Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Sonenmesterskapet!


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig hjemme! Jeg er helt kaputt, mens Ikke har det supermorsomt med en leke. Men jeg vet at hun EGENTLIG er fryktelig trøtt (når man sovner stående på Oslo S, så er man trøtt!). Igjen; tusen ta

Å nei, det glemte jeg helt! Unnskyld, det var skikkelig dumt, for trollbolla er flink hun! Også synes jeg er det skikkelig kult at du konkurrerer med henne, for det krever litt å gå ut i ringen gang

Tannvisning: 10 Lineføring: 10 Innkalling fra sitt: 8,5 (komme kunne han, men sette seg riktig var vanskelig) Dekk fra holdt: 9,5 Enkeltdekk 1 min: 9,5 (dobbeltkommando på oppsitt) Helhet: 9,

Toril, tuuuusen takk for hjelpen! :D kunne ikke ha klart oss uten!

Pippin, jeg tror faktisk Mana kom høyere opp enn som så! Som sagt ble det noe tull med listen, men fullstendig resultatliste kommer etterpå!

Og det var så mange vi ville gi dommerens favoritt til! Argyr imponerte også stort!!

Lille Ikke gikk også lp2 hvor Maren dømte. Før vi gikk i ringen var hun helt blåst, men til tross for tull på fellesdekk og 0 på avstand så gjorde hun det bra og endte pa 171,5 :)

Fellesdekk: 7

Fri v fot: 9,5

Dekk u marsj: 9,5

Innkalling m stå: 10

Stå under marsj: 10

Rute: 10

Apportering: 10

Hopp o hinder: 10

Avstandskommandering: 0

Helhet: 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme, ble ringt av labbis og fikk beskjed om å få ut listene fort, jeg var jo knapt innenfor døren :P tar tid å arrangere ting.

(og jeg holdt på å besvime på vei ut av bilen og snille marianne og thorstein fikk bært inn ting og jeg ble geleidet på en sofa med en bøtte)

Jeg gikk rekrutt med Amiga og Issi og desverre siden det var en regnefeil har Ella&Maria tatt fra meg rosettplassen min :o (Maria du får få rosetten engang du er innom).

Amiga var seg selv :lol: men viste at hun kan noe :banana:

Visning av tenner 9,5 (jeg er glad hun ikke jetlauncha på benedicte... :P )

Lineføring 7,5

Innkalling fra sitt 5 ( med maren og langline :P )

Dekk fra holdt 9

Enkeltdekk 1 min 0

Helhetsinntryk 9

:banana:

Så gikk jeg med Issi og jeg fikk så mye tilbake fra alt vi har jobbet med :wub:

Visning av tenner 10

Lineføring 9

Innkalling fra sitt 9,5

Dekk fra holdt 10

Enkeltdekk 1 min 9,5 (snuser)

helhetsinntryk 10

96,5 poeng. et skarve halt poeng fra å dele pallplassene ;) Kjempestolt av snuppa som virkelig digget det.

Så da ble vi jo høye i hatten og meldte oss på i kl1 :whistle:

Merket hun var fluehode og sliten men vi gjennomførte med bedre poengsum enn sist og akkurat innen opprykk!

Visning av tenner: 10

Fellesdekk 2min: 9 (reiste seg når jeg kom tilbake :o )

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 10

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 9

Hopp og hinder: 9

Avstandskommandering: 0

Helhetsinntrykk: 9

Som sagt, en del fluer ute og gikk og hun var sliten og på avstanden ga hun opp :P Jeg var veldig glad for stå under marsj og hopp og hinder som vi overhodet ikke har trent på på flere mnd.

Nå må vi vel bare få startet offisielt i høst da :whistle:

Kjempefornøyd med dagen, masse flotte folk og hunder. Nå er jeg helt kaputt og ødelagt og skal finne laptop og redigere bilder mens jeg sløver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannvisning: 10

Lineføring: 10

Innkalling fra sitt: 8,5 (komme kunne han, men sette seg riktig var vanskelig)

Dekk fra holdt: 9,5

Enkeltdekk 1 min: 9,5 (dobbeltkommando på oppsitt)

Helhet: 9,5

Sum: 95,5 av 100!

