Gå til innhold
Hundesonen.no

NDK & NBSK 28.-29. april


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Såklart! Dette blir kanskje lille Pim sin debut på valpeshow

Vi stiller Domino og Jippi i valpeklasse, og Kamar & Tara blant de voksne- skal bli spennende Mannen er innhyret på NBSK's utst. (Søndag), så han skal jobbe da men ikke lørdag. Ellers glede

Må melde på her begge dager og håpe Amiga blir champion

På pm-en min står det at Kovu skal dømmes som nr 68. Betyr det at det er 68 rr(!?!??) eller er det fordi det er flere raser i samme ringen?

Er flere raser i samme ring. Se hvilken ring du skal i og ta en titt på PM som ligger som link i mailen. Da ser du hvor mange RR det er og hvor mange av andre raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå. 21 rr. Jaja, ikke alle er hannhunder i unghundklasse, håper jeg. :D

En ting du kan gjøre, som gir deg en viss pekepinn om hvor mange som er før dere av rr'ene, er å telle antall hunder i ringen før rr'ene starter, og sjekke hvilket startnr Kovu har. "Mellomlegget" er antall hannhunder før han. Vanligvis stiller få i unghund i alle fall i min rase, mens junior og åpen klasse er de "store". :)

Liker forøvrig at du begynner å jazze deg opp litt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan gjøre, som gir deg en viss pekepinn om hvor mange som er før dere av rr'ene, er å telle antall hunder i ringen før rr'ene starter, og sjekke hvilket startnr Kovu har. "Mellomlegget" er antall hannhunder før han. Vanligvis stiller få i unghund i alle fall i min rase, mens junior og åpen klasse er de "store". :)

Liker forøvrig at du begynner å jazze deg opp litt. :lol:

At jeg hva? Er bare frustert over at jeg ikke venta litt lengre og fikk en ridgeløs rr som ikke KAN stilles jeg. :P

Jeg er stygt redd for at unghund er av de store klassene for RR, det var sinnsykt mange kull den sommeren Kovu ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg hva? Er bare frustert over at jeg ikke venta litt lengre og fikk en ridgeløs rr som ikke KAN stilles jeg. :P

Jeg er stygt redd for at unghund er av de store klassene for RR, det var sinnsykt mange kull den sommeren Kovu ble født.

Haha, jeg synes det er festlig at du blir litt oppkava og engasjert mot din vilje, og jeg synes det er kult at du faktisk gjør en innsats. :flowers:

Men husk også på at det er mulig å gå rett fra junior til åpen klasse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg synes det er festlig at du blir litt oppkava og engasjert mot din vilje, og jeg synes det er kult at du faktisk gjør en innsats. :flowers:

Men husk også på at det er mulig å gå rett fra junior til åpen klasse... ;)

Jeg gjør ikke noe halvveis. Har jeg sagt jeg skal stille, så stiller jeg (dvs., får noen til å stille ham, ihvertfall :P ). Så får vi se hvordan det går. I beste fall tør jeg å vise ham fram til oppdretter på Bjerke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra er siste ut av tervene, altså nr 13 i ringen - ulykkestall?

Også er jeg litt :frantics: Hun har nemlig mistet masse pels, men hun har jo litt å gå på denne frøkna. Det går sikkert an å "brushe" henne opp, men hva når dommeren skal kjenne på henne? Og denne dommeren likte henne godt i Bø, så jeg har veldig lyst til å stille for han. Hvorfor kunne hun ikke venta et par uker med å røyte?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lørdagenute. Fortsatt bare 1 AK :(

Samme rasedommer som gruppedommer, og de er ikke alltid så negativt :)

Også Antonio Di Lorenzo som BIS Veteran, og han likte henne i raseringen sist vi stilte så det var ikke så dumt.

sorry,jeg trodde "alle" meldte på kelpiene sine så jeg gadd ikke melde på Issi :lol: Ser nå jeg skulle ha tatt hun med :lol:

4 cardigans lørdagen, jeg har en stor tipp at det er lucy og pelle i champion, samme unghund tispe som søndag og amiga. Vi får se .

Tidlig oppmøte da :aww: Godt det er senere søndag :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry,jeg trodde "alle" meldte på kelpiene sine så jeg gadd ikke melde på Issi :lol: Ser nå jeg skulle ha tatt hun med :lol:

Ett lite "sonen" tips til dere som mangler Cert på AK. Fra nyttår er det 3 kull med juniorer som er født i Norge, og det kommer iallefall 2-3 stk til som jeg har registrert som er kjøpt inn fra Sverige. Og jeg mistenker at det planlegges ett til kull i Norge.

Så til neste år kan det være ganske mange bra juniorer som kan plukke Cert, få de "ferdig" certet før de er 2 år nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite "sonen" tips til dere som mangler Cert på AK. Fra nyttår er det 3 kull med juniorer som er født i Norge, og det kommer iallefall 2-3 stk til som jeg har registrert som er kjøpt inn fra Sverige. Og jeg mistenker at det planlegges ett til kull i Norge.

Så til neste år kan det være ganske mange bra juniorer som kan plukke Cert, få de "ferdig" certet før de er 2 år nå. :)

Jaja, ikke noe problem! :lol:

Men angrer på at jeg ikke meldte på..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira, pust med magen :lol: - Kovu er en fin gutt han (ihvertfall sånn jeg ser ham på bildene) - det går veldig fint dette. Ikke tenk så mye :P

31 gårdshunder på lørdag.... Det var fryyyktelig mange syns jeg! :P

Ække utseendet det er no gæli med, nei. Dessverre kommer ikke vettet med skinn i pelsen og muskler. :P

Så det var masse gårdshunder ja. Kanskje vi tilogmed rekker å ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg hva? Er bare frustert over at jeg ikke venta litt lengre og fikk en ridgeløs rr som ikke KAN stilles jeg. :P

Jeg er stygt redd for at unghund er av de store klassene for RR, det var sinnsykt mange kull den sommeren Kovu ble født.

OT og sånn, men en ridgeløs kan fint stille den, får tom kritikk og grejer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller begge søndag, Leo i åpen klasse og Luna i 6-9 mnd. Itilegg kommer 3 andre kullesøsken (4 med Luna) som også er Leo sine avkom, så det blir ekstra moro :D 19 eurasiere påmeldt, så her har vi ingen forventniger. 5 stk i valpeklassen. Blir mye venting når voksne er 9.00 og valpene er 12.30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trykker på lenka som viser hele programmet. :)

I see! :D Fant ikke den lenken da jeg åpnet mailen på telefonen i går kveld.

Gah! Hele 6 papillonvalper. Det kan bli... Interessant! Snuppelure har tenna på tørk og er sånn halvveis i spøkelsesalderen om dagen, så jeg har ikke helt trua. Får håpe vi slår til med en knakande god oppvisning :P

Kun 1 portisvalp! Men hele 17 voksne portiser og 17 voksne papillons. Jeg får litt å se på med andre ord :D

Stiller forøvrig bare søndagen, noe jeg angrer pittelitt på, da vi hadde trengt treninga!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller begge søndag, Leo i åpen klasse og Luna i 6-9 mnd. Itilegg kommer 3 andre kullesøsken (4 med Luna) som også er Leo sine avkom, så det blir ekstra moro :D 19 eurasiere påmeldt, så her har vi ingen forventniger. 5 stk i valpeklassen. Blir mye venting når voksne er 9.00 og valpene er 12.30..

Men du veit, når valpen din blir BIR, så er det ikke så lenge å vente til gruppa for henne! :thumbs:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...