Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser internettrunden din ut?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Min runde ser sånn ut:

1. Sjekke mail, evt svare på et par stykker, jobb eller privat

2. Hundesonen. Sjekke om det er noen nye interessante tråder. Så leser jeg etter i Akkurat- nå-tråden. Avslutter gjerne med en kommentar i den tråden.

3. FB. Her skjer det gjerne noe i et par grupper som jeg må oppdatere meg på.

4. En liten runde på noen bestemte blogger.

5. Spille litt Zuma

Denne runden må jeg gjennom minst tre ganger i løpet av dagen. Et underlig liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "My morning coffe" i firefox, så da åpner de gode gamle seg. Som er:

hundesonen (åpnes direkte på "vis nye innlegg")

dalmatinerforum.net (vis nye innlegg)

facebook

paranormal.no (vis nye innlegg)

vandalmis.net - sjekker om noen har kommentert

bloglovin.com - ser om bloggene jeg følger er oppdatert

hotmail.com - inbox

Så ja, jeg er definitivt et vanedyr!

Med ujevne mellomrom er jeg inne på diverse andre forum jeg stalker, samt tar en runde på dalmatineroppdrettersider og blogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logger på FB og Hundesonen. Deretter Shibainfo og Norsk Shiba Klubb. Jeg leser begge mailene mine. Hvis jeg får ånden over meg, logger jeg inn på Sukker (datingside for menn og kvinner) og Gaysir (nettsamfunn for skeive). Det kan gå måneder mellom hver gang jeg er på Gaysir, og ukesvis mellom besøkene på Sukker.

Jeg leser knapt nyheter eller surfer på andre sider, men det er mest fordi jeg alltid er på nett på jobben. Og hjemme er jeg sammen med hundene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, jeg tenkte akkurat på at en sånn tråd hadde vært morsomt :D

Litt tilfeldig rekkefølge, men:

o Hundesonen. Sjekke "vis nytt innhold" og titte litt i ulike tråder der. Kanskje svare litt og slenge inn noe i "akkurat nå".

o VG.no for å se ha som har skjedd i verden.

o Facebook for å skrålle meg ned og like litt hist og her.

o Nå for tiden: TV2/Underholdning/audition/ for å se hvor mange som har oppdaget min datters fantastiske skuespillertalent :D

0 TV2 Sumo for å se på seriene jeg følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* Jeg vil ikke innrømme det, men jeg ER ett vanedyr.

1, åpner nettet. Sol.no som startside. Mens jeg titter over om det er noe nytt åpner jeg 4 nye faner. I de nye fanene åpner jeg mailen min, sonen, fb og Tangetoppen.org

2. Ser på fb, svarer på chat, meldinger og notifications.

3. Sletter tullemail og svarer på andre om det er noe å svare på.

4. Sonen :heart: her kooser jeg med meg å lese nedover nytt innhold, lese i Akkurat Nå og bare sjekke ut om det har skjedd noe.

5. Tangetoppen, min guruside nr 1. :lol: Jeg går stadig igjennom alle linkene deres, sjekker hannhundene, sjekker linjer, stamtavler og koser meg skikkelig.

6. Innom mailen igjen.. Sender mest sannsynlig en mail eller tre til noen mopsefolk med diverse spørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette med å "åpne" og "starte"? Her står alt på og åpent, hele tiden. :P

Men frokost ved maskina ja.

1. Epost. (Lese og) svare på de viktige, lese de interessante, og merke ulest de jeg skal se nærmere på senere.

2. Over til Opera-vinduet med forum, der jeg sjekker nye innlegg på laiv.org, pinscherforumet, dsg-forumet, sonen, ridgebackforumet, canis, dyrenett og n4f. Av disse er det som oftest sonen som tar mer enn 1-2 minutter, pinscherforumet og canis kan ta litt mer hvis det er noe nye interessante innlegg.

3. Sjekke om jeg har fått noen private samtaler eller det har skjedd noe spennende på irc.

4. Om jeg har mer tid sjekker jeg twitter og aftenposten i det andre Opera-vinduet.

Skal jeg ikke på jobb så starter jeg trillian med msn, icq og skype, og åpner Brettspielwelt og spiller noen spill her og der innimellom i løpet av hele dagen. Aner ikke hvor mange timer jeg er på nett daglig, men jeg spiller nok mellom 5-30 spill, og leser jevnlig forum og epost mens jeg spiller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I chrome har jeg pinnet 4 tabs som alltid åpner seg:

  • Hundesonen
  • Facebook
  • The Dragonfell Tribe (venne guild/forum)
  • The MMO Champion

Mail har jeg en plugin til som sier pling og viser meg antall uleste i chrome så mail sjekker jeg hver gang det tikker inn.

