Gå til innhold
Hundesonen.no

Tor Fløysvik bærer hunden i bare pelsen


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når man kan gjøre slikt med tv team til stede, så lurer jeg alltid hva man gjør når man er alene. Og at det aldri skal skje igjen, er garantert at det aldri skal skje igjen så lenge det er publikum ti

Var det fjernet fra reprisen? Nei, der var det..djeezes! Det kan ikke være første gang den hunden bæres slik, om man skal tolke det man ser! TOR FLØYSVIK: DU MÅ IKKE ETT SEKUND TRO AT VI H

Det der gjorde ikke meg særlig klokere du? Hvordan bar han henne i utgangspunktet hvis han mistet grepet fordi bikkja var våt og dette var den naturlige måten å løfte henne videre på? Og hva har det a

Jeg har ikke sett innlegget, men tenkte jeg skulle se reprisen og ta en vurdering av om det er noe jeg ønsker å anmelde. Er det like stygt som det ser ut på bildet, så ser jeg ingen grunn til å ikke anmelde. Dette ble vist på tv, i et underholdningsprogram, det er noe med signaleffekten.

Edit: hva i alle dager er poenget med å sende mailer til TV2? Det var da ikke tv-kanalen som gjorde dette, det var Fløysvik som privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensasjonssug fra tv-selskapet. De viste selvfølgelig akkurat det klippet på TV2 fordi de forventer en publikumsstorm av opprørte dyreelskere. Når stormen kommer og anmeldelsene hagler, har TV2 fått enda et nytt innslag å snakke om - helt gratis.

Skulle forøvrig likt å få vite forklaringen til fyren, hvorfor han mener det nødvendig å bære hunden etter ørene. På bakparten er det vanskelig å se, men jeg syns det ser ut som han har tak i vesten og ikke pelsen... det er noe med vinkelen på hånden over bakparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensasjonssug fra tv-selskapet. De viste selvfølgelig akkurat det klippet på TV2 fordi de forventer en publikumsstorm av opprørte dyreelskere. Når stormen kommer og anmeldelsene hagler, har TV2 fått enda et nytt innslag å snakke om - helt gratis.

Skulle forøvrig likt å få vite forklaringen til fyren, hvorfor han mener det nødvendig å bære hunden etter ørene. På bakparten er det vanskelig å se, men jeg syns det ser ut som han har tak i vesten og ikke pelsen... det er noe med vinkelen på hånden over bakparten.

Jeg også tenkte det, men hvis du ser på pelsen så er den strekt oppover. Hadde han bare holdt i vesten så hadde ikke pelsen sett sånn ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: hva i alle dager er poenget med å sende mailer til TV2? Det var da ikke tv-kanalen som gjorde dette, det var Fløysvik som privatperson.

Tja, de har da ansvar for hva de sender som underholdning. Det betyr ikke at man ikke også kan foreta seg noe annet, men etter min mening er det greit å gi dem beskjed om hva man synes om det de sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: hva i alle dager er poenget med å sende mailer til TV2? Det var da ikke tv-kanalen som gjorde dette, det var Fløysvik som privatperson.

Tror du helt ærlig at vi kommer oss noe langt med en anmeldelse? Nei. Hvordan kan man på beste mulige måte gjøre rettferdighet for den bikkja? Skape uro og negativ omtale om mannen. Ser ikke noen annen måte enn at tv2 omtaler han negativt, men du må gjerne komme med alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at han holder i pelsen både foran og bak. Det var i allefall slik det så ut for meg på tv og også på dette bildet. Men er dette noe man kan anmelde? Hvordan gjør man det i så fall? Skrev på Skal vi danses facebookside hvordan i ALLE DAGER det er Fløysvik behandler hunden sin, det ble slettet dagen etter.

Ei venninne av meg har en lignende fyr i nabolaget som behandler hunden sin virkelig, virkelig dårlig. Her om dagen hadde han løftet hunden sin på denne måten rett foran flere barn. Barna ble jo helt ute av seg. Hvis dette er noe som faktisk kan anmeldes, vil jeg anbefale min venninne å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Fløysvik sier dette på sin vegg på Facebook:

Kjære hundevenner.

