang i uken slik jeg gjør på de andre. nervene er veldig lange, har prøvd den der forklaringen. vi har vært hos vetrinær og de dopet henne ned å klippte helt inn. slik at de blei kort kort. men når jeg sku klippe uken etter klipte jeg kanskje 1 mm av men ho blødde ikke bare litt... neste klo tok jeg enda mindre å det blødde like mye, så ventet jeg ett par uker før jeg klippte igen, ak samme skjedde. helt til klørne blei sånn de er nå så kan jeg klippe av et par mm i uken uten at hun blør. hva ska jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. For at dette skulle fungert på bikkja mi måtte jeg jo ha klippa 2-3 ganger i uka :( Klipper hver helg, og den forbanna klikkinga går meg allerede på nervene, og nå er det bare mandag... Forresten har han hvite/gjennomsiktige klør, så jeg vet jeg ikke kan klippe lenger inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...