Sjekker ofte Vis nytt innhold på sonen og titter hva folk sier på facebook, så titter jeg over nettaviser og diverse it aviser.Jeg har hatt mange jobber jeg har ganske mye idle tid på nett og bruker ofte stumbleupon på å finne nye websider og morsomme ting.

Har som regel alltid Chrome kjørende, på jobb har jeg i tillegg 3 tabs jeg bruker på jobb kjørende alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedyr sa du :whistle:

Faste sjekk hver dag (gjerne flere ganger daglig også)

- Hjemmesiden min, sjekker om noen har kommentert i bloggen eller gjesteboka. Oppdaterer bloggen nesten hver dag

- Hundesonen

- Facebook

- Innom raseklubben

- VG og Dagbladet

Andre ting er å sjekke venner blogger/hjemmesider og generell surfing om jeg kjeder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sjekker mail, Google leser, Sonen og FB.

- Nyhetsrundet via Dagbladet, VG og Aftenposten (ingen dag uten Nemi og Wulfmorgenthaler...). Er en veldig "forsideleser" på nyheter sånn egentlig.

Så er det litt random hva jeg titter innom. Er ikke hekta på noen spill for tiden, så da er det ingen runde via nettspill heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart vanemenneske, i hvert fall når det gjelder internett..

I første fane: Facebook

Lager nye faner med en gang med:

- Hundesonen, nytt innhold. Lager mange faner med alle trådene jeg vil lese, og tar AN til slutt.

- Mail, sjekker begge mailene mine.

Så kommer evt blogger i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av dem som er online store deler av dagen - da spesielt på jobb, siden jeg har to monitorer her og dermed alltid kan se på morsomme ting på en av dem. :whistle:

Morgenrunden går ca slik:

-email

-Facebook/twitter

-hundesonen

-mmo champion

-diverse egne hjemmesider

-blogger/tegneserier jeg følger

Etter dette så stikker jeg vel jevnlig innom samtlige sider for å se om det har skjedd noe spennende siden sist. Jeg har en del dødtid på jobb.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, morsomt å se at det ikke bare er jeg som har faste rutiner på nettet :lol:

1. Sjekker privat og jobb-mailen

2.Vg

3.facebook

4.Sonen

5.canis

6.Sjekker min egen blogg/skriver noe nytt

7.Går inn på maange ulike blogger og hjemmesider til oppdrettere av min rase. Kan sitte å titte på linjer/foreldre og valper i timesvis :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun sonen og mail som er nesten faste rutine her. Nå er jeg hekta på spill på FB så da kommer de i tilleg. Så hender det at jeg snubler innom andre forum jeg stort sett bare stalker, kommenterer noen bilder eller sånt, eller innom datingsidene, om jeg husker det. :lol: Msn er egentlig den eneste 100% faste jeg har når jeg skrur på pcen om morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel noen internettvaner jeg også ja.

Hver gang jeg er på nettet så må jeg sjekke:

-mail

-hundesonen

-vg og dagbladet

Er jo egentlig ganske kjedelig jeg da, men det er nå disse sidene jeg bare må sjekke :aww: Eller, mailen har jeg jo i en sånn egen sak, så den trenger jeg ikke å "gå inn på", bare sørge for at programmet er åpent. Veldig kjekt for da får jeg alltid med meg når nye mailer kommer inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg er utrolig vanedyr merker jeg :lol:

Åpner gode gamle Chrome som leder meg til mine mest besøkte sider, og da åpner jeg samtidig:

Facebook

Gmail

Hundesonen

Og ser på dem i den rekkefølgen. Når jeg har oppdatert meg åpner jeg blogger jeg leser og evt også wordpress. Etter det skjer det ikke så mye spennende, da bare "henger jeg" på face og hundesonen til jeg ikke gidder mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanedyr til tusen. Runden ser slik ut:

Alltid på:

Jobbmail

Privatmail

Hundesonen (leser her hver gang jeg snakker i telefonen på jobb)

Diverse jobbaplikasjoner som oppdateres hele tiden

Når jeg har tid:

Vg

Dabladet

Diverse blogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mail, leser og svarer

- Facebook, sjekker notifications og evnt svarer, kikker litt rundt

- Dagbladet, oppdaterer meg, leser tegneseriene

- Hundesonen, kikker fort over

- Dogweb/raseklubben

- Div blogger

De 3 første flere ganger om dagen, de andre noen ganger ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Facebook (sjekker siste nytt, evt kommenterer og svarer på ting).Innom flere ganger for dagen.... :whistle:

- Hundesonen (sjekker siste nytt). Også innom her flere ganger for dagen...

