Gå til innhold
Hundesonen.no

Harry Potter and the Deathly Hallows - Del 2


Nirm

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

... men jeg er skuffa over filmen. Har jo ikke lest bøkene, men det hele ble litt over-the-top forutsigbart og langdrygt.. Fin film, for all del, men historia ble.. litt tam?

Har man ikke lest bøkene, har man ikke uttalelsesrett. :aww::P

Det er en stund siden jeg har lest boka nå, så jeg husket ikke alle detaljer liksom, men jeg syns det var veldig deilig at jeg for første gang kunne se en hel Harry Potter-film uten å ha nevneverdige reaksjoner på ting som ble utelatt eller endret på. De fulgte i det store og hele historien slik den er i boka, og de få tingene som var annerledes var tilgivelige, liksom. Noen ting ville nok være vanskelig å skjønne eller få med seg med mindre man har lest bøkene, men det er jo mye fordi det i de tidligere filmene har blitt hoppet over ting som senere har vist seg å være viktige, sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa over mangel på grining fra min side. Forventet en viss "storhet" over det hele, forventet at jeg skulle føle noe mer. Har lest alle bøkene fra utgivelsesdato (på engelsk, for sikkerhets skyld), og har dertil sett filmene til utgivelsesdato. Jeg grein som bare det når Remus døde i siste boka (for han er en svært interessant karakter og skuespiller jeg liker) og jeg grein enda mer da Snape døde (Snape har alltid vært spesiell i den sammenheng, jeg har kun et par HP-stasj ting og det er i Slytherin/Snape-sammenheng.

Derfor ble jeg lei meg når jeg ikke hadde noen reaksjon på Snape's død i filmen. Om det var de to negrene som satt og sa "yo nigga too bad you died" veldig høyt ut i hele salen ved siden av meg, eller om det var rent filmatisk sett at de unnlot å gjøre den tårevåt... I don't know. Jeg prøvde å presse det fram men det var none. Under "Snape og Lily"-scenen begynte telefonen til han ene negern å ringe i fantastiske hip-hop toner over hele salen "ah come and **** me now, yes nigga please fucking" etc etc - før han går hen til å TA telefonen og høylytt prate om at han er på kino, hva klokka var, at filmen var ferdig om x timer - eksploderte jeg og ba dem pent om å holde kjeft, for da var også den scenen ødelagt, men et par tårer kom fram da de pratet om patronusen til Snape.

MEN - Snape og Lily-scenen kunne gjerne vært mer "forklarende" etter min mening. Jeg hadde med meg en venn (ikke lest bøkene) som ikke helt skjønte hvilken connection Snape og Lily hadde ("er Snape faren til Harry?"). Og jeg er jo litt enig i at det ble fryktelig stykkvis og litt hulter til bulter.

Klarte endog å gaule litt når Remus og Harry pratet, sammens med familien.... Det var en fin scene. Verdig scene. Og hvor de satte opp beskyttelse rundt Hogwarts - en felles kamp mot det vonde med nydelig musikk og "feeling".

Savnet rett og slett mer triste scener. Hvor de la opp til grining.

At det er slutt.... Kjenner jeg ingen ting på. Kanskje det kommer etterhvert. Hmh.

(Og til idioter som snakker HØYT gjennom filmen, som ikke skrur av ringinga på mobilen og attpåtil TAR mobilen når den ringer: hva er vitsen med å dra på kino?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koste meg med filmen, men var ikke fornøyd med slutten. Har vel egentlig aldri reagert på forandringene de har gjort i tidligere filmer, men flere av de endringene som ble gjort på slutten av denne filmen ble veldig feil for meg. Hadde noen klare bilder i hodet av hvordan det skulle være, og da tenker jeg på delen før epilogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt skuffet over filmen, forventen en litt mer storhet over den siste filmen i triologien. Desverre ble det ikke felt en tåre, følte meg heller ikke trist og lei.

