Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Ormekur i magen så nå er vi klar for utstilling! Dyrlegen dro igjennom han med lusekam og da kom det av masse ull, så nå ber jeg til pelsgudene om at den kan holde seg på en stund til. Men 25 kroner for ormekur og helsesjekk er slettes ikke gale.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

59 franske bulldoger på lørdag. Syntes egentlig det var litt mindre enn forventet, men spennende likevel! Jeg skal stille en unghund og en champion, begge tisper.. Og 6 campinghunder (aka amstaff)

Ha! Bæremeisen! Ask er et hav av tålmod i bæremeisen! Godt jeg kom på det denne mandagen og ikke neste... Ser dere en rødtopp i en rød bæremeis så er det gullet. Det lett rødsprengte og slitne ansikte

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn

Posted Images

Mitt gjett er at LP1 starter på 2605. Altså er vi langt uti rekka alle sammen, jeg er 2632. Med 33 påmeldte vil siste startnummer være 2637. Gjettet er basert på forsøksvis summering av de som skal stå i katalogen før LP1.

Hvordan kommer du frem til det egentlig? :P Hvilket nr starter de på? Og går de etter ringnr, altså, at f.eks agility er de første startnr?

(Vet ikke om du forstod hva jeg mente jeg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost, men shit au.

Lurer jeg på hvorfor de ikke har lagt ut utstillingskart enda. Ringoversikten kom jo superfort i fjor - trenger den for å planlegge og få oversikten altså.

Programmet er oppdatert med ringoversikt nå :)

Blir nok godt trøkk under lydighet med agility og freestyle på hver sin kant i hallen :lol: Håper jeg får med meg hva dommeren sier da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en utstillingskjetting som passer til vorstehhundhannhund (bruker str 50 i halsbånd) som jeg kan låne i 11-12-tiden på søndagen? Mitt har rustet, og min mor har bare ett, og Memphis og Sting skal mest sannsynlig inn i BHK samtidig.

Jeg tror faktisk at vi har et tykt ganske stort kjettingbånd. Vi er ved ring 5 med oppmøtetid klokken 10 - men er der sikkert fra 8-9 tiden - bare å komme bortom å prøve, hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer du frem til det egentlig? :P Hvilket nr starter de på? Og går de etter ringnr, altså, at f.eks agility er de første startnr?

(Vet ikke om du forstod hva jeg mente jeg :P )

Jeg tar utgangspunkt i en standard utstillingskatalog på en NKK-utstilling. Da kommer alle eksteriørklassene først - så det er vel en australian cattledog som har startnummer 1, siden gruppe 1 bedømmes lørdag og det er første rase ut. Hvis gruppe 2 hadde vært laveste gruppe på lørdag, hadde affenpinscher hatt startnummer 1 og utover. Så katalognumrene går IKKE etter ringnummer, men etter rasene sortert alfabetisk innad i FCI-gruppene.

Jeg summerer de ringene hvor det er eksteriørbedømmelse. Da kom jeg til 2604. Jeg fant ingen juniorhandlerekvipasjer i PM, men i og med at det er NM antar jeg de kanskje har egen katalog, bedømmes søndag, eller noe sånt. Vanligvis står de i ordinær katalog, og det hender de står foran LP og AG.

Jeg husker aldri hva som kommer først av LP og AG, men det er så mange påmeldt i AG at det ikke er plass til dem i forhold til de startnumrene vi tre har fått i LP. Altså tror jeg LP1 starter på 2605, fordi LP3 kommer etter i rekkefølgen i katalogen.

Ble det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utgangspunkt i en standard utstillingskatalog på en NKK-utstilling. Da kommer alle eksteriørklassene først - så det er vel en australian cattledog som har startnummer 1, siden gruppe 1 bedømmes lørdag og det er første rase ut. Hvis gruppe 2 hadde vært laveste gruppe på lørdag, hadde affenpinscher hatt startnummer 1 og utover. Så katalognumrene går IKKE etter ringnummer, men etter rasene sortert alfabetisk innad i FCI-gruppene.

Jeg summerer de ringene hvor det er eksteriørbedømmelse. Da kom jeg til 2604. Jeg fant ingen juniorhandlerekvipasjer i PM, men i og med at det er NM antar jeg de kanskje har egen katalog, bedømmes søndag, eller noe sånt. Vanligvis står de i ordinær katalog, og det hender de står foran LP og AG.

Jeg husker aldri hva som kommer først av LP og AG, men det er så mange påmeldt i AG at det ikke er plass til dem i forhold til de startnumrene vi tre har fått i LP. Altså tror jeg LP1 starter på 2604, fordi LP3 kommer etter i rekkefølgen i katalogen.

Ble det forståelig?

Aha, men da skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, men da skjønner jeg :)

Så bra!

