Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Hvem i midten? De er jo fire stykker, da er det to som er i midten :lol:

Å, jeg var liksom overbevist tricoloren var hanne jeg :icon_redface:

Så da sikter jeg til den i midten av de tre røde :)

Edit; Og nå sjekka jeg, og tricoloren er fortsatt gutt, så jeg mener fortsatt at den røde tispa i midten er min favoritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg var liksom overbevist tricoloren var hanne jeg :icon_redface:

Så da sikter jeg til den i midten av de tre røde :)

Edit; Og nå sjekka jeg, og tricoloren er fortsatt gutt, så jeg mener fortsatt at den røde tispa i midten er min favoritt :D

He he, ok- jeg tenkte på midten av alle, jeg. Mu bad- oh helt enig :ahappy:

Enig også ang Tricoloren (og alle tispene :lol: ), Tricoloren har Sindre nå døpt "Tassen". Jentene kalles foreløpig "Lykke" "Sniff" og "Snute", all named by Sindre :ahappy:

Her er en liten video fra i dag morges:

Masse nye bilder på hjemmesiden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunden eeer lekker ja. Også så selvsikker og søt da! Logrer og er frampå. Han og Snute er de modigste- først ute med alt.

Hvem Ane skal ha er ikke 100 % bestemt enda, men vi har vel den samme kandidaten foreløpig :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt bilde av valpene, 4,5 uke gamle. Ørene står i alle retninger :wub:

alle4.jpg

Så satte jeg inn en annonse på Finn. Hun fra Danmark vil vente på Mille sitt kull (hun eide tidligere oldemoren til Mille, og vil derfor gjerne ha de linjene- så hun tar sjansen på å vente).

Dermed har jeg iallefall en tispe ledig. Satte også at jeg vurderer en förvert til tispevalp, da både jeg og Ane mener hun bør ha hannhund så hun slipper løpetidproblematikk. Da ble det vel litt klart hvem som er favoritten vår til å dra dit, men det er altså ikke sikkert allikevel :lol:

Det er mange som sikler over hannhunden om ikke jeg/ Ane skal ha han... he he

Her er link til annonse, hvis noen vil se:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29563158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er ikke lett når all verdens bekymringer hviler på pyttesmå basenjiskuldre :wub:

Til å spise opp alle sammen! Jeg har drevet og forklart Jeanette at basenjier og kelpier faktisk er likere enn man skulle tro..! (Karisma er nøkkelord her, sammen med total kroppsbeherskelse og smarthet - selv om sistnevnte trekk arter seg delvis forskjellig!)

Så nydelige de er Liv Irene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Ledig tispe av alle ting! Tror jeg dør :o Send henne hit, bare send henne hit! :hyper:

På disse bildene var de to andre tispene penest :wub: Bortsett fra hannhunden da. Den ene hadde så bedårende blikk og den andre hadde masse rynker!

Er veldig glad for at TonjeM sammenlikner basenjie og kelpie! Det må jo bare bety at jeg kan overbevise kjæresten om at jeg kan fåmen basselusk en dag :wub::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...