Synes han-hvis-navn-skal-være-unevnt mistet det skumle og fryktløse han hadde i denne filmen når han hadde såpass mange roller og at han visste følelser. Jeg har alltid sett på han-hvis-navn-skal-være-unevnt som den store ekle fienden som er den ondeste i verden, såpass ond at han bare blir snakket om, det blir en "storhet" at man faktisk får et glimt av verdens ondeste. Nei, han-hvis-navn-skal-være-unevnt var ikke like stor og fryktet for meg i denne filmen.

Scenen der den lille steinhæren kom hoppende ned og masjerte bortover broen for og beskytte skolen var majestetrisk og stort, jeg fikk litt frysninger akkurat under denne scenen. Scenen ble totalt toppet med kommentaren: "I've always wanted to use that spell" som kom fra proffessoren.

Og slutten synes jeg bare ble rart, og at de like godt bare kunne kuttet den ut. Var ikke noe morro og se den stor Harry Potter som en normal gammel familiefar.

edit: guuud, jeg glemte at det er et visst navn man ikke kan nevne her ja.. :lol:

edit2: la til et siste avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg saa nettopp filmen i dag, og jeg vet regelrett ikke helt hva jeg syns. Jeg reagert veldig paa forandringe i forhold til boken, noe som jeg ikke har gjort i noen andre filmer. Grining vart det nok av, blir nok mer naar jeg faar se den aalene, kan ikke grine for mye paa kino :aww: Jeg maa nok si at over all folelsen av filmen saa er jeg nok litt skuffet, vet ikke helt hva jeg forventet meg. Men syns at mange av scenene med han-hvis-navn-skal-være-unevnt viste for mange folelser, han ble liksom litt for mennesklig for meg..

Maa se den en gang til for aa se om jeg oppfatter den annerledes neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst.. Gråt dere når dere leste bøkene også? For jeg er skikkelig motstander av å grine på kino, og jeg vil ikke vente til de kommer på dvd :P

Hei, jeg heter Caroline, og jeg lever meg altfor mye inn i bøker og filmer :whistle: Ja, jeg griner når jeg leser også, og i siste boka måtte jeg ta pauser for å ikke grine ut hele boka :lol: Jeg har normalt STORE sperrer for å grine offentlig, som på kino og sånt, men her greint jeg fra start til slutt. Synes filmen var fantastisk, men er litt glad det er en stund siden jeg leste boka så ikke jeg legger merke til om de har misset noen små detaljer jeg ellers ville irritert meg over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hei, jeg heter Caroline, og jeg lever meg altfor mye inn i bøker og filmer :whistle: Ja, jeg griner når jeg leser også, og i siste boka måtte jeg ta pauser for å ikke grine ut hele boka :lol: Jeg har normalt STORE sperrer for å grine offentlig, som på kino og sånt, men her greint jeg fra start til slutt. Synes filmen var fantastisk, men er litt glad det er en stund siden jeg leste boka så ikke jeg legger merke til om de har misset noen små detaljer jeg ellers ville irritert meg over :P

:lol: Tror det er bra vi ikke så den sammen jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Uff, jeg vet ikke om jeg vil se den på kino jeg.. Jeg hylgrein når jeg leste at Snape dævva og grein endamer når man fikk "se" minnene hans. Så jeg vet ikke om jeg vil se den på kino jeg, spesielt ikke når jeg lever meg inn i bøker i filmer litt mer enn hva som er sunt for en :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt skuffet over filmen, forventen en litt mer storhet over den siste filmen i triologien. Desverre ble det ikke felt en tåre, følte meg heller ikke trist og lei.

Synes han-hvis-navn-skal-være-unevnt mistet det skumle og fryktløse han hadde i denne filmen når han hadde såpass mange roller og at han visste følelser. Jeg har alltid sett på han-hvis-navn-skal-være-unevnt som den store ekle fienden som er den ondeste i verden, såpass ond at han bare blir snakket om, det blir en "storhet" at man faktisk får et glimt av verdens ondeste. Nei, han-hvis-navn-skal-være-unevnt var ikke like stor og fryktet for meg i denne filmen. (...)

Er veldig enig med deg! Eg og venninna eg var på kino med var skuffa over at filmen var så "barnevennlig". Einaste scena som viste den sanne han-hvis-navn-skal-være-unevnt var rett etter bankscenen, der han vasser barføtt over lik i blod..

