Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå


Espen
 Share

Recommended Posts

Du altså. :getlost: Og jeg som... ehm... aldeles ikke snorker! :lol: (Helt sant altså, jeg har ikke holdt Pingo våken med snorking, det er bare hun som liker å kaste ting på meg. :getlost: ).

Jeg skjærer tenner som en unge, såååå :innocent: En av grunnene til at snorking aldri har gått inn på meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fått "Liker"-knapp

Jeg må forresten dele min glede her inne også, over at jeg HADDE RETT! Jeg har kommet helt ut av tellingen på hvor mange jeg har kranglet med om at drikken Solrik uttales på samme måte som guttenavnen

Akkurat nå skriver jeg i den nye akkurat nå-tråden bare for å ha skrevet her. Tusen takk igjen, for all støtte jeg får og har fått. Dere er best!

Hadde jeg og reagert på! Si bare at du vil dem skal kalle henne ved navnet :)

Nesten godt å høre!

Ja, jeg gjør det, har en tendens til å si akkurat hva jeg mener om ting. Men det hender jo at folk jeg ikke omgås så mye kaller henne det, og da blir jeg bare litt paff. Er overrasket over hvor mange som sier det. Ikke bare en gang i blant, men bruker det som en erstatning for ordet "hund", liksom.

En ting jeg synes er veldig koselig, da, er hvor mange som har godtatt at de må regne med Tinka. De nærmeste vennene mine forstod fort at jeg mente alvor når jeg sa at Tinka kommer til å være med hvis de inviterer meg på noe, selv om de aldri har hatt hund selv og overhodet ikke forstår ansvaret. Hun er en av jentene, liksom :ahappy:

Bare for å få med at jeg har koselige venner også :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten godt å høre!

Ja, jeg gjør det, har en tendens til å si akkurat hva jeg mener om ting. Men det hender jo at folk jeg ikke omgås så mye kaller henne det, og da blir jeg bare litt paff. Er overrasket over hvor mange som sier det. Ikke bare en gang i blant, men bruker det som en erstatning for ordet "hund", liksom.

En ting jeg synes er veldig koselig, da, er hvor mange som har godtatt at de må regne med Tinka. De nærmeste vennene mine forstod fort at jeg mente alvor når jeg sa at Tinka kommer til å være med hvis de inviterer meg på noe, selv om de aldri har hatt hund selv og overhodet ikke forstår ansvaret. Hun er en av jentene, liksom :ahappy:

Bare for å få med at jeg har koselige venner også :aww:

Noe jeg synes er viktig er å ha dager med venninner uten hund også! Selv om du har fått hund, så trenger den ikke være med hver gang dere finner på noe sammen.. Kanskje litt viktig å huske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg synes er viktig er å ha dager med venninner uten hund også! Selv om du har fått hund, så trenger den ikke være med hver gang dere finner på noe sammen.. Kanskje litt viktig å huske ;)

Det er jeg veldig enig i.

Jeg har to bestevenninner, og har hatt kvelder med dem begge etter at Tinka kom.

Men jeg missliker å dra fra henne. Fem dager i uken har jeg skole, og dagene blir ofte lenger enn de burde på grunn av lang reisevei. Da kan jeg ikke dra fra henne igjen på kvelden, for reiser man noe sted fra Ytre Enebakk blir man borte, liksom. Vi bruker tre timer på å dra på butikken :lol:

Helgene blir liksom vår tid, da vi kan gjøre hva vi vil, og jeg synes det er synd å skulle reise fra henne da også. Da passer jeg på å få utnyttet tiden vår, og jeg er glad for at jeg kan koble det med venner. Jeg har jo en hund som bare "er der". Vi sov to netter hos den minst hundevante av venninnene i sommerferien, og det var null problem. Hun er jo ingen byrde, vi har det like koselig når vi sitter i sofaen med kakaoen vår selv om hun ligger og sover på teppet, liksom :)

Jeg er veldig heldig, da, som har så mye støtte fra moren min. Skulle jeg plutselig trenge å dra til en venninne, vet jeg at mamma tar Tink for meg. Men jeg liker det jo ikke, selv om jeg vet at de har det aldeles strålende sammen. Jeg har jo hund for min egen skyld også, ikke bare hundens.

Jeg er et skikkelig sært menneske. Hunden er viktigere for meg enn de fleste "vennene" mine, og jeg ville aldri nedprioritert Tink for en jentekveld med 15 mennesker jeg vet at jeg ikke kommer til å beholde i fremtiden, da tar jeg heller med meg hunden. Alle elsker henne, og hun elsker alle, det fungerer helt fint, det! Å pleie vennskap er viktig, men jeg er så heldig å ha to vennskap som virkelig pleies istedenfor 27 som det smøres litt salve på en gang i blant. Det sosiale livet mitt tar jo syv timer av dagen min på skolen, og da vil jeg bruke resten av døgnet på de som er viktige for meg. Også har jeg sonen, da :)

Dette ble langt... Jeg føler meg bare veldig heldig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagssituasjoner.

"Herregud, som du bryr deg om den bikkja."

"Må du ta med deg den bikkja?"

Det får meg til å føle at de ser på henne som et objekt. De fleste jeg kjenner har nå fått inn med teskje at skal de ha meg, får de henne, og de kan få lov til å kalle henne Tinka. Jeg liker det virkelig ikke. Er det veldig sært?

Vet du, jeg hadde reagert om noen sa det til meg uten at de brukte ordet "bikkja" også. For meg er ikke ordet "bikkje" negativt ladet, bruker det mye selv, mest "bikkjene" i flertall siden "hundene" på utvanna stavangersk er fryktelig klønete å si.

Men jeg skjønner at du reagerer på settingen, ja!

Fikk høre mye det der da jeg gikk på ungdomskolen. Ikke noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg hadde reagert om noen sa det til meg uten at de brukte ordet "bikkja" også. For meg er ikke ordet "bikkje" negativt ladet, bruker det mye selv, mest "bikkjene" i flertall siden "hundene" på utvanna stavangersk er fryktelig klønete å si.

Men jeg skjønner at du reagerer på settingen, ja!

Fikk høre mye det der da jeg gikk på ungdomskolen. Ikke noe hyggelig.

Du har kanskje rett i det. Jeg hadde reagert uansett.

Men samtidig, hvis vi sammenligner:

"Må du ta med deg bikkja?"

"Må du ta med deg hunden?"

Jeg liker setning nummer to bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook?

Det var bare meg ved støtta i hvert fall - det nærmeste jeg kommer selskap er et medlem som hadde gått tur.

Men kanskje folk var på appellbanen, jeg følger oversikten på nett, selv om torsdag ble meldt som skogsdag før. Men det kom ingen på skogstrening om torsdag heller, så da forsøkte jeg igjen :D Forvirret, yes, much. Jaja, snart er det mørkt og alle trener LP, og så kommer snøen, og da trener vel ingen.

Det har vært skogtreninger på torsdager til tross for hva som står på nett :P Og joda, den harde kjernen - dvs ikke meg :lol: - trener i snøen også ;)

Konstaterer jeg at vi har fått liker knapp, den ser litt kul ut :). Jeg har gjort min borgerplikt i dag, nå kan jeg bitche i to nye år - blir spennende å komme på jobb i morgen å se hva som skal styre oss de neste to årene :)

I fire år! Om to år er det stortingsvalg, da kan man bitche om hvem som styrer landet, de neste 4 årene kan vi bitche om hvem som styrer kommunen. Og jeg, jeg kan bitche om at vi har valgt denne ordføreren igjen! :huh: Jeg må seriøst flytte :P

Hverdagssituasjoner.

"Herregud, som du bryr deg om den bikkja."

"Må du ta med deg den bikkja?"

Det får meg til å føle at de ser på henne som et objekt. De fleste jeg kjenner har nå fått inn med teskje at skal de ha meg, får de henne, og de kan få lov til å kalle henne Tinka. Jeg liker det virkelig ikke. Er det veldig sært?

Ja, det er sært :) Hundefolk er sære. Vi sammenligner bikkjer med folk, og mener at de er likestilte. Normale folk gjør ikke det, for normale folk er hunder bare bikkjer, helt vanlige dyr :P

.. Har jeg sovet en dupp på sofaen, og nå er jeg våken igjen. Det var kjempelurt :mellow: Men jeg har fått hengt opp tøyet jeg vasket før jeg slokna da, og er jeg heldig, så sover jeg vel litt til snart igjen :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt døgnvill :mellow: Godt jeg har hamstra meg opp mat, vist ikke hadde jeg sulta her på hybelen :P Leve på kaffi i dag? Jupp tror nok det ja... Kan bli spennende for det er sjeldent jeg drikker kaffi, så det går det rett i toppen på meg :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sært :) Hundefolk er sære. Vi sammenligner bikkjer med folk, og mener at de er likestilte. Normale folk gjør ikke det, for normale folk er hunder bare bikkjer, helt vanlige dyr :P

Da får jeg vel bare venne meg til at jeg er sær :aww:

Jeg skulle visst ikke sove i natt. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg har sånne netter, hvor jeg ligger og tenker alt, tenker på dagen, og ikke har noen som helst mulighet til å sove. Jeg lurer på hvorfor det knyter seg i magen min når jeg tenker på setninger jeg har sagt eller hørt. Jeg liker ikke disse nettene, og enda mindre liker jeg dagene som følger.

Nå går jeg i dusjen før jeg rekker å tenke noe mer. Så vil jeg lage meg en kopp med te. Kanskje ting blir bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel bare venne meg til at jeg er sær :aww:

Jeg skulle visst ikke sove i natt. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg har sånne netter, hvor jeg ligger og tenker alt, tenker på dagen, og ikke har noen som helst mulighet til å sove. Jeg lurer på hvorfor det knyter seg i magen min når jeg tenker på setninger jeg har sagt eller hørt. Jeg liker ikke disse nettene, og enda mindre liker jeg dagene som følger.

Nå går jeg i dusjen før jeg rekker å tenke noe mer. Så vil jeg lage meg en kopp med te. Kanskje ting blir bedre da.

Sånne netter er fæle.. Jeg ser faktisk for meg situasjonene i hode mitt jeg, tror jeg til tider gransker slike ting litt for mye. For dumsnill og for kjapp i kjeften av og til jeg :icon_redface:

Prøv Chai te, som balsam for sinnet den. Fine teen :wub: Og ekstra god med melk og sukker i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Sende mail, eller ikke sende mail... DET er spørsmålet, skal jeg si dere! Til det som skal sendes mail om er det egentlig aaaaaltfor tidlig til (sånn ca 2 år for tidlig faktisk), men dette er faktisk en skikkelig drømmeting som skal realiseres...................................

Er det teit å sende mail 2 år på forskudd egentlig? Jeg veit jo at jeg kommer til å føle det samme om to år, så jeg tenker: Hvorfor ikke gjøre det nå liksom. Nei jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du bare på rumpen hele dagen? :o Glad jeg ikke har din jobb, da :P Jeg ville jo ha en aktiv jobb om det ble securitas jobb :lol: Har ikke fått svar fra jobben jeg søkte enda, og de sa de skulle svare forrige uke eller denne uken :o

Eh, ja.. Jeg gjør nesten ingen ting, kommer til å kjede meg ihjel! Men jeg skal prøve å finne på noe nyttig å lære meg. Og heldigvis har jeg en del vakter et annet sted også, og der har jeg litt mer å gjøre.

Løpe til toget nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende mail, eller ikke sende mail... DET er spørsmålet, skal jeg si dere! Til det som skal sendes mail om er det egentlig aaaaaltfor tidlig til (sånn ca 2 år for tidlig faktisk), men dette er faktisk en skikkelig drømmeting som skal realiseres..................

Er det teit å sende mail 2 år på forskudd egentlig? Jeg veit jo at jeg kommer til å føle det samme om to år, så jeg tenker: Hvorfor ikke gjøre det nå liksom. Nei jeg vet ikke jeg.

Nå ble jeg nysgjerrig. Jeg stemmer for at du sender mail, selv om jeg ikke aner hva det gjelder. :P

*gjeeeeeeesp*

Jeg vil sove, men får ikke til. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og ikke griner, selv om gårdsdagens time hos naprapaten akkurat nå får kroppen til å tro at den har blitt overkjørt av en lastebil...

Fikk kaffe på sengen av min mann før han gikk på jobb (snille mannen), og oppdaget til min store overraskelse at begge ungene var stått opp uten 20 purringer og til og med hadde dusjet :D

Pælmet 2 hyperaktive hunder ut i hundegården mens jeg laget mat til barn og bikkjer...

Eldstemann har syklet til skolen, så nå er det bare å få lillemonsteret i barnehagen, så er det avgårde til stallen...hadde en plan om å legge ut noen spor til hundene i løpet av dagen (fordelen med store marker) :)

Deretter blir det vel litt husarbeid, middagslaging og så avgårde for å ha valpekurs...håper "noen" skrur av kranen der oppe i løpet av dagen...ridebanen ligger under vann, og vi kan vel snart dyrke ris på beitene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...