Gå til innhold
Hundesonen.no

Prosjekt: Hundeeiere mot voldtekt i Oslo


tm100008
 Share

Recommended Posts

Jeg ser at en person har tatt initiativ til en nyttig prosjekt i Oslo. Jeg synes tanken var god, og håper å se den ute i praksis. Jeg ser prosjektet er helt i startgropa, og jeg bidrar gjerne med å spre budskapet.

Som de fleste vet så vil voldtektsbølgen i Oslo ingen ende ta. Med å engasjere oss, så kan vi gjøre oss synlige i gatene, vise holdninger og dermed bidra på de måtene vi kan. Alle monner drar!

Ikke minst så viser vi at hundeeiere ikke bare er til bryderi ;) (Ja, det jo noen som tror det, så nå kan vi virkelig være god reklame mens vi gjør en god gjerning)

Jeg legger med linken gruppen på facebook, og føler du for å vise ditt engasjement så trykk innom og les:

https://www.facebook...283349325021672

Har du lyst å innimellom å gå alene eller sammen med andre hundeeiere og deres hunder, og på den måten vise din tilstedeværelse, holdninger og kanskje gi trygghet til jenter som trenger følge hjem eller til en taxi, da har du nå muligheten til å være med å bidra!

Føler du ikke for å delta direkte eller ikke har denne muligheten i det hele tatt, da kan du likevel vise din støtte til prosjektet med å dele linken videre inne på din egen facebookside.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte den nå, så håper jeg at noen av oslo-facebookvennene mine følger oppfordringen. Min voffs er ikke akkurat så farlig av seg, men når jeg flytter tilbake til Norge så blir det en større hund nr 2 (kanskje, kanskje) og da slenger jeg meg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke ha en stor skummel hund for og være med, man trenger jo ikke hund i det hele tatt :) Man kan jo gå sammen med andre, det er jo ikke hundene i seg selv som skal virke avskrekkende, poenget er vell mest at det er folk ute, ikke like atraktivt og voldta noen når det er folk over alt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo gå sammen flere sonenfolk, da. Sonentreff natt til lørdag og natt til søndag. Kanskje vi kunnen hatt like refleksvester eller noe :)

Edit: Det skjedde noe med skrifta. Rettet opp så godt jeg kan...

Jeg tenkte på dette med å gå flere sammen, for jeg har ikke så veldig lyst å gå alene selv om jeg har en hund med høyt forsvar.

Refleksvester er også kjempelurt. Da vises vi vettu :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt har jeg og kaizer drevet med uten vilje i trondheim siden han kom i hus:p er titt og stadig at en enslig kvinnesjel spør om å få slå følge med oss et stykke hjemover når vi er ute å går "kvelds"tur. Går gjerne noen kvartaler ekstra om hun er så redd for å gå alene!

Må si jeg føler med rimelig trygg når jeg er ute med voffen, for han ser MYE skumlere ut enn han er, og om noen kommer nærme meg og jeg ikke stopper kaizer, så hoppehilser han og skremmer vettet av den stakkars utvalgte! Vi går forsåvidt alene på fortauet når han er med, folk skygger automatisk over på andre siden av veien når vi kommer spaserende:p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så sint da jeg leste dette på forsiden inne på dagbladet nå: http://www.dagbladet.no/2011/11/01/nyheter/innenriks/voldtekt/overgrep/18840563/

Grov voldtekt på t-banestasjon, og folk som ikke bryr seg!! Tårene mine renner i frustrasjon...

"Episoden er en av flere voldtekter som er en del av et mørketall av overfallsvoldtekter som ikke har blitt anmeldt - trolig på grunn av at offeret var tilnærmet bevisstløs."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...