Så må eg også seie at dei burde gjort meir ut av Harry sin "død". Folk var så nøytrale; "Er Harry død? åja..". I boka fekk eg følelsen av at der låg ein desperasjon, og ei tyngde over Harry sin død. At det var et STORT nederlag for den gode side.

Einaste eg angra på før filmen er at eg nyleg las opp att sjuande boka, så eg la merke til kvar einaste vesle detalj som var feil.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er jeg den eneste som ble skuffa?? Hadde sett for meg DEN slutten og så var det liksom bare paff, trylle her og trylle der, så fordufte i hudflak? Wtf... Ikke har jeg lest bøkene, men herregud så skuffa jeg ble.. Ikke fant jeg noe å grine for heller. Det mest emosjonelle, og beste i den siste filmen var jo Severus! Han fikk nesten en tåre, fordi han er så "slem", men egentlig så GOD... Og at Fred, Tonks og Remus døde varte så kort at man nesten ikke la merke til det.. Selv om det var trist så var det liksom BARE Harry, Harry, Harry..

Skal se den igjen i 2D! Typen ville se den i 3D.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ble skuffa?? Hadde sett for meg DEN slutten og så var det liksom bare paff, trylle her og trylle der, så fordufte i hudflak? Wtf... Ikke har jeg lest bøkene, men herregud så skuffa jeg ble.. Ikke fant jeg noe å grine for heller. Det mest emosjonelle, og beste i den siste filmen var jo Severus! Han fikk nesten en tåre, fordi han er så "slem", men egentlig så GOD... Og at Fred, Tonks og Remus døde varte så kort at man nesten ikke la merke til det.. Selv om det var trist så var det liksom BARE Harry, Harry, Harry..

Skal se den igjen i 2D! Typen ville se den i 3D.. :P

Les bøkene :aww: Seriøst, jeg tror man får mye mer ut av filmene hvis man har lest bøkene og kjenner historien bak om man kan kalle det det. Det er så mye mer ved alt dette du nevner som de ikke får fram/får plass til i en film.

Jeg synes ikke slutten var helt perfekt jeg heller, men siden jeg har lest bøkene så godtar jeg den lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bøkene :aww: Seriøst, jeg tror man får mye mer ut av filmene hvis man har lest bøkene og kjenner historien bak om man kan kalle det det. Det er så mye mer ved alt dette du nevner som de ikke får fram/får plass til i en film.

Jeg synes ikke slutten var helt perfekt jeg heller, men siden jeg har lest bøkene så godtar jeg den lell.

Helt enig! Bøkene er den største opplevelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehehe, jeg kom på den når jeg satt i kinosalen. Elsker den.

Jeg likte filmen veldig, veldig godt. Det eneste som plaget meg var at han ikke fikset Galtvort før han brakk staven. Det hadde jeg gjort :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte filmen veldig, veldig godt. Det eneste som plaget meg var at han ikke fikset Galtvort før han brakk staven. Det hadde jeg gjort :aww:

Det som plager meg er at han ikke fikser sin opprinnelige tryllestav. Filmen har ikke fått frem hvor mye den betydde for Harry og at han valgte den foran verdens beste tryllestav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på å ikke se HP med dere offentlig. :lol: Ta med oss Maria, og så kommer noen seriøst til å lure på hvem som er død. :lol:

:lol: :lol: :icon_redface:

Det som plager meg er at han ikke fikser sin opprinnelige tryllestav. Filmen har ikke fått frem hvor mye den betydde for Harry og at han valgte den foran verdens beste tryllestav.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg er at han ikke fikser sin opprinnelige tryllestav. Filmen har ikke fått frem hvor mye den betydde for Harry og at han valgte den foran verdens beste tryllestav.

Har ikke lest bøkene enda jeg, da. Kommer det frem der?

Apropos det, er det noen av dere som har noen av bøkene dere har lyst til å låne bort? Jeg gleder meg så sykt til å lese dem, men har ikke råd til å kjøpe syv bøker.. Jeg har bok nummer en, da, så trenger dem ikke enda :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...