Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Enig! Digget det! Hele forklaringen bak var kjempe stilig :D

Ja, det var et fint forslag! Men jeg synes muligens irreplable er et litt tungvindt ord?

Jeg vingler jo fram og tilbake, men foreløpig ser listen slik ut:

Kingwanas Into The Wind (Tri hannhund)

Kingwanas Illusion Of Fire (Skal til Lithauen)

Kingwanas Ice Crystal / Icicle Flower (Tror det er denne jeg vil ha her i Norge)

Kingwanas Image Of Earth (skal til danmark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars iskrystallbasenjien, tenk å hate vinter og kulde så intenst som basenjier gjør og så bli oppkaldt etter en iskrystall? :blink:

*Fnis*

Enten iskrystall eller istappblomst? Stakkers lille basenjien ja. :lol:

Vet ikke om jeg personlig synes at Icicle ser bedre ut alene, enn med noe bak. Betydningen blir litt rar da synes jeg. Icicle er jo en istapp, så det blir litt rart for meg i kombinasjon med noe annet.

Jaja, nok vås fra meg. :lol: Liker godt kulltemaet forøvrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeg synes Ice er litt malplassert jeg da, og ville heller hatt noe med Water *sær*

Idea Of Water

Ice And Water

Impel The Water

Imperial Water

Infernal Water

Influx The Water (flowing into)

Iridescent Water

Bare for å ha blandet meg litt til liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Enten iskrystall eller istappblomst? Stakkers lille basenjien ja. :lol:

Vet ikke om jeg personlig synes at Icicle ser bedre ut alene, enn med noe bak. Betydningen blir litt rar da synes jeg. Icicle er jo en istapp, så det blir litt rart for meg i kombinasjon med noe annet.

Jaja, nok vås fra meg. :lol: Liker godt kulltemaet forøvrig. :)

Fnis, jo. Men tenk på en vakker blomst som dannes i en istapp da? DET mp jo være pent? Og blomster er vel alltid varme? Selvom det er kaldt? :innocent:

Jeeeeg synes Ice er litt malplassert jeg da, og ville heller hatt noe med Water *sær*

Idea Of Water

Ice And Water

Impel The Water

Imperial Water

Infernal Water

Influx The Water (flowing into)

Iridescent Water

Bare for å ha blandet meg litt til liksom :whistle:

Er egentlig litt enig med deg, og synes forøvrig forslagene dine er fine, men ingen som er "it" navn liksom. Men ja- om man skal være tror mot tema bør det være Water og ikke Ice, ja.

Imperial Water, muligens??

At alt skal være så vanskelig da?

Takk for forslag btw! Dere er gode :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter sånn der geysir på engelsk da? :P Det er jo varmt vann? *google translate is my friend*

Aahh.. Var ikke verre en det, nei. "Geyser". :P

Infernal geyser, Idle geyser, Into hot geyser, I'm a hot geyser, Idyllic geyser, Imaginary geyser, Illuminate Geyser? F.eks? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alt skal være så vanskelig da?

Takk for forslag btw! Dere er gode :hug:

Klabert det er vanskelig, når man prøver å få det perfekt :D

Ang. navn til vannhunden, se under ;)

Incredibly dry (altså mangel på vann, det er jo litt ørkendyr det her :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva heter sånn der geysir på engelsk da? :P Det er jo varmt vann? *google translate is my friend*

Aahh.. Var ikke verre en det, nei. "Geyser". :P

Infernal geyser, Idle geyser, Into hot geyser, I'm a hot geyser, Idyllic geyser, Imaginary geyser, Illuminate Geyser? F.eks? :P

Mjo, men er egentlig fornøyd med "Ice Crystal", men det skiller seg litt ut i og med at jeg bruker en form av vann- og ikke vann som eeegentlig er elementet slik Caroline sier.

Valpene er nå hjemme hos oss! De tok bilturen uten et knyst (bokstavelig talt, ikke en lyd!) Og har innstallert seg og både mor barn (og tante Mille) har slått seg godt til ro. Både Mille & Luna er jo vant med å være her :)

Et lite bilde:

261288_10150225045527693_543512692_7696336_1196478_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sø søte dere er, og ja de er herlige! Sindre er fascinert og sitter stadig inne i valpekasse til Luna og klapper Luna og valpene forsiktig. Luna ligger og nyter :wub:

Se forøvrig hvordan de hvite tegningene har krympet.

