Gå til innhold
Hundesonen.no

Saarloos Wolfdog: Crying Wolf Orion of Ulveblikk


AG79
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke krangle med deg om det, men for store? Har du sammenlignet en gjenomsnittlig stor Saarloos Wolfhound med en Alaska Husky?

Ja, de jeg har sett eid (av Ulveblikk, eller oppdrettet av Ulveblikk) har vært langt større enn en gjennomsnittlig AH, eller SH for den saks skyld. Ulveblikk har også selv bekreftet at de ikke henger med i spannet pga størrelse / tyngde. Særlig når det er løse spor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 473
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Halla ! 

Fint i fjellet nå[emoji108]

Posted Images

Guest vivere

Ja, de jeg har sett eid (av Ulveblikk, eller oppdrettet av Ulveblikk) har vært langt større enn en gjennomsnittlig AH, eller SH for den saks skyld. Ulveblikk har også selv bekreftet at de ikke henger med i spannet pga størrelse / tyngde. Særlig når det er løse spor.

Jeg skal ikke mene noe om Ulveblikk, jeg tror ikke jeg har sett noen, eller kanskje bare en, men Saarloos har en slektning av omtrent samme type som jeg vet blir brukt i løp som går fra Italia gjennom Alpene og til nabolandene i nord. At Saarloos ikke blir nevneverdig brukt i løp tror jeg henger sammen med andre faktorer enn størrelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert mulig, men i disse landene som du nevner kjører de ofte på meget godt preparerte spor, ikke som i Norge. Og disse hundetypene kan sikkert gå i spann, men det fungerer antakelig dårlig sammen med andre, mindre og raskere hunder. Man kan jo for såvidt kjøre med mange raser. Selv kongepudler har jo kjørt Iditarod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg har sett en del "live", riktignok fullstendig utenfor deres naturlige habitat og inne på en utstilling, men de så IKKE ut som Orion, det må jeg bare si! :)

Kan si meg enig i dette.

Har etterhvert sett en del Sarlooser og Tsjekkere (og sliter fortsatt med å se forskjell på de to om de ikke står ved siden av hverandre). Og de fleste synes jeg grovere i hodet (av hannene) og ser generelt langt mer "Schäfer" ut - ikke moderne show schäfer da, men som en gammaldags en.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...