Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten dose sonevalper

Marthe

Recommended Posts

Sukk, cattledogbaby er jo nesten sukkersykefremkallende! Jeg har ikke sett de på den alderen før, men denne var skrekkelig søt - også ble Russel så veldig mye mer valpete sammen med Action og Nik, de har mer voksenpreget fått.

Men ser ut som om de hadde mye moro! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/17/2011 at 10:24 PM, Marthe skrev:

Her kommer litt bilder av Russell 3 mnd (eier "Taz"), Nik 5 mnd (eiere "Caranthir" og "2ne") og Action 4 mnd.

IMG_1999.jpg

:lol: :lol: :lol:

Hvorfor MÅ belgervalper (og voksne) alltid se mest mulig teite ut når de leker?

Det er ingen andre raser som ser fullt så idiotiske ut. Rart man må elske de? :wub:

Og Russel ja, blanding av isbjørn og hund stemte godt, man får bare lyst til å kosemose han. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/17/2011 at 10:24 PM, Marthe skrev:

Her kommer litt bilder av Russell 3 mnd (eier "Taz"), Nik 5 mnd (eiere "Caranthir" og "2ne") og Action 4 mnd.

IMG_1908.jpg

Her er han trøtt. :P

Russell er ikke 3 mnd engang på de bildene. :P Han hadde akkurat blitt 12 uker.

Men fiiine bilder av nydelige valper (inkl min egen :whistle: ) :ahappy:

På 8/17/2011 at 10:38 PM, Synnøve skrev:

Fiiine! Russel er SÅ søt! Så bedårende også DEN benmassen da (Null ide på hvordan rasen ser ut som valper :lol: )

Takk, han er en kraftig gutt. :ahappy:

På 8/17/2011 at 10:59 PM, SoppenCamilla skrev:

Herreguuuuuuuud, så søte! :wub:

TAZ! GI MEG RUSSELL NÅ! Han er jo blanding av hund og isbjøøøøørn! :wub:

Takk takk. :D:ahappy:

Jeg har hørt sølvrev, isbjørn og sel om han. :blink:

På 8/18/2011 at 7:13 AM, Emma skrev:

Sukk, cattledogbaby er jo nesten sukkersykefremkallende! Jeg har ikke sett de på den alderen før, men denne var skrekkelig søt - også ble Russel så veldig mye mer valpete sammen med Action og Nik, de har mer voksenpreget fått.

Men ser ut som om de hadde mye moro! :lol:

:ahappy:

Han er ikke gamle karen på de bildene og er enda ikke 3 mnd gammel, om ett par dager da.

Russell var ikke bare valpete i utseende når han møtte Action, men også i bevegelsene. Klønete og treig i forhold til elegante og langbeinte Action.

Action var så snill med han. :wub:

På 8/18/2011 at 7:15 AM, Loke skrev:

:lol: :lol: :lol:

Hvorfor MÅ belgervalper (og voksne) alltid se mest mulig teite ut når de leker?

Det er ingen andre raser som ser fullt så idiotiske ut. Rart man må elske de? :wub:

Og Russel ja, blanding av isbjørn og hund stemte godt, man får bare lyst til å kosemose han. :wub:

Jeg skal legge ut ett bilde av Kiwi, så kan du se at det ikke bare er belgere som kan se teite ut når de leker. :lol:

Men søte belgerene ja. :ahappy:

Ble forelsket i Action. :wub:

På 8/18/2011 at 8:19 AM, pippin skrev:

Belgere! :D Kan ikke noe for at jeg bare elsker de jeg.. MÅ bare ha en sånn en en gang i fremtida! Og så Russel da! Så søt og kompakt i forhold :wub:

:ahappy:

På 8/18/2011 at 8:52 AM, PsychoLynx skrev:

ååååh! Gi meg en cattledogvalp! :wub:

:ahappy::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/22/2011 at 7:54 PM, Poter skrev:

Ole Brumm i hundeformat! :wub:

:wub::ahappy:

På 8/22/2011 at 9:12 PM, Marthe skrev:

Tusen takk for fine kommentarer :D

Beklager at jeg tok litt feil på alderen Taz :icon_redface:

Det gjør da ingenting. :ahappy:

Men han er 3 mnd nå da. :ahappy:

På 8/22/2011 at 9:15 PM, Toril skrev:

Herlige bilder,skjønne småtter med lille Russel som ekstra :wub: :wub: :wub:

Russell som ekstra. :wub::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skal man starte ny tråd for året?  Jeg tenkte at jeg hadde et fremtidig problem da valpen begynte jukke på leggen min i går. Bare noen få super forsiktige jukkebevegelser, ikke faktisk jukking, men så stor hund som han her blir etterhvert, så var det ikke så bagatell som det kunne vært. Så begynte han igjen nå mens jeg drev med noe på benken. Mer manisk. Slo meg som en potensiell humorvideo: Effekten av manipulative love bombing, they fall madly in love with you ^^ ..men på alvor, så tror jeg han bare ville ha kos. Klengete baby som søkte nærhet. Løftet ham opp fordi han er ikke noen dominant macho som prøver ta over alpha posisjonen eller tilfredsstille seg selv seksuelt på leggen min, han er bare en rådvill og forvirret liten baby som er skikkelig overtrøtt, og som med menneskebabyer, så tror jeg "skrikerkur" ved negativ straff eller en "positiv" korrigering skader han og relasjonen mer enn det oppdrar han på det stadiet her.  Han smeltet fullstendig i armene mine. Roet seg og slappet av med hele seg i det øyeblikket han følte seg trygg og ivaretatt. Alt han trengte var bekreftelse på at han har et safe sted å sove, hvilket altså et under min beskyttelse, for jeg er stor og sterk og hamler opp med hva enn som måtte dukke opp av trusler Point being: Det var ikke dominans, det var ikke seksualitet, det var bare en refleks bevegelse fra å hoppe opp (vil mot ansiktet og armene) og ende med noe plassert mellom fremlabbene mot brystet. Problematferd jeg heller får finne løsninger på siden.  
    • Har vært hos fire ulike. Samme erfaring med alle 😊 Opplever at de har veldig bra holdning til hundetrening.
    • Det er forskjell på trening og situasjonshåndtering. Jeg løfter hunden etter ørene glatt, hvis det er liv om å gjøre. Men det har jo ingenting å gjøre med trening eller treningsmetoder. Så bra! Er det en helhetlig filosofi som gjelder alle instruktørene, eller de instruktørene du har vært hos?  
    • Kun positive erfaringer med K9. Masse kompetanse på instruktørene. Ingen fysisk avstraffelse av hundene, kun bruk av belønning og stemme ved korreksjon.
    • Ukultur.  Selv om det ikke skader hunden, bare er smertefullt eller ubehagelig, og det er effektivt, så synes ikke jeg det er greit. SÅ alvorlig er ikke hundeSPORT at en kan tillate seg å TVINGE hundene med makt. Avslører i beste fall bare at en ikke er en så flink trener som en gjerne skulle vært, om en ikke klarer motivere hunden til å utføre øvelsene riktig. Jeg mener det finnes force majeure, der en adferd potensielt er farlig for liv og helse, ta f.eks. forebyggende strømming mot sau eller akutt brutale rykk i bånd når fører har begått en dum feilvurdering av hund og situasjon og den gjør utfall mot noen eller hopper ut i veien for å gjete en bil, eller annet uforutsett og en MÅ handle uten noen tid til å tenke seg om, men ufarlig "tjenestenekt" i sportsutøvelse er noe annet. 80-tallet ringte og ville ha holdningene sine tilbake.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...