Poter Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Så nettopp reklame for God Kveld Norge (tror jeg det var) hvor Skal vi danse dommer Tor Fløysvik bærer hunden sin etter nakkeskinnet og rumpa/pelsen bak på ryggen. Argh! Han er ute på jakt, er en engelsk setter. Trivelig, hva? Siter
simira Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Han trengte vel å flytte på hunden da? Siter
Papillon Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Ikke bra. Men synes det er minst like ille når miniatyrhundhandlere løfter hunden ved å bruke én hånd som holder i det tynne utstillingskobbelet og løfter og den andre handa løfter i halen. Det ser jo ikke pent ut i det hele tatt! Siter
pippin Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Skjønner ikke hvorfor folk gjør sånt...! Siter
Kaja Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Han trengte vel å flytte på hunden da? Du nekter for harde livet å bruke strup på hunden din, men å løfte en hund etter pelsen er helt ok om man må flytte på de? Håper du ikke mente det du skrev slik jeg oppfattet det. Siter
Lola Pagola Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Sikker på at han ikke holdt i skinnet da? Jeg bærer Casper i halen rett som det er, slenger ham over skulderen. Siter
simira Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Du nekter for harde livet å bruke strup på hunden din, men å løfte en hund etter pelsen er helt ok om man må flytte på de? Håper du ikke mente det du skrev slik jeg oppfattet det. Det var en fleipete kommentar. Jeg synes ikke det finnes noen god grunn til å flytte på en hund på den måten. Mine har ihvertfall fire ben og er fullt i stand til å flytte på seg selv. 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Jeg så reklamen for innslaget nå, og det ser ut som han bærer bikkja etter halsbåndet og enden på vesten, ikke pelsen. Siter
Mari Skrevet 23. September 2011 Rapporter Skrevet 23. September 2011 Jeg så reklamen for innslaget nå, og det ser ut som han bærer bikkja etter halsbåndet og enden på vesten, ikke pelsen. Sorry, men lol. Hundesonen i et nøtteskall. edit: Det minner meg om når eksen til søster ble med pappa på elgjakt først gang og han var så ivrig så ivrig allerede i bilen på veien. "Se Ivar, en elg!" sa han og pekte. "Nei, Frank, det der er en hund." sa pappa. "Åh. Ja..." En halv time senere, "Se, Ivar! En elg!", og pappa tittet bortover dit han pekte. "Nei, Frank, det der er en plastpose..." 2 Siter
Maria Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Han bar hunden på en stygg måte i pelsen da. Ingen tvil om det på innslaget på god kveld Norge akkurat nå. Ikke noe jeg ville gjort... Siter
Gjest Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Er det normalt at fuglehundfolk gauler og skriker og bæler så ****** til bikkjene sine? Og jo - han bar bikkja etter halsbånd og et grepa tak i pels/hud på bakkroppen av bikkja. Tydelig misfornøyd mens han muttrer "tullebikkje" (eller noe i den duren). Tro hvordan den bikkja har blitt oppdratt.... Siter
Red Merle Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Så det på tv akkurat nå. Kunne ikke fallt meg inn å bære en hund på den måten. Stakkars bikkje. Og herregud som han skreik til den. Siter
Meg Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Er det normalt at fuglehundfolk gauler og skriker og bæler så ****** til bikkjene sine? Og jo - han bar bikkja etter halsbånd og et grepa tak i pels/hud på bakkroppen av bikkja. Tydelig misfornøyd mens han muttrer "tullebikkje" (eller noe i den duren). Tro hvordan den bikkja har blitt oppdratt.... ja.fuglehunder har dårligere hørsel enn andre hunderaser, og må ropes til. De har også dårligere sanseapparat, så man må bruke strup og øreklyp for å komme noen vei. 1 Siter
Quintinus Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Dessverre har jeg hørt at en del fuglehunder blir oppdratt på en svæært streng måte. Har ikke noe spesielt kjennskap til, men har bare hørt en god del om fuglehund hundeholdet blant jaktfolk. Man skal selvfølgelig ikke skyve alle under en og samme kam Siter
breton Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 ja.fuglehunder har dårligere hørsel enn andre hunderaser, og må ropes til. De har også dårligere sanseapparat, så man må bruke strup og øreklyp for å komme noen vei. Det er ikke det at de har dårlig hørsel, men jaktinstinktet til fuglehunder er så mye sterkere enn alle andre instinkter at man må bruke mye sterkere virkemidler for å nå fram. Så det så. 1 Siter
julnil Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Finnes klippet på nettet? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Jeg så reklamen igjen hos ei venninne som har sånn boks som gjør at man kan pause innslag. Det så rett og slett ut som han bar bikkja i øret og huden på hofta... Siter
Nirm Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Noen som har tatt bildet av TVen. Jeg er så frekk at jeg stjeler det. 1 Siter
Gjest Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Djises christ, det der er noe jeg gjør kun i ytterste tilfelle om bikkja har gått til knallføkkingsangrep og/eller det står om liv og død. For et rasshøl herr Fløysvik er, tro så macho han - dessverre urealistisk - følte seg der han går og plager bikkja si. Halen mellom beina har bikkja og. Nei nå skulle vi hatt gode dyrevernslover i Norges land, så kunne man ha meldt fjotten til pol'ti.... Jenket ned gliset på slesken et par hakk. Siter
Pan Skrevet 24. September 2011 Rapporter Skrevet 24. September 2011 Dette går langt utover hva som er tillatt etter gjeldende lovverk rundt dyrevelferd. Dere er derfor velkommen til å anmelde Fløysvik for dyremishandling. Siter
Pringlen Skrevet 25. September 2011 Rapporter Skrevet 25. September 2011 Takk for at noen dro dette fram på et forum, faktisk:) Det ER jo ikke pent, og fuglehundfolket vil jo gjerne ha det til at "vi er ganske greie" ?? For all del - men dette er under trening på Krokstad herregård. Og så skjems de ikke for å vise slikt på tv:-o En fører som roper og skriker - en hund som ramper litt, og blir bært etter lepper og ryggskinn som "straff"... OMG.... hva feiler det folk...? Siter
Gjest Skrevet 25. September 2011 Rapporter Skrevet 25. September 2011 Tør jeg oppfordre alle til å sende velformulerte (....ja, velformulerte) mailer til TV2 hvor man forteller at slikt no ikke er kult? Jo flere som sender mails jo mer presset vil de føle seg til å gjøre noe, en offentlig beklagelse f.eks. Siter
Mud Skrevet 25. September 2011 Rapporter Skrevet 25. September 2011 Det der så virkelig ikke bra ut... Lå et bilde på FB som jeg delte videre. Hvis han oppfører seg sånn med tv- kameraer tilstede, tenk hvordan han oppfører seg ovenfor hunden når ingen ser på... Siter
breton Skrevet 25. September 2011 Rapporter Skrevet 25. September 2011 Jeg har sendt mail til GKN. Siter
Recommended Posts