Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har du vannskåla?


SFX
 Share

Recommended Posts

denne tråden føltes litt som et hån. For ca 5 minutter siden tråkket jeg rett i vannskåla da jeg skulle fôre hunder (ja de får mat midt på dagen da vi går den lange turen først). Den står foran fôrkassene da det er eneste stedet den ikke er i veien, men jaggu er den det alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jupp, enkelt spørsmål - hvor har du hundens vannskål plassert? Jeg synes den alltid står i veien, og er lei av å snuble i den, tråkke oppi den, tråkke i vannsølet rundt, sparke borti så det skvulp

Hundene mine sin skål står ved siden av kjøleskapet. Ikke i veien for meg, men tydeligvis for hundene innimellom..

Huh... Det må vere eit langt trappetrinn, eller eit veldig smalt kjøpeskåp... . Her står vasskåla i eit stativ saman med matskåla, og stativet er plassert i yttergangen, inntil veggen rett innanf

Jeg har to trappetrinn fra sovealkoven til kjøkkenet. Der står vannskåla, på nederste trinnet, inn mot veggen. Perfekt plassering, da kjøleskapet står på trinnet over, så det er null sjans for at jeg går på det :D

Huh... Det må vere eit langt trappetrinn, eller eit veldig smalt kjøpeskåp... :lol: .

Her står vasskåla i eit stativ saman med matskåla, og stativet er plassert i yttergangen, inntil veggen rett innanfor inngangsdøra. Her sto tidlegare skostativ, men det har vi flytta inn i innergangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden føltes litt som et hån. For ca 5 minutter siden tråkket jeg rett i vannskåla da jeg skulle fôre hunder (ja de får mat midt på dagen da vi går den lange turen først). Den står foran fôrkassene da det er eneste stedet den ikke er i veien, men jaggu er den det alikevel.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 skåler på kjøkkenet, en under vinduet, og en i et hjørne vedsiden av kjøleskapet. Vurderer å gjøre som en kompis av meg, plassere vannskålene i dusjen, for Ludo sikler som en gris når han drikker vann. Har aldri tråkket i selve vannskåla, men vannsøl har jeg tråkket i hundre ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha vann altså? :blink:

Den mest populære vannskålen er på badet og kalles vask. Men det er visstnok vannskål i mine hunders øyne, for ingenting er som kaldt, rennende vann. :aww:

Den kjedelige står i stua, siden hele huset mitt er nesten en stue. Men liten krok ved en hylle og stuebordet mitt står der borte, så det har bare hendt en gang at den har velta... Men uansett hvor jeg setter den her, vil den egentlig være i veien siden jeg ikke bor på stå stort område akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm. Vi har en i kroken der hun har stuehundesengen sin, en der hun har soveromshundesengen sin og som regel står det en på vaskerommet, gjerne en i gangen og ofte en på kjøkkenet :D Vi har pusekatt inne, mange dører og sånn, så da har vi vannskåler litt overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nå stort her akkorat(39 kvadrat) med stue og kjøkken i ett.Så kommer det folk hit er det to ting man må passe seg for!Det er å unngå smelle døra til badet i tv og det andre er unngå tryne i stativet til vann og matskåla.!Er ganske store skåler så det blir himla mye vann når man velter den overende.

Den står da bare på en vegg ved badedøra ingen annen lur plass til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på stua inntil en vegg. Veldig stor og luftig stue, så har aldri tråkket i den, men er gjerne både katter/hunder og dyreleker som tidvis bader litt oppi den da :P

En på soverommet inntil en skuffesak, liten skål så den er hvertfall ikke i veien. problemet med den er egentlig at den er så liten at jeg selvfølgelig ikke kommer på å fylle på om kvelden, før jeg er godt innpakket i dyna :lol:

Og tidvis står det en i gangen, men nå for tiden står det to fortønner og 5 reisebur der + annet inventar, så da er det litt dårlig plass gitt, gangen er veldig smal fra før :P

Her har ikke dyrene tilgang på kjøkkenet utenom når vi er innpå der, så der ser jeg ingen hensikt å ha skål, og gjesterommet er også dyrefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i en liten "krok" i gangen,en på kjøkkenet,en ute foran huset,en på verandaen og jammen har jeg ikke en på soverommet også :lol: .

:whistle::D

Jeg har ei inntil veggen på kjøkkenet ved siden av matstativet og ei i et hjørne på soverommet. Har aldri snublet i noen av de! Også har jeg to skåler skrudd fast i bilen, for lengre kjøreturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært et nytt ord i dag - "innhukk" i kjøkkenet... Kult!

Jeg har en rad med sånne Ivar-hyller på kjøkkenet - fjernet de to nederste hyllene på to av dem - vips plass til fôrtønner og vannskål der. Null sjanse for søl og snubling..

Så også noe lurt hos (noen husker ikke hvem) og det var å sette matkoppen på et brett. Bruker da et gammelt plast serveringsbrett - da unngår man endel søl i alle fall.

Hvis jeg noensinne stenger noen hunder vekk fra kjøkkenet blir det en skål på stua eller soverommet som lever farlig...

Susanne

(Edit - stativet mitt rekker ikke Moxy opp i...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som har vannskåla i dusjen?:P

sikletrynet her hadde nok ødelagt parketten på en uke om vannet skulle stått et annet sted, så den får bli i dusjen! Matskåla har han fått spisebrikke under, så det ikke blir "vann"skade på gulvet av alt sikkelet han legger fra seg når han spiser:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har det seg slik at vi eigentleg har alt for mange vannskåler, men den eine står inntil veggen ved sidan av matskåla på kjøkkenet, den andre står mellom grinda som går inn til kjøkkenet (når grinda er open) og ein kommode saman med den andre matskåla. Ellers står det ei på soverommet inntil tøyburet og ei på det andre soverommet inntil veggen :)

Edit: på kjøkkenet har vi spisebrikke under mat- og vannskål, men vi har ein bleiekladd som ligger under spisebrikka igjen for å suge til seg vannsøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vannskåla (vel, det er ikke en skål, det er en treliters bakebolle midt mellom stor skål og bøtte, liksom) ved enden av kjøkkenbenken. Og der er den vel strengt tatt i veien, men det er rett ved vasken så jeg husker å sjekke om den er tom og det er sjelden jeg snubler borti den. Men våt på beina blir man ofte av å gå fra gang til kjøkken, for det er en viss schäfer som aldri svelger siste slurken. :getlost: Godt vi har gulvbelegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskåla står ved siden av matskålen på kjøkkenet, på siden av kjøleskapet. Ganske så irriterende plassering, da det er trangt der man må gå forbi skåla og fordi kjøleskapsdøra liker å krasje litt i skåla. I tillegg er skåla svææær.

Den er litt irriterende mao, men vi har bare vendt oss til å ha den der, så da blir den bare stående. :P

Blir ofte våt på beina pga den skåla da. En viss vannhund er altfor glad i å stå med labben i skåla og leke badebasseng... Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...