Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå


Espen
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg revet en regning i fillebiter, på den lille sum av over 12.000 kroner. Jeg holdt på å grine da den kom på fredag, og fryktet at jeg fremdeles sto økonomisk ansvarlig for huset vi solgte i Oslo, fordi det viste seg at megler ikke har sagt fra til USBL at det er ny eier. Ny eier har ikke betalt felleskostnadene, så da fikk jeg regning, med purring og tillegg og varsel om tvangssalg. Det beste var jo at verken USBL eller megler tok telefonen fredag, og heller ikke i går. Megler tar fremdeles ikke telefon i dag, men en hyggelig kar i USBL har sagt at jeg kan se bort fra regningen, og de skulle purre på papirene fra megler.

Det føles som om jeg ble 12.000 kroner rikere nå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fått "Liker"-knapp

Jeg må forresten dele min glede her inne også, over at jeg HADDE RETT! Jeg har kommet helt ut av tellingen på hvor mange jeg har kranglet med om at drikken Solrik uttales på samme måte som guttenavnen

Akkurat nå skriver jeg i den nye akkurat nå-tråden bare for å ha skrevet her. Tusen takk igjen, for all støtte jeg får og har fått. Dere er best!

Åååå! Jeg liker når Soppen ligger mye arbeid i de spam trådene! Hva skrev du denne gangen? :D Jeg ble lei meg når jeg ikke fikk tilgang til en tråd :( Trodde jeg var for ung, nå jeg.

Haha, husker ikke hva jeg skreiv, nå da. Prøvde å støtte denne personen som lurte på om h*n var gammel nok til å ha på seg hvadetnåenn var som var på linken. Jeg prøver jo å være støttende og gi råd og sånt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg revet en regning i fillebiter, på den lille sum av over 12.000 kroner. Jeg holdt på å grine da den kom på fredag, og fryktet at jeg fremdeles sto økonomisk ansvarlig for huset vi solgte i Oslo, fordi det viste seg at megler ikke har sagt fra til USBL at det er ny eier. Ny eier har ikke betalt felleskostnadene, så da fikk jeg regning, med purring og tillegg og varsel om tvangssalg. Det beste var jo at verken USBL eller megler tok telefonen fredag, og heller ikke i går. Megler tar fremdeles ikke telefon i dag, men en hyggelig kar i USBL har sagt at jeg kan se bort fra regningen, og de skulle purre på papirene fra megler.

Det føles som om jeg ble 12.000 kroner rikere nå.

Å sånt er så deilig!

Nå har jeg ramlet i sonen-myra igjen, jekke meg opp og ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike. Jeg viste at BV var fiin altså, men at hun va så fin at hun kunne få Junior World Winner tittel uten å delta på WW, det hadde jeg aldri trodd! TØFT! :D

310104_10150370058970586_632600585_10402133_1436887476_n.jpg

Lurer på om jeg skal vente på EUJW-11 tittelen, eller kanskje jeg må gi beskjed om at vi aldri har vært i Paris? :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje rett i det. Jeg hadde reagert uansett.

Men samtidig, hvis vi sammenligner:

"Må du ta med deg bikkja?"

"Må du ta med deg hunden?"

Jeg liker setning nummer to bedre..

Ok, du er særere enn meg. :lol:

Oppvasken er bortevekk,jeg går litt rundt meg sjøl idag også..det vil liksom ingen ende ta dette her.Snåle urnenedsettelsen igår... Begravelse til en annen gammel venn idag,jaja det veit jeg hvordan foregår i hvertfall.

Så mye begravelser det er for deg da. :hug:

Hvis man skal være litt fornuftig, så har jeg sikkert møtt han på min gamle jobb.. For du bor vel på Rena, og han er kubonde og bor i samme dal, ja da er det ikke umulig at det er igjennom jobbsammenheng jeg har sett/møtt han.. :D

Han bor ikke på rena da, han bor endel lenger nord. Men kan jo hende du har møtt han gjennom jobb eller noe ja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console:

... har jeg lyst å ta med hundene på en fjelltur. Det er bare så utrolig irriterende at alle fjellområdene er innvandert med sauer :getlost: Jeg har lyst å gå med løse hunder, nyte naturen og høre på musikk. Det går ikke med alle de ***** ulldottene over alt. Jeg ønsker meg 5 cm med snø, slik at sauene ikke har mat, og de må ta de ned fra fjellene :aww: Noen som kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte King Oscars en gang for å få en forklaring på hva de mente med Dolphin Friendly på tunfiskboksen. Mannen visste ikke så vi måtte google sammen. Nå vet vi begge det *ler* Tror aldri han glemmer den samtalen.

Hva var grunnen`? :P

Steike. Jeg viste at BV var fiin altså, men at hun va så fin at hun kunne få Junior World Winner tittel uten å delta på WW, det hadde jeg aldri trodd! TØFT! :D

310104_10150370058970586_632600585_10402133_1436887476_n.jpg

Lurer på om jeg skal vente på EUJW-11 tittelen, eller kanskje jeg må gi beskjed om at vi aldri har vært i Paris? :P:lol:

Synes du bare skal sitte på rompen og vente på flere titler! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal være litt fornuftig, så har jeg sikkert møtt han på min gamle jobb.. For du bor vel på Rena, og han er kubonde og bor i samme dal, ja da er det ikke umulig at det er igjennom jobbsammenheng jeg har sett/møtt han.. :D

"Ro, ro til fiskeskjær..." :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere folk er misfornøyd med blåfargen på kommunene sine. Er storfornøyd jeg. :ahappy: Nå er riktig nok "min" blåfarge litt lysere enn de kommunene det har vært linket til. :P

Tja, jeg synes faktisk en flott Breton er finest uten hale.

Men jeg er jo veldig glad i mine to halehunder likevel :P

Jeg synes at de er finest med :wub: Det gjelder aussien også forøvrig. Liker haler jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitti og lekt meg på dogweb med fiktiv stamtavle,men uansett hvem hund jeg søker på som far får jeg det ikke opp er det jeg som gjør noe helt feil??Nå blei det plutselig ikke noe morro lenger så da kryper jeg og infulensan under teppe og furter litt :D

Gråtass: hvem hest starter du med så jeg kan se på rikstoto direkte og heie som bare søren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh skal gråtassen skumpe seg ut til lånebilen sin, lesse på liten gamp og vogn og *poff* så er vi på Momarken. Kryss fingrene for oss i kveld. Hejdå småripsen!

Tvi tvi!

Jeg har malt første strøk på første del av vinduskarmen i vedboden, og jeg har fått unna første strøk på gulvet. Me gusta!

Men logistikk kan jeg ikke... Vinduskarmmalingen tørker på to timer, gulvmalingen seks timer. Jeg burde strengt tatt malt første karmstrøk, ventet, tatt strøk nummer to og deretter tatt gulvet. Jaja. Det blir ferdig til slutt.

Men nå lurer jeg på å male dørkarmen også, for den så så slitt og stygg ut mot vinduskarmen... Og døra...

Også må jeg ha fluenetting i vinduet, som jeg har på de andre vinduene. Kan jeg bruke myggnetting, selv om den ikke er like stiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder luftet, hester trimmet (både flesk og høver), dagens første klesvask hengt opp, hunder fôret, hjulpet June med leksene, støvsuget halvparten av golvene, byttet til rene dyner i bilburene og satt på to skitne til vask...nå skal jeg slappe av litt før jeg begynner på middagen...og så krysser jeg fingrene for at regnet kan gi seg litt til valpekurset i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for dagen;

- Klippe klør på de to som skal på utstilling til helgen

- Klippe poter og ører

- Ta av oppvaskmaskinen

- Sette inn i oppvaskmaskinen

- Rydde gulvet

- Støvsuge

- Tørrmoppe

- Tørke støv

- Brette klær

- Lage middag (Stek eller kylling i stekepose tro. Kylling i stekepose, så kan jeg legge steken i marinade så den er god imorgen! Bra plan :ahappy:)

- Ture hunder

- Vaske sofaen og stolen

- Vaske badet

- Begynne å skrive liste på hva jeg trenger til utstillingen

Også blir jeg litt skremt nesten av forbrenningen til Oliver, han får 700 gram v&h om dagen, fire mnd gammel. Ikke tjukk i det hele tatt, fått ormekur men er veldig aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder luftet, hester trimmet (både flesk og høver), dagens første klesvask hengt opp, hunder fôret, hjulpet June med leksene, støvsuget halvparten av golvene, byttet til rene dyner i bilburene og satt på to skitne til vask...nå skal jeg slappe av litt før jeg begynner på middagen...og så krysser jeg fingrene for at regnet kan gi seg litt til valpekurset i dag...

Nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet :whistle: Jeg skal ikke skrive hva jeg har gjort i dag :whistle:(Hvis noen som lurer på hva som skjer i sesong tre av Greys anatomy... Så kan jeg mest sannsyndligvis svare :aww:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst :o

Ble vi FRP kommune igjen!?

Og jupp, jeg kan også bitche over det. så det så!

Seriøst, det ble vi! Da bitcher vi sammen om det!

No viste dei statistikken for Ullensaker på NRK, og FYSJAMEG! Ser ut som flytting er tingen, ja...

Ikkje at eg skal snakke så høgt, no viser dei statistikken for den kommunen vi skal flytte til, nemlig Os :thumbsdown: .

http://www.bt.no/nyh...nd-2573500.html

Stakkars dere! :aww:

Men da jeg kom på skogtrening om torsdag var det ingen bikkjefolk der.

Og da skal det ikke mer til enn som så for at jeg blir forvirra, altså.

Men til torsdag - er det da skogtrening eller LP-trening? Jeg savner å trene med folk, jeg føler meg eeeeeensoooooom når jeg stadig drar til feil sted :icon_cry:

Nei altså.. At det er trening, betyr jo ikke nødvendigvis at folk er på trening, liksom ;) Jeg aner ikke jeg, jeg pleier bare å dukke opp på Trandum, og er det ikke der det er, så må jeg jo trene alene da *ler*

Jeg og kan bitche. Jeg sjekket kommunefarge etter at jeg skrev kontrakten, og fikk lyst til å avlyse hele shiten. Jeg kan da ikke bo i en slik kommune?

:no: Men nå har vi et par nabokommuner som har andre ordførere, vi kan jo vurdere å flytte over dit? Kan hende de har hyggeligere NAV-kontorer og der :aww:

... har jeg lyst å ta med hundene på en fjelltur. Det er bare så utrolig irriterende at alle fjellområdene er innvandert med sauer :getlost: Jeg har lyst å gå med løse hunder, nyte naturen og høre på musikk. Det går ikke med alle de ***** ulldottene over alt. Jeg ønsker meg 5 cm med snø, slik at sauene ikke har mat, og de må ta de ned fra fjellene :aww: Noen som kan fikse det?

Man går ikke tur med hundene og nyter naturen samtidig som man hører på musikk, unge dame :aww: Skal man nyte naturen, så nyter man også lydene i naturen :P

.. Har jeg vondt i hodet og er småsvimmel. Lurer på hvorfor jeg driver med sånt tull om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste

  • vaske bad (har igjen gulvet)
  • rydde
  • vaske gulv
  • vaske klær( første maskin er i gang)
  • kjøpe såpe til oppvaskmaskinen
  • sette på oppvaskmaskin
  • vaske kjøkken
  • brette klær
  • pakke inn gaven til mamma
  • ta i mot verdens herligste gutt (i kveld en gang)
  • henge opp klær

Nå tok jeg en liten matpause.. det var godt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet :whistle: Jeg skal ikke skrive hva jeg har gjort i dag :whistle:(Hvis noen som lurer på hva som skjer i sesong tre av Greys anatomy... Så kan jeg mest sannsyndligvis svare :aww:)

:lol: :lol: Denne likte jeg :P

Ryddet kjøkkenbordet, stod ikke på listen men måtte virkelig gjøres :P Nå er det gulvet, menne atte. Blæ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes faktisk en flott Breton er finest uten hale.

Men jeg er jo veldig glad i mine to hale hunder likevel :P

Hun er fin uten hale ja,men jeg må nesten ha briller for å se om/at hun logrer jo :lol:

Så mye begravelser det er for deg da. :hug:

Ja huff,mistet to gode venner på kort tid.

Nå er jeg tilbake i heimen og du verden så trivelig det er å bli møtt av glade gutter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså.. At det er trening, betyr jo ikke nødvendigvis at folk er på trening, liksom ;) Jeg aner ikke jeg, jeg pleier bare å dukke opp på Trandum, og er det ikke der det er, så må jeg jo trene alene da *ler*

Nå forenkler du bare ting... :D

:no: Men nå har vi et par nabokommuner som har andre ordførere, vi kan jo vurdere å flytte over dit? Kan hende de har hyggeligere NAV-kontorer og der :aww:

Jeg kjenner at jeg ikke er så gira på å flytte helt enda. Kan vi ikke heller lage nye kommuner? Sessvollmoen kommune og Kløfta kommune.

...har jeg impulsivt begynnt å rive gangen. Også fant jeg en litt skummelt svakstrøm ledning i skapet (til ringerklokken). Lurer på om jeg skal gjøre med den?

Må en gjøre noe med rare ledninger en ikke vet hva er til, og som det kryr av i kjellertaket? :whistle::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...