Jeg kan ta feil, men jeg pleier å ha rett når jeg teller ellers :baby:

Forresten, og dette går til Maren også - hva skal dere ha på dere? Det er Norsk Fuckings Vinner, en må da kunne pynte seg litt for LP også? Eller går alle i grilldresser med klubbnavn og tørrfôrlogoer på der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Jeg kan ta feil, men jeg pleier å ha rett når jeg teller ellers :baby:

Forresten, og dette går til Maren også - hva skal dere ha på dere? Det er Norsk Fuckings Vinner, en må da kunne pynte seg litt for LP også? Eller går alle i grilldresser med klubbnavn og tørrfôrlogoer på der også?

Jeg har null peil, så da regner jeg med at du har rett :P Men får bare møte opp til 9 og sitte på en stol der hele dagen da...

Ha på meg? Høyehælte sko og den lille sorte? :D Sånn at jeg kan ha en unnskyldning til å pynte meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Forresten, og dette går til Maren også - hva skal dere ha på dere? Det er Norsk Fuckings Vinner, en må da kunne pynte seg litt for LP også? Eller går alle i grilldresser med klubbnavn og tørrfôrlogoer på der også?

Jeg tenker at jeg må ha på meg det han er vant til at jeg har på meg når jeg trener jeg, så næææ - blir ikke så veldig pyntings på oss altså - men ikke grilldress med fôrlogo på ha ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null peil, så da regner jeg med at du har rett :P Men får bare møte opp til 9 og sitte på en stol der hele dagen da...

En er vel pålagt å møte opp til innkalt tidspunkt i fall alle før oss er ikke møtt eller de gjør noen endringer, gir info til alle på begynnelsen og sånt.

Ha på meg? Høyehælte sko og den lille sorte? :D Sånn at jeg kan ha en unnskyldning til å pynte meg!

Oh, gjør det gjør det, gjennomfør det!

Jeg klarer overhode ikke å gå med hæler, men da ser kanskje ikke dommeren det X'en gjør feil mens jeg snubler rundt? Synd det er kvinnelig dommer... Then again, jeg har ikke akkurat noen kropp til å trekke til seg dommerblikk med, med mindre jeg stapper skjørtet oppi trusa eller noe annet som garantert vil få folk til å glo.

Jeg tenker at jeg må ha på meg det han er vant til at jeg har på meg når jeg trener jeg, så næææ - blir ikke så veldig pyntings på oss altså - men ikke grilldress med fôrlogo på ha ha ha ha

Åh, du skal jo starte du også, stemmer det. Jeg har ingen faste treningsklær, så jeg vet ikke hva X'en vil foretrekke :D

Jaja, jeg får se hva som er rent til helga. Det er Norsk Vinner, og jeg er oppdratt til å pynte seg til Norsk Vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er vel pålagt å møte opp til innkalt tidspunkt i fall alle før oss er ikke møtt eller de gjør noen endringer, gir info til alle på begynnelsen og sånt.

Oh, gjør det gjør det, gjennomfør det!

Jeg klarer overhode ikke å gå med hæler, men da ser kanskje ikke dommeren det X'en gjør feil mens jeg snubler rundt? Synd det er kvinnelig dommer... Then again, jeg har ikke akkurat noen kropp til å trekke til seg dommerblikk med, med mindre jeg stapper skjørtet oppi trusa eller noe annet som garantert vil få folk til å glo.

Åh, du skal jo starte du også, stemmer det. Jeg har ingen faste treningsklær, så jeg vet ikke hva X'en vil foretrekke :D

Jaja, jeg får se hva som er rent til helga. Det er Norsk Vinner, og jeg er oppdratt til å pynte seg til Norsk Vinner...

Hehe, stemmer, kvinnelig dommer! Har ikke fast trenings/konkurransetøy, så jeg går vel i det jeg ellers hadde hatt på meg på en utsilling hvor jeg bare titter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kanskje litt dumt, men,men... Aldri vært på denne store utstillinga før. Hvor mye pleier folk å pynte seg til denna i forhold til andre utstillinger? Holder min dressbukse, skjorte og vest, eller bør jeg skeie ut litt mer :P

Edit: endret litt navn ;)

Endret av Bikipile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kanskje litt dumt, men,men... Aldri vært på denne store utstillinga før. Hvor mye pleier folk å pynte seg til denna i forhold til andre utstillinger? Holder min dressbukse, skjorte og vest, eller bør jeg skeie ut litt mer :P

Edit: endret litt navn ;)

Noe pynter seg litt mer. Jeg pynter meg som normal (pleier være det på utstilling, så da må jeg evt finne fram gallakjolene mine).

