Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Kiter er Nr 2636. Hva med deg?

Har bare fått PM til LP1... Kanskje jeg ikke meldte på elite? Hmm...

Som SFX sier litt lengre oppe, så sender de ut startnummer til de ulike tingene på forskjellige tidspunkter, for at ikke alt skal knele helt. Så derfor venter du på elite og jeg på startnummer til junior, mens mange andre alt veit. Makan! :frantics:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

59 franske bulldoger på lørdag. Syntes egentlig det var litt mindre enn forventet, men spennende likevel! Jeg skal stille en unghund og en champion, begge tisper.. Og 6 campinghunder (aka amstaff)

Ha! Bæremeisen! Ask er et hav av tålmod i bæremeisen! Godt jeg kom på det denne mandagen og ikke neste... Ser dere en rødtopp i en rød bæremeis så er det gullet. Det lett rødsprengte og slitne ansikte

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn

Posted Images

Så vi er rett etter dere, da, nr 1304 og 39 i ringen... Jeg har lagt inn en liten kommentar på "Norske kooikere" for å prøve å finne ut hvem de andre er. Mille er påmeldt ivertfall, hvis ikke hun er paret da. Og Chiqo og Leah og Taxi sikkert. Og Kaspar til Oda tror jeg, men han er åpen klasse. Så jeg vet ikke om flere champion hanner. Det kommer nok noen svensker, men jeg har ikke hørt noe om noen Cirtaps- hunder... Det har jo vært litt overvekt av tisper på de siste utstillingene, så kanskje vi er eneste champion hannhunder:) (det tror jeg ikke helt på selv, kjenner jeg)

Kaspar visste jeg ikke om faktisk. Spennende å se hvor mange hanner vi blir altså, og ikke minst i championklassen. Taxi er påmelt hvis jeg ikke husker feil. Mener Irene sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaspar visste jeg ikke om faktisk. Spennende å se hvor mange hanner vi blir altså, og ikke minst i championklassen. Taxi er påmelt hvis jeg ikke husker feil. Mener Irene sa det.

Oda skulle ivertfall melde han på, hvis hun greide å få han litt ned i vekt. Jeg sende en mail til Birgitta jeg, for å høre om hun vet om noen svensker... I overkant nysgjerrig, jeg vet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda skulle ivertfall melde han på, hvis hun greide å få han litt ned i vekt. Jeg sende en mail til Birgitta jeg, for å høre om hun vet om noen svensker... I overkant nysgjerrig, jeg vet;)

Ja gjør det og si fra til meg etterpå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, X'en er nummer 61 av 87 bernere i ringen - jeg tipper 33 tisper i åpen klasse :D

Maren: Hvilket startnr har du fått i kl1?

Skulle ønske man fikk vite hvilket nr man var i ringen på forhånd!

Kiter er Nr 2636. Hva med deg?

Har bare fått PM til LP1... Kanskje jeg ikke meldte på elite? Hmm...

Okei :) 2629 har jeg.

Mitt gjett er at LP1 starter på 2605. Altså er vi langt uti rekka alle sammen, jeg er 2632. Med 33 påmeldte vil siste startnummer være 2637. Gjettet er basert på forsøksvis summering av de som skal stå i katalogen før LP1.

Maren, på Din Side hos nkk.no skal det stå bekreftelse på hva du har meldt på om du melder på elektronisk, samt at du skal ha fått bekreftelsesmail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, X'en er nummer 61 av 87 bernere i ringen - jeg tipper 33 tisper i åpen klasse :D

Mitt gjett er at LP1 starter på 2605. Altså er vi langt uti rekka alle sammen, jeg er 2632. Med 33 påmeldte vil siste startnummer være 2637. Gjettet er basert på forsøksvis summering av de som skal stå i katalogen før LP1.

Maren, på Din Side hos nkk.no skal det stå bekreftelse på hva du har meldt på om du melder på elektronisk, samt at du skal ha fått bekreftelsesmail.

Jeg som håpet jeg gikk tidlig... Har vært heldig med startnr hele tiden, så en gang må jeg vel gå sent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet meg frem etter tilsendte PM - at det MINIMUM er 34 tisper - men vi vet jo ikke om Junior tispen har flere som er før henne.

