Gå til innhold
Hundesonen.no

Harry Potter and the Deathly Hallows - Del 2


Nirm

Recommended Posts

han-hvis-navn-skal-være-unevnt er ugly, og det er Snape også. Onde, ekle, smålige mannen!

Men seriøst.. Gråt dere når dere leste bøkene også? For jeg er skikkelig motstander av å grine på kino, og jeg vil ikke vente til de kommer på dvd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

NEEI Synes du Wednesday! Jeg tolket svaret ditt feil i stad (eller leste det jeg skrev feil), så dvs. jeg er IKKE den eneste! Wee! :D *elsk*

Edit; 2ne ja jeg gråt da jeg leste at Dumbeldore døde. Og gråt en hel del på slutten av den siste boken og. Jeg tror aldri jeg har grått av en bok før faktisk.

Snape er jo ikke ond og smålig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Jaja, får ha ham for meg selv i det minste da :lol:

Jeg synes og det var rørende med Severus... :icon_cry: (han kan vel flere være enige i er hot vel).

Når lå han-hvis-navn-skal-være-unevnt under benken? Det fikk jeg ikke med meg tror jeg. Eller mener du da de var på den hvite stasjonen og den voldemortgreia lå der og døde? Isåfall, ja, ekkelt (og ikke sexy)

:lol:

Jeg digger McGonagall, hun er kul. Var sterkt da steinsoldatene hoppet ned og marsjerte mot broen.

Som jeg lo av I've always wanted to use that spell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

han-hvis-navn-skal-være-unevnt er ugly, og det er Snape også. Onde, ekle, smålige mannen!

Men seriøst.. Gråt dere når dere leste bøkene også? For jeg er skikkelig motstander av å grine på kino, og jeg vil ikke vente til de kommer på dvd :P

Det var vel bare ett par steder jeg gråt i boken.

Også motstander av å gråte på kino egentlig så jeg måtte knipe meg i låret noen ganger. Men du MÅ se den på kino, får heller skaffe deg bilett på bakerste rad eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; 2ne ja jeg gråt da jeg leste at Dumbeldore døde. Og gråt en hel del på slutten av den siste boken og. Jeg tror aldri jeg har grått av en bok før faktisk.

Okay, jeg gråt ikke av bøkene, da er det håp for kino! :P

Snape er jo ikke ond og smålig?

Selvsagt er han det. Han oppfører seg ikke pent, ikke en gang voksent, mot Harry i 7 år fordi Harry er sønnen til Jacob, da hjelper det fint lite at han oppfører seg søtladent når han ligger for døden bare fordi han fortsatt elsker Lilly :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er han det. Han oppfører seg ikke pent, ikke en gang voksent, mot Harry i 7 år fordi Harry er sønnen til Jacob, da hjelper det fint lite at han oppfører seg søtladent når han ligger for døden bare fordi han fortsatt elsker Lilly :aww:

"Harryyyyy...." Sighing... Breathing with difficulty... Voice grumbling and fading... "I could have been your father..."

HP og SW-merge FTW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

"Harryyyyy...." Sighing... Breathing with difficulty... Voice grumbling and fading... "I could have been your father..."

HP og SW-merge FTW!

:lol: :lol:

Men ja, Severus er en dritt. Men det er greit å få en forklaring på det hele også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen filmen var utrolig, må se den igjen:)

I kino hos oss var det en unge?? på 12-13 år som løp gråtende ut av salen- det var alt for skummelt for han. Synes nok dette definitivt ikke var barnefilm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Harryyyyy...." Sighing... Breathing with difficulty... Voice grumbling and fading... "I could have been your father..."

HP og SW-merge FTW!

:lol:

Men ja, Severus er en dritt. Men det er greit å få en forklaring på det hele også.

Det gjør han ikke til en sympatisk fyr av den grunn, og han er helt klart ikke hot! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det gjør han ikke til en sympatisk fyr av den grunn, og han er helt klart ikke hot! :P

:no: Ikke overhode faktisk!

Og har man lest bøkene så vet man at han alt fra barn av hadde en liten skrueløs på dette med empati.

Men etter filmen begynnte jeg tenke på: Hva betyr det egentlig at noen har felles/samme skyttsverge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ! Dette ødelegger alt! :lol: :lol:

Jeg får ikke lagt inn bilde pga en viss Espen la inn sperre på V.oldemort i går! :icon_cry:

http://bloghogwarts.com/wp-content/uploads/2008/05/dumbledore-xxxxxxx-bellatrix-harry-ordendelfenix.jpg

ok skriv inn v.oldemort (uten .) der det står xxx

edit; betyr det at signaturen min er sensurert og da!