- Sjekke mail

- Frodig.no

- Canis

- Daily jigsaw puzzle (tar dagens puslespill, stort sett hver dag... :D )

- Finn.no

Så er jeg gjerne innom VG og noen hundeblogger...

Er ingen spesiell rekkefølge på hva jeg er innom, men pleier å ta Facebook først... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner som regel et par faner når jeg kobler meg på nettet jeg også:

-Facebook, ser om jeg har noen varsler, om jeg har mye tid til overs, sjekke oppdaringene i statuser.

-Hotmail, sjekke eposter og evt. svare.

-Åpner wordpress, og sjekke besøkstallene på bloggen min. :whistle: mulig jeg blogger også.

-prove.no står åpent HELE tiden nå, jeg pugger nemlig til teoriprøven.

Ikke så viktig, men som blir åpnet om jeg har tid til overs:

-Charlottes.no, sjekker hundene som skal omplasseres i by'n.

-Finn.no, vis jeg gidder.

-Adressa.no, oppdatere meg på hva som skjer i verden.

Min linker i verktøylinjen er dog:

Wordpress, hotmail, facebook, hundesonen, ordbok, youtube og photobucket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også faste sider jeg som regel er innom hver dag, mens hos en del andre sider går det lenger mellom hvert besøk.

De sidene jeg sjekker hver dag er:

Hundesonen

Facebook

Tollerlinks (stor samling av tollersider fra hele verden, både oppdrettere, privatsider, organisasjoner etc. Herfra har jeg igjen sider jeg aktivt følger med på, og sider jeg aldri er innom.)

Hotmail

Adressa.no

VG.no

Dagbladet.no (jeg liker TV guiden deres :P)

Bloggen min.

Andres hjemmesider og blogger som jeg følger med på.

Hint.no --> Fronter. Nye beskjeder fra forelesere, mail etc.

nav.no ledige stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man må innom de faste sidene når man er på nettet;

- VG, må få med meg hva som skjer i verden

- Facebook

- Hundesonen

- Bloggen

- Andre blogger/hjemmesider

- Skolens side --> Fronter(slipper den nå i ferien :ahappy: )

- Se.no, må følge med på om det er noen filmer som jeg vil se/ta opp på Getboksen

- Hvis jeg kjeder meg eller føler for det; sykroken.no, mjoai.com, diskusjon.no, klikk.no, cesarsway.com, filmweb/imdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedyr her også. Går som regel i denne rekkefølgen:

*Åpne mail. Slette junk og svare på de som må svares på.

* Åpne FB. Sjekke hva som har skjedd. Se på kommentarer og kommentere.

' Åpne hundesonen. Sjekke interessante tråder, lese igjennom A.n. tråden. Svarer om jeg har mulighet (alt gjøres med en unge på fanget vanligvis, så hender skriftlige avhandlinger sløyfes nå for tiden, men prøver å lese).

* Surfe litt rundt. Mammanett, VG, Dagbladet, Diverse basenjisider.

På kvelden (minst en gang i uka) redigerer jeg bilder /oppdaterer egen hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Simira, hva er det med all denne åpningen av ting? :P

Jeg sitter foran pc'en hver dag på jobb, men har aldri tid til å engang tenke på å kikke på sonen. Hjemme ligger Facebook, Hundesonen, Pinscherforumet (ofte iallefall), finn.no, pluss et par nettaviser åpne stort sett alltid. Mailen har jeg i "Mail" - mailprogrammet til apple. Så er det noen blogger jeg besøker jevnlig, men de finner jeg i favoritter. I tillegg er diverse nettbutikker hyppig besøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt et vanedyr :ahappy: Jeg må sjekke alt i samme rekkefølge hver morgen.

- Mail (den kommer opp automatisk)

- Facebook, Hundesonen slenger opp nye faner og logger inn på begge to samtidig, leser litt etterhvert.

- Dagbladet, VG og Seher (i den rekkefølgen), av og til sjekekr jeg også Topp, bare for morro skyld.

- Youtube, sjekke abonementene mine

- IMDB, Pottermore.com, MTV blogg (de to siste er bare av og til)

- Blogger jeg følger med på, samt min egen

- Fronter og Studentweb (Endelig ferie, ikke noe mer av de før til høsten)

- Diverse andre sider jeg finner ut jeg har lyst å besøke.

Det er alltid i denne rekkefølgen, og den blir gått igjennom flere ganger om dagen, kommer an på hvor mye jeg sitter forran dataen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...