I går på God Kveld Norge ser dere meg løfte Flora dit jeg har bedt henne sitte.

Hunden er klissvåt og jeg glipper grepet og løfter henne på en måte som ikke ser bra ut. Naturligvis skulle jeg satt henne ned og tatt et nytt grep, men slik blir det ikke i alt stresset. Tv2 lovet å klippe seansen. Jeg er ikke stolt og beklager. I over 40 år har jeg jaktet og trent med utallige venner, ingen har noen gang sett meg behandle mine hunder slik og det skal heller aldri skje igjen.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Fløysvik sier dette på sin vegg på Facebook:

Kjære hundevenner.

I går på God Kveld Norge ser dere meg løfte Flora dit jeg har bedt henne sitte.

Hunden er klissvåt og jeg glipper grepet og løfter henne på en måte som ikke ser bra ut. Naturligvis skulle jeg satt henne ned og tatt et nytt grep, men slik blir det ikke i alt stresset. Tv2 lovet å klippe seansen. Jeg er ikke stolt og beklager. I over 40 år har jeg jaktet og trent med utallige venner, ingen har noen gang sett meg behandle mine hunder slik og det skal heller aldri skje igjen.

Takk

Det der gjorde ikke meg særlig klokere du? Hvordan bar han henne i utgangspunktet hvis han mistet grepet fordi bikkja var våt og dette var den naturlige måten å løfte henne videre på? Og hva har det at TV2 lovte å klippe bort seansen med noe som helst å gjøre? Sannsynligvis viste de det på pur f fordi de ikke likte måten han behandlet dyret på.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at dere ikke finner den, jeg er ikke venn med ham. Ser at vi har en felles venn, det er mulig det er derfor jeg kommer inn. Han har vidåpen vegg hos meg.

Jeg har for øvrig ikke forsvart det han sier, jeg tenkte bare at det var greit å se hva han selv sier om saken. Teoretisk kan man vel tenke seg at det går an å glippe hvis man bærer ved hals og bakben slik jeg pleier å gjøre, men det forsvarer selvsagt ikke å ikke slippe opp når man merker at det blir galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/tor.floysvik?sk=wall - funker for meg.

Se de blaserte kommentarene fra folk der inne:

"For å si det sånn: media er flink til å få oss til å reagere..

Jeg mener dette er å lage oppstyr uten mål og mening...

Ha en flott dag Tor Fløysvik!"

"Er vel ikke så mye og henge seg opp i det:)"

Kjenner jeg blir smått irritert av hvor ignorante folk virker, men skal heve meg over det med en tur i frisk høstluft.... Hrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ha nokk stengt facebooken sin pga mye pæs etter den spisoden med hunden,

såg dn jeg også i går kveld,ble satt helt ut her,god kveld norge går i reprise på tv2 blizz i dag kl.19.30 for di som vil studere nermere/ta opp klippet etc,jeg la også til merke da hunden kom til han med en skutt rype,at hunden ikke viste mye glede da tor skulle gnu rypa inntil halsen på huden,den virket redd for å vise glede over og ha vært flink og fange rypa og levere den til han,er det sånn det skal være?nei tror ikke det,hunden skal vise pur glede og iver når den leverer rypen til sin eier,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har jeg hørt at en del fuglehunder blir oppdratt på en svæært streng måte. Har ikke noe spesielt kjennskap til, men har bare hørt en god del om fuglehund hundeholdet blant jaktfolk.

Man skal selvfølgelig ikke skyve alle under en og samme kam :)

For å være litt pirk så er det stor forskjell på å oppdra hunden sin strengt og å oppdra hunden sin stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det også noe annet å rope og brøle til bikkja og ta tak i den på den måten da! Ser stadig støtt mange bikkjer som bare lukker eiern ute når de er sinte på den, men å bli løftet opp på denne måten kan ikke hunden bare lukke ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt pirk så er det stor forskjell på å oppdra hunden sin strengt og å oppdra hunden sin stygt...

Da jeg skrev svæært strengt mente jeg litt mer enn hva som er "vanlig" :)

For å si det slik at alle forstår så var det i denne settingen ment som en mild måte å si "stygt/dårlig" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...