Jeg er så stolt av Argyr! Jeg sa før vi dro at så lenge han var snill med alt av folk og dyr så skulle jeg være kjempefornøyd uansett, for han har aldri vært i en sånn setting med så masse folk og hunder. Ikke bare var han det, men jaggu slo han ikke til i ringen også! Der var håpet at vi kanskje ikke nullet på alt, eller tilogmed slapp å nulle. Før vi gikk i ringen var han sånn passe "ute av dekning" av og på og ville ikke engang ta godbiter, så jeg regnet med at det ikke ville gå så bra. :lol: Men vi gikk nå inn med godt humør, dette skulle jo være bare for gøy uansett.

Jeg tror haka mi datt lenger og lenger ned for hver øvelse... Nesten tre uker har vi trent, og det eneste han ikke forstod var "på plass", det rakk vi aldri å lære inn skikkelig. Blid og fornøyd og oppmerksom!

*sprekkeferdig av stolthet*

Håper det blir neste år også, da skal vi starte i klasse 1 tenker jeg! :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie datt ut og begynte å bjeffe på ting som ikke var der. Da er det godt at jeg har vært ærlig om henne, og deilig å slippe å bli flau. Fine soniser :hug: Hun fikk jo høye poeng (10ere og 9,5) på det hun ikke nulla på. :D

Balrog jobba kjempebra, veldig fornøyd med han :wub:

Han ble desverre ganske forstyrret av bjeffing nær ringen på fellesdekk, så vi skal øke vanskeligheten under trening der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en superkoselig dag alle sammen :D Det har vært en veldig morsom dag!

Var imponert over hvor mange flinke hunder som var med. Til og med min egen lille fjortis imponerte meg :whistle::lol:

Tar av meg hatten for arrangørene. Dere har gjort en super jobb, virkelig! Og flotte premier! :flowers::thumbs:

Ja, dere har jo sett resultatene, men jeg kan legge ut poengene!

Günther gikk i rekrutt og jeg trodde det skulle gå skikkelig på trynet, men han klarte faktisk å fokusere på meg :D

Tannvisning: 9 - Han tenkte at Benedicte ville ha en hoffe i armene, så derfor det ble trekk. Men han er definitivt tilgjengelig ;)

Lineføring: 9,5 - Han kan hvis han vil!

Innkalling fra sitt: 9,5 - Ble en liten dobbelkommando, men god fart!

Dekk fra holdt: 10 - :D

Enkeltdekk 1 min: 0 - Noe luktet veeeldig godt, så da har man ikke tid til å være flink mer :whistle:

Helhet: 10

Totalt: 77,5 - Det var en liiiten regnefeil, så vi kom jo faktisk på delt 9. plass ;)

Jeg er så stolt av guttebassen min altså! Hadde ikke forventet halvparten engang! Og ikke nok med det, han ble jammen meg kåret til dagens gladeste hund! Fy søren, den ble jeg stolt av altså! :wub:

Og så skulle jeg gå klasse 2 med Java. Ja, jeg var supernegativ og helt sikker på at hun skulle reise seg i fellesdekken. Men hun hadde liggi så fint så, bare flyttet litt på seg med en gang :D

Fellesdekk: 9

Fri ved fot: 8,5 - hun datt litt ut på slutten!

Dekk under marsj: 8 - tror vel hun datt ut rett før momentet her, så jeg måtte legge på en dobbelkommando.

Innkalling fra sitt med stå: 8,5 - hun bruker litt tid på å stoppe

Stå under marsj: 0 - fyy, her må jeg innrømme at jeg ble dritskuffa. Dette pleier å være en sikker øvelse. Hun stoppet, men fulgte etter meg...! Tok øvelsen på nytt en gang til, bare for å få det til og hadde hun gått sånn første gangen hadde hun fått en 10er! Jaja, hun kan ihvertfall egentlig øvelsen.

