Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 361
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer :D Veldig langt i fra min tipping da :lol: Men det sier vi ikke noe om.. Syns powers skal se hvem som har tippet hva i denne tråsen også :D

Skrevet

Yodel er ikke på nett før søndags kveld, så da kommer bilder. Håper jeg. :ahappy:

Syns hannen burde få hete noe med "thunder" Og en av tispene noe med lyn, med tanke på været det har vært i området idet siste. :aww:

Skrevet

Gratulerer med valper!

Da ble jeg inspirert til å søke litt rundt:

Ishkur - babylonsk tordengud

Indra - tordengud for hinduismen

Ilyapa - tordengud fra inka-mytologien

Ilyapa - stormgud i australsk mytologi

Ini-to - tordnende vår for Navajo

In the Heat of the Moment

In the Flashlight

It never rains but it pours ('It never rains but it pours' means that when things go wrong, they go very wrong.)

Into each life some rain must fall (This means that bad or unfortunate things will happen to everyone at some time.)

It's My Thunder (som en apropos til stealing someone's thunder, altså they take the credit and praise for something you did.)

Skrevet

For noen flotte navneforslag! Dere er jammen meg kreative!

Takk også for gratulasjoner og lykkeønskninger.

Fødselen gikk supert- jeg kom akkuratt i tide til å se at den siste valpen ble tørket. -Sånn går det når telefonnettet er nede, og jeg er uten tilgang på mail. Både Lunas deleiere og Luna har vært med på dette før, og fødselen var heldigvis problemfri- så de syntes det bare var moro.

Hannhunden kom først, deretter kom tispene på rekke og rad :ahappy: Karma (deres Pappa) hørte på meg! Masse tisper -og litt tricolor.

De var veldig jevne- og var alle 200 g store. De legger alle på seg, og alt er bare velstand.

Jeg jobber med hjemmesiden nå, men det er mye oppdateringer også med resultater og bilder fra spesialutstillingen. Kaanskje får jeg den ut i natt :innocent:

En liten smakebit enn så lenge:

252418_10150201500027693_543512692_7522578_2182577_n.jpg

For å gå tilbake til navn har jeg bestemt meg for å være konservativ og gå for mellomrom. Hannhunden skal kalles opp etter sin far og skal hete Into The Wind. Det har jo også litt med været å gjøre. En av tispene skal hete "It wasn't Me". De to sisste må jeg tenke litt mer på. Har mange gode alternativer!

Skrevet

NEI til å være konservativ! Dumme, dumme Liv :getlost:

YEII! :D til masse tisper med pene tegninger og den ene tricolore hannhunden! Kul pappa som hørte på deg! Gleder meg til bilder og resultater fra helgen :ahappy:

Skrevet

Så herlige :wub: Gleder meg til å følge med på bilder i 8 uker framover altså :aww:

Sukk, jeg har tskjorte med teksten "it wasent me" på - er det et tegn? :blink:

Selvfølgelig er det et tegn :aww::lol:

Men at det står på selen til Java er ikke et tegn, bare så det er sagt :whistle:

Skrevet

Så herlige :wub: Gleder meg til å følge med på bilder i 8 uker framover altså :aww:

Selvfølgelig er det et tegn :aww::lol:

Men at det står på selen til Java er ikke et tegn, bare så det er sagt :whistle:

:lol: Nei, jeg skal ikke ha - tegn eller ei. Er vel ikke utenkelig at neste hund blir fra kingwanas eller hvertfall med masse hjelp fra yodel til å finne, men ikke enda. Selv om jeg er så valpesyk at jeg vurderer å få meg innlagt, er ikke normalt å være valpesyk når man har to hormonelle tenåringer i hus. :blink:

Skrevet

:lol: Nei, jeg skal ikke ha - tegn eller ei. Er vel ikke utenkelig at neste hund blir fra kingwanas eller hvertfall med masse hjelp fra yodel til å finne, men ikke enda. Selv om jeg er så valpesyk at jeg vurderer å få meg innlagt, er ikke normalt å være valpesyk når man har to hormonelle tenåringer i hus. :blink:

:lol: Veit ikke hvor lett det blir å overse tegn mens valpene vokser seg større og søtere da :whistle:

Veit ikke helt hva normalen er jeg, men jeg har en hormonell tenåring i hus og jeg dør på meg av valpesjuke :aww: Men det er klart, stor forskjell på 1 og 2 i den alderen det :lol:

Skrevet

:lol: Veit ikke hvor lett det blir å overse tegn mens valpene vokser seg større og søtere da :whistle:

Veit ikke helt hva normalen er jeg, men jeg har en hormonell tenåring i hus og jeg dør på meg av valpesjuke :aww: Men det er klart, stor forskjell på 1 og 2 i den alderen det :lol:

Hyyysj! Gutta mine er alt for greie, men må bli tispe som neste hund og de er sikkert bortlovet allerede. *håpe*

Skrevet

For noen flotte navneforslag! Dere er jammen meg kreative!

Takk også for gratulasjoner og lykkeønskninger.

Fødselen gikk supert- jeg kom akkuratt i tide til å se at den siste valpen ble tørket. -Sånn går det når telefonnettet er nede, og jeg er uten tilgang på mail. Både Lunas deleiere og Luna har vært med på dette før, og fødselen var heldigvis problemfri- så de syntes det bare var moro.

Hannhunden kom først, deretter kom tispene på rekke og rad :ahappy: Karma (deres Pappa) hørte på meg! Masse tisper -og litt tricolor.

De var veldig jevne- og var alle 200 g store. De legger alle på seg, og alt er bare velstand.

Jeg jobber med hjemmesiden nå, men det er mye oppdateringer også med resultater og bilder fra spesialutstillingen. Kaanskje får jeg den ut i natt :innocent:

En liten smakebit enn så lenge:

252418_10150201500027693_543512692_7522578_2182577_n.jpg

For å gå tilbake til navn har jeg bestemt meg for å være konservativ og gå for mellomrom. Hannhunden skal kalles opp etter sin far og skal hete Into The Wind. Det har jo også litt med været å gjøre. En av tispene skal hete "It wasn't Me". De to sisste må jeg tenke litt mer på. Har mange gode alternativer!

:o

Hvor ble det av de sju andre tispene? Og hvor kom den hannhunden fra? :icon_confused:

Gratulerer med fire velskapte rynkebebiser :ahappy: skal ikke komme med flere navneforslag, tviler på at jeg klarer å toppe de som allerede har kommet opp tidligere ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...