Siste vet jeg, for det er oppdrettergruppe, den er vår. My og Prikken skal kun konkurrere mot en annen veteran tispe, skuffende, hadde håpet på flere gamle hunder i ringen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedømmes som nr. 8, altså er vi minst 6 jr tisper :o

Er det ikke da minst 8 jr-tisper?

Smula skal i ringen som nr 35. Det er 14 hvite først, og dvs minst 21 svarte foran henne. Dvs et veldig høyt antall hanner! Jeg kan liksom ikke tenke med at det er 10-15 jr-tisper heller med titalt 31 påmeldte i rasen. Jaja, noen vet jeg om, resten er ute i det blå. Finner ut neste søndag ca åtte-ni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som håpet jeg gikk tidlig... Har vært heldig med startnr hele tiden, så en gang må jeg vel gå sent :P

Jeg liker som regel å være sen, for da rekker jeg å lande, våkne, få i gang kroppen og alt det der.

På den annen side, vi var startnummer 1 da vi fikk opprykket og jeg kom litt senere enn planlagt på stevneplassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det og si fra til meg etterpå :ahappy:

Jeg har nå fått vite at en tispe som heter Lexi er påmeldt som junior tispe og er nr 8 i ringen, dvs at det max er 7 hannhunder påmeldt. For enten er hunden etter Linux en hannhund, eller så er det en tispe før Lexi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker som regel å være sen, for da rekker jeg å lande, våkne, få i gang kroppen og alt det der.

På den annen side, vi var startnummer 1 da vi fikk opprykket og jeg kom litt senere enn planlagt på stevneplassen :D

Jeg tror å gå sent har motsatt virkning på meg :lol: Da sitter jeg og venter, rekker og tenke og aner ikke når jeg skal varme opp, og lure på hvilken fellesdekk jeg skal gå i, og ja, jeg blir litt småstresset av det. Men men, vi har opprykket, så det får gå som det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare måke på med tung aktivitet og kutte ned på rasjonene i tida framover? På en så skrapa rase som basenji bør vel det gi ganske rask uttelling. Jeg har to veldig atletiske shibaer, og der ser jeg veldig stor forskjell på kort tid om jeg vil ha de opp eller ned i vekt, og de har ca 7 ganger så mye pels som en jodler. :)

Jooo... Skal gjøre et forsøk! Men jeg har ikke sånne skrapa basenjier jeg. Mine er kraftige, og kler best litt kjøtt på seg. Men det er kanskje ikke dommeren så glad i :P Mindre mat og mer trim noen dager framover nå da :) Ellers er jeg ikke sånn supernøye på hvordan det går på utstilling :)

Enda 1 1/2 uke igjen å slanke bikkja på - litt mer mosjon gjør nok susen Wednesday :)

*Ut og springe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo... Skal gjøre et forsøk! Men jeg har ikke sånne skrapa basenjier jeg. Mine er kraftige, og kler best litt kjøtt på seg. Men det er kanskje ikke dommeren så glad i :P Mindre mat og mer trim noen dager framover nå da :) Ellers er jeg ikke sånn supernøye på hvordan det går på utstilling :)

Du, det er forskjell på kraftig (som mine er, pga muskler, pels og god kondisjon) og tjukk, og du påstår at bikkja di er, altså. :ahappy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er forskjell på kraftig (som mine er, pga muskler, pels og god kondisjon) og tjukk, og du påstår at bikkja di er, altså. :ahappy:

Ja, hehe. Det var egentlig bare en kommentar på at basenji er en skrapa rase. Mine er av den mer kraftige typen. Men Joshi ER litt feit også :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått vite at en tispe som heter Lexi er påmeldt som junior tispe og er nr 8 i ringen, dvs at det max er 7 hannhunder påmeldt. For enten er hunden etter Linux en hannhund, eller så er det en tispe før Lexi...

Spennende! Si fra om du finner ut noe mer. Jeg får ikke sjekket på FB før jeg kommer hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, unnskyld, men jeg ler litt av dere som liksom WOW 40 bikkjer påmeldt :lol: Tror jeg må skaffe meg en annen rase :innocent:

De fleste shibaeiere synes det er mer stas å være på tur med hundene sine enn inne i en hall. Det er ingen typisk utstillingsrase akkurat. :ahappy: Dessuten har det ikke gått inflasjon i rasen (enda?), sånn som det unektelig har gjort med staffer, no offence. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...