Stakkars Snape sier nå jeg, han har jo ikke hatt det lett heller! Og han var snill! Sånn innerst inne.

Jeg skjønte ikke helt dette med felles skytsverge, gikk litt i surr der, og lenge siden jeg leste bøkene. Men hvem har felles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ! Dette ødelegger alt! :lol: :lol:

Jeg får ikke lagt inn bilde pga en viss Espen la inn sperre på V.oldemort i går! :icon_cry:

http://bloghogwarts.com/wp-content/uploads/2008/05/dumbledore-xxxxxxx-bellatrix-harry-ordendelfenix.jpg

ok skriv inn v.oldemort (uten .) der det står xxx

edit; betyr det at signaturen min er sensurert og da!

Stakkars Snape sier nå jeg, han har jo ikke hatt det lett heller! Og han var snill! Sånn innerst inne.

Jeg skjønte ikke helt dette med felles skytsverge, gikk litt i surr der, og lenge siden jeg leste bøkene. Men hvem har felles?

Espen skulle jo fått det til å være hans-hvis-navn-må-være-ukjent da. :lol: Det hadde vært moro. :P

Snape og Lilly var det som hadde felles skytsverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snape hadde felles skyttsverge som Lily fordi han elsket henne så høyt. En skyttsverge er noe som representerer den personen som kaster den. At Snape sin skyttsverge var lik som Lily sin er bare enda et bevis på hvor høyt han elsket henne. Han brukte hele resten av sitt liv etter at hun døde på å forsøke å rette opp noen av sine tidligere feil. Ved å risikere sitt eget liv for å beskytte Harry gjorde han det han kunne for å hedre Lilys minne, det var intet annet utbytte for han i å beskytte Harry. Det viser jo bare hvor dypt han angret. Snape er bare en tragisk karakter, han hadde et grusomt liv, og det eneste som ga han virkelig glede var Lily. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan tilgi han.

Nå har han alltid vært favorittkarakteren min da. Jeg var sikker på at han egentlig var snill selv etter han drepte Dumbledore, det var nok hint i bok 6 til at man så at han ikke egentlig ville gjøre det. De hadde også en scene i Half Blood Prince-filmen som ble kuttet vekk fordi den avslører litt mye om Severus. Jeg synes den er veldig fin og skulle ønske de hadde hatt den med.

Jeg skal se den nye filmen nå om en time, og jeg må si jeg er veldig spent på hvordan de fremstiller historien til Lily og Severus. Men jeg skulle vel egentlig helst sett at de tok med alle episodene fra "The prince's tale" kapittelet, og det er kanskje for mye å håpe på. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også min favorittkarakter, og jeg har iallefall tilgitt ham for lengst (hihi). Det er jo helt sant det du sier, og det er fryktelig synd på ham. Synes det var veldig veldig trist at han døde :icon_cry:

Kjenner det er på tide å lese bøkene igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg bare spørre, er det bare jeg som synes han-hvis-navn-skal-være-unevnt er gad dæmn hot?

Nei han-hvis-navn-skal-være-unevnt er ikke Sexy :rolleyes2:

Svarte hun, som om det er uhørt å snakke om skuespilleren i en positiv tone fordi han spiller han-hvis-navn-skal-være-unevnt.. :lol: :lol:

Edit: Jeg var barnslig og måtte ha meg nye 3D briller idag, for de var formet som Harry sine briller. :icon_redface:

Vi glemte våre, så da ble det potter-briller. De var jo kjempebehagelige, mye bedre enn de vanlige 3d-brillene. Må ha med meg potterbrillene på neste 3d-film og tror jeg :ahappy:

... men jeg er skuffa over filmen. Har jo ikke lest bøkene, men det hele ble litt over-the-top forutsigbart og langdrygt.. Fin film, for all del, men historia ble.. litt tam?

Edit; ohgawd, man får faktisk ikke skrevet v-oldemort her nei. hahaha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Svarte hun, som om det er uhørt å snakke om skuespilleren i en positiv tone fordi han spiller han-hvis-navn-skal-være-unevnt.. :lol: :lol:

Herregud nå dør jeg :lol::rofl::w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...