Fremadsending med stå: 5,5 - Har alltid sliti med ruta :P Mye tull før hun tusler inn!

Apportering: 9 - Bjeffer på vei ut og tuller bittelitt med å plukke den opp, men hun har veldig god fart :D

Hopp over hinder: 0 - Her også ble det bare tull. Hoppet over, men hun ville ikke sitte, hun bare gikk rundt hinderet og kom tilbake igjen! Jaja!

Avstandskomandering: 9 - Hun flytter seg bittelitt framover!

Helhet: 10

Totalt: 143,5

Bortsett fra at det ble litt tull så er jeg veldig fornøyd med henne! Hun har det alltid moro i ringen og det er jeg stolt av :D

Tusen takk til dommerne også for at dere gjorde det så hyggelig å gå i ringen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme! Jeg er helt kaputt, mens Ikke har det supermorsomt med en leke. Men jeg vet at hun EGENTLIG er fryktelig trøtt (når man sovner stående på Oslo S, så er man trøtt!).

Igjen; tusen takk til alle som stilte opp og gjorde dette mulig! Og tusen takk til AnetteH for all hjelp, spesielt med papirarbeidet og ringsekretærjobben, og til Ingvild som var en hjelpende hånd hele veien, og til Marion som har hjulpet til med kjøring, til Maren som dømte LP2 og hjalp til med å kåre ekstraprisene, til alle som hentet og kjørte soniser over hele Oslo, til Ida og IA som hjalp til med å pakke v&h i poser og til Toril som stilte opp som skriver! Jeg er så glad i sonisene! :ahappy:

Edit: og til alle som stilte opp med bord, sprittusj, kalkulator, hjalp til med å sette opp telt, ryddet, bakte og heiet, ja, alt egentlig!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme, og jeg kan jo ikke annet enn å smile fra øre til øre! Dette gikk over all forventing, og jeg kan fortsatt ikke helt tro det.

Tannvisning: 10

Lineføring: 9 (FVF blir mye vanskeligere med bånd, det synes vi begge...)

Innkalling fra sitt: 9 (Når dommer sier "kall inn", da løper man jo!)

Dekk fra holdt: 10

Enkeltdekk 1 min: 10

Helhet: 10

Sum: 97,0 / 100

Da resultatene ble ropt opp, ble jeg mer og mer sikker på at de hadde glemt oss på lista...

Jeg tok feil! Førsteplass og prisen for best samarbeid! :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin dag alle sammen :) Veldig koselig å være publikum også! Mye flotte og flinke hunder (og eiere). Det første Steinar pratet om når vi kom hjem til gubben var at han hadde klappet en stooor hund i dag, tror Argyr gjorde et stort inntrykk, bokstavelig talt, både på Steinar og Lexi :P

Og vi må gjøre dette til neste år også, da planlegger jeg å starte med Lexi :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme, og jeg kan jo ikke annet enn å smile fra øre til øre! Dette gikk over all forventing, og jeg kan fortsatt ikke helt tro det.

Tannvisning: 10

Lineføring: 9 (FVF blir mye vanskeligere med bånd, det synes vi begge...)

Innkalling fra sitt: 9 (Når dommer sier "kall inn", da løper man jo!)

Dekk fra holdt: 10

Enkeltdekk 1 min: 10

Helhet: 10

Sum: 97,0 / 100

Da resultatene ble ropt opp, ble jeg mer og mer sikker på at de hadde glemt oss på lista...

Jeg tok feil! Førsteplass og prisen for Best samarbeid! :heart:

yey! Da er det bare å melde på offisiell! Dere er et superteam! Snakk om match, herregud du har jo akkurat fått bikkja :D

Håper dere får mange år sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey! Da er det bare å melde på offisiell! Dere er et superteam! Snakk om match, herregud du har jo akkurat fått bikkja :D

Håper dere får mange år sammen :D

Blir vel det neste det! Jeg har iallefall fått skikkelig dilla nå, og så lenge Tinka koser seg er det ingen ting i veien for at jeg fortsetter!

Og tusen takk for godord, vi har det helt fantastisk sammen! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi også vel hjemme. Kiter er helt DØD av alle inntrykkene. Tror faktisk det er første gangen i løpet de 12 mnd jeg har hatt ham at han har vært sliten på ordentlig!

Jeg følte på forhånd at jeg egentlig burde gått rekrutt, da vi aldri før har gått EN hel øvelse uten å belønne,...men siden jeg visste at jeg kunne bryte og da belønne i ringen så var det bare å slå til!

Dumme meg var nervøs og luftet han 3 ganger før det var vår tur, noe som tappet litt av kruttet (første gangen jeg tok ham ut var han HELT på!). Men det hele gikk over all forventning. Han var ikke så veldig konsentrert eller rask, men han koste seg og så ut til å trives i situasjonen - da kommer farten etterhvert!

*film kommer*

Poeng:

Visning av tenner: 10

Fellesdekk 2 min: 10

Lineføring : 10

Dekk fra holdt : 10

Innkalling fra sitt : 9 (ekstra kommando for innsitt)

Stå under masj : 8,5 (dobbeltkommando for å få ham med meg på fvf)

Hopp over hinder: 10

Avstandskomm. : 9,5 (litt ukonsentrert, og kunne satt seg bedre opp)

Helhetsinntrykk : 10

SUM: 194 og nr 1 i klassen! I tillegg vant vi Prisen for beste fri ved fot - den foten har vi jobbet MYE med for å få til å likne på noe som helst, så DET var moro det! Weee! Skikkelig motivasjon for å debutere offisielt neste helg!

Amira var fin i oppvarmingen, men under fellesøvelsene fant hun ut at de svakte "poffe-lydene" av skytetrening et stykke unna var forferdelig skumle. Jeg strammet henne opp på felles sitt ved å titte frem, og unngikk da at hun la seg (tror hun hadde lyst til det, for hun var veldig trykket!). På fellesdekk reiste hun seg. Det har ikke skjedd på 6 (!) år (når hun gikk i klasse 1). Tar ikke akkurat på vei av den grunn, for det var fint å kunne gå tilbake og si klart i fra at; Å reise seg - DET er ikke noe alternativ!

Resten gikk greit, men jeg mangler fart og konsentrasjon, trolig fordi han var noe berørt. Men hun gjør alt hun skal og fikk gode poenger :) Uansett var jeg veldig fornøyd med å få frem og få jobbet med de feilene hun hadde på felleøvelsene! Sånt er GULL verdt!

Poeng:

Sitt: 10

Dekk: 0

fvf: 10

Z: 10

Innkalling: 9,5

Apportdirrigering: 7 (løper mot ruta 2 ganger i stede for kjeglen)

Metall: 10

Avstand: 9 (litt fremdrift)

SUM: 283,5 og vinner av klassen i stor konkurranse med meg selv ;)

Tusen takk for et helt fantastisk bra stevne! Det er sånt som dette som skaper rekruttering i lydighet!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en kjempedag! Aiko er så sliten etter å ha vært så lydig i så mange timer at hun er helt slått ut. Imouto prøvde ivrig å få alle til å leke hver gang hun var ute på vift, og blei nok ganske sliten av det også. Jeg er helt rødflammete i fjeset, ganske skutt her også.

Aiko kom på sisteplass i kl 1 med rause 140.5 poeng (takk, dommer Labbis), men vant prisen for beste avstikker (det kom nemlig noen skrekkelig spennende frøkner oppå toppen som lo og koste seg på tur AKKURAT idet vi var på innkallingsøvelsen, og det måtte man jo sjekke ut litt nærmere...), så nå kan vi reise på kurs hos Gråtass til halv pris! :banana:

Gratulerer og velkommen! Så hyggelig at det var akkurat dere som vant premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...