Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Yodel er ikke på nett før søndags kveld, så da kommer bilder. Håper jeg. :ahappy:

Syns hannen burde få hete noe med "thunder" Og en av tispene noe med lyn, med tanke på været det har vært i området idet siste. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valper!

Da ble jeg inspirert til å søke litt rundt:

Ishkur - babylonsk tordengud

Indra - tordengud for hinduismen

Ilyapa - tordengud fra inka-mytologien

Ilyapa - stormgud i australsk mytologi

Ini-to - tordnende vår for Navajo

In the Heat of the Moment

In the Flashlight

It never rains but it pours ('It never rains but it pours' means that when things go wrong, they go very wrong.)

Into each life some rain must fall (This means that bad or unfortunate things will happen to everyone at some time.)

It's My Thunder (som en apropos til stealing someone's thunder, altså they take the credit and praise for something you did.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte navneforslag! Dere er jammen meg kreative!

Takk også for gratulasjoner og lykkeønskninger.

Fødselen gikk supert- jeg kom akkuratt i tide til å se at den siste valpen ble tørket. -Sånn går det når telefonnettet er nede, og jeg er uten tilgang på mail. Både Lunas deleiere og Luna har vært med på dette før, og fødselen var heldigvis problemfri- så de syntes det bare var moro.

Hannhunden kom først, deretter kom tispene på rekke og rad :ahappy: Karma (deres Pappa) hørte på meg! Masse tisper -og litt tricolor.

De var veldig jevne- og var alle 200 g store. De legger alle på seg, og alt er bare velstand.

Jeg jobber med hjemmesiden nå, men det er mye oppdateringer også med resultater og bilder fra spesialutstillingen. Kaanskje får jeg den ut i natt :innocent:

En liten smakebit enn så lenge:

252418_10150201500027693_543512692_7522578_2182577_n.jpg

For å gå tilbake til navn har jeg bestemt meg for å være konservativ og gå for mellomrom. Hannhunden skal kalles opp etter sin far og skal hete Into The Wind. Det har jo også litt med været å gjøre. En av tispene skal hete "It wasn't Me". De to sisste må jeg tenke litt mer på. Har mange gode alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige :wub: Gleder meg til å følge med på bilder i 8 uker framover altså :aww:

Sukk, jeg har tskjorte med teksten "it wasent me" på - er det et tegn? :blink:

Selvfølgelig er det et tegn :aww::lol:

Men at det står på selen til Java er ikke et tegn, bare så det er sagt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige :wub: Gleder meg til å følge med på bilder i 8 uker framover altså :aww:

Selvfølgelig er det et tegn :aww::lol:

Men at det står på selen til Java er ikke et tegn, bare så det er sagt :whistle:

:lol: Nei, jeg skal ikke ha - tegn eller ei. Er vel ikke utenkelig at neste hund blir fra kingwanas eller hvertfall med masse hjelp fra yodel til å finne, men ikke enda. Selv om jeg er så valpesyk at jeg vurderer å få meg innlagt, er ikke normalt å være valpesyk når man har to hormonelle tenåringer i hus. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Nei, jeg skal ikke ha - tegn eller ei. Er vel ikke utenkelig at neste hund blir fra kingwanas eller hvertfall med masse hjelp fra yodel til å finne, men ikke enda. Selv om jeg er så valpesyk at jeg vurderer å få meg innlagt, er ikke normalt å være valpesyk når man har to hormonelle tenåringer i hus. :blink:

:lol: Veit ikke hvor lett det blir å overse tegn mens valpene vokser seg større og søtere da :whistle:

Veit ikke helt hva normalen er jeg, men jeg har en hormonell tenåring i hus og jeg dør på meg av valpesjuke :aww: Men det er klart, stor forskjell på 1 og 2 i den alderen det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Veit ikke hvor lett det blir å overse tegn mens valpene vokser seg større og søtere da :whistle:

Veit ikke helt hva normalen er jeg, men jeg har en hormonell tenåring i hus og jeg dør på meg av valpesjuke :aww: Men det er klart, stor forskjell på 1 og 2 i den alderen det :lol:

Hyyysj! Gutta mine er alt for greie, men må bli tispe som neste hund og de er sikkert bortlovet allerede. *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte navneforslag! Dere er jammen meg kreative!

Takk også for gratulasjoner og lykkeønskninger.

Fødselen gikk supert- jeg kom akkuratt i tide til å se at den siste valpen ble tørket. -Sånn går det når telefonnettet er nede, og jeg er uten tilgang på mail. Både Lunas deleiere og Luna har vært med på dette før, og fødselen var heldigvis problemfri- så de syntes det bare var moro.

Hannhunden kom først, deretter kom tispene på rekke og rad :ahappy: Karma (deres Pappa) hørte på meg! Masse tisper -og litt tricolor.

De var veldig jevne- og var alle 200 g store. De legger alle på seg, og alt er bare velstand.

Jeg jobber med hjemmesiden nå, men det er mye oppdateringer også med resultater og bilder fra spesialutstillingen. Kaanskje får jeg den ut i natt :innocent:

En liten smakebit enn så lenge:

252418_10150201500027693_543512692_7522578_2182577_n.jpg

For å gå tilbake til navn har jeg bestemt meg for å være konservativ og gå for mellomrom. Hannhunden skal kalles opp etter sin far og skal hete Into The Wind. Det har jo også litt med været å gjøre. En av tispene skal hete "It wasn't Me". De to sisste må jeg tenke litt mer på. Har mange gode alternativer!

:o

Hvor ble det av de sju andre tispene? Og hvor kom den hannhunden fra? :icon_confused:

Gratulerer med fire velskapte rynkebebiser :ahappy: skal ikke komme med flere navneforslag, tviler på at jeg klarer å toppe de som allerede har kommet opp tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...