Men de som ofte kommer i jeans og skjorte, kommer gjerne her i litt penere antrekk enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kanskje litt dumt, men,men... Aldri vært på denne store utstillinga før. Hvor mye pleier folk å pynte seg til denna i forhold til andre utstillinger? Holder min dressbukse, skjorte og vest, eller bør jeg skeie ut litt mer :P

Mange har på seg litt ekstra fint fordi det er en del utenlandske dommere også, som ofte er lettere sjokkert over hvor slaskete nordmenn kan være når de viser hund. :lol: Men normalt velkledd er helt supert. :) Jeg har nok på meg et svart skjørt og svart skjorte, eller den lyse dressen min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe pynter seg litt mer. Jeg pynter meg som normal (pleier være det på utstilling, så da må jeg evt finne fram gallakjolene mine).

Men de som ofte kommer i jeans og skjorte, kommer gjerne her i litt penere antrekk enn det :)

Mange har på seg litt ekstra fint fordi det er en del utenlandske dommere også, som ofte er lettere sjokkert over hvor slaskete nordmenn kan være når de viser hund. :lol: Men normalt velkledd er helt supert. :) Jeg har nok på meg et svart skjørt og svart skjorte, eller den lyse dressen min.

Takk for svar :) Da får jeg se om jeg går for mine vanlige utstillingsklær, eller om jeg bytter ut dressbuksa med et skjørt. Må prøvespringe litt i det skjørtet først trur jeg :lol: Og så må jeg finne nye sko, flott grunn til å shoppe litt!

Gubben blir alltid like oppgitt når jeg skal finne klær til utstilling. Jeg prøver å forklare at de (jaktkarene) faktisk har en kleskode de også, der de slenger på seg jaktklærne når de skal vise bikkje, men han er ikke helt med på den tankegangen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er selvfølgelig ikke alfa og omega, og jeg kødder litt i forhold til LP-"bekymringene" mine her.

Med 5.000 påmeldte ekvipasjer vil selvfølgelig klesantrekkene være svært variert. Men det er norsk vinner, den største og viktigste utstillingen i Norge gjennom et år, og jeg synes personlig det er kjekt å pynte seg litt når en skal på utstilling - som i å kle seg pent. Akkurat nå har jeg på meg lilla slækkebukse, ullsokker og en blå genser - det kan jeg dasse i hjemme eller løpe bort på Kiwi med, men jeg går ikke i ringen slik.

Jeg stiller en hund som er nybadet, børstet, klippet og så velstelt jeg er i stand til å få henne, og da vil jeg gjerne matche framtoningen og se ut som en ren og velstelt handler også. Jeg er overhode ikke opptatt av å finne klær som matcher rødtonen i tanfargen på hunden, og slike for meg litt vel detaljerte problem.

Jeg kan dog gradere hva jeg har på meg ut fra hva slags utstilling det er - altså jo større utstilling, jo finere klær. Og regner det på en utendørsutstilling kler jeg meg deretter.

Jeg skal med all sannsynlighet ha på meg dette, som jeg og hadde på meg på sist utstilling selv om den var mindre, men jeg trives i antrekket:

argyros01.jpg

argyros03.jpg

argyros02.jpg

Jeg liker det skjørtet, fordi det har lommer, det har ikke så stor vidde at det kan daske hunder i fjeset eller skjule fronter, det har en praktisk lengde i forhold til løping og bøying, det har en grei farge, det synes ikke med en gang om det blir skittent, det krøller ikke, det er behagelig å ha på seg, og jeg har hatt det i ti år... Og det skaper en veldig fin kontrast til hundene jeg stiller.

Jeg pleier å bruke en lysebrun strømpebukse, men så fant jeg denne litt tykkere hvite med "flettemønster" som jeg falt for. Den rakner heller ikke uten videre, den varmer litt når det er kaldt å lufte hunder, og den satt godt - jeg hater strømpebukser som sagger og klistrer seg til kroppen.

Overdel er en hvit finere skjorte, der varierer jeg med ulike lyse topper.

Skoa er mine faste utstillingssko, jeg elsker dem som pensko, for jeg kan ikke ha hæler og jeg trenger gjerne litt støtte over ankelen for å gå bedre pga slarkete ankelledd.

Så jeg personlig synes ikke at jeg er stivpyntet, og jeg kunne lett "dratt den lenger ut" om jeg ville, men så lenge jeg stiller ei tispe som i aller, aller beste fall aspirerer til en plass i klassen (og da snakker vi maks uttelling, det er sikkert 30 i hennes klasse alene), men mest realistisk får en very good eller excellent trenger jeg ikke å bekymre meg for antrekk til store ringen og alle BIR&BIM-bildene :D

Og dette er jo forutsatt at jeg stiller henne, det har jeg slettes ikke bestemt meg for enda, jeg må se hvordan hun ser ut etter et bad, for pelsen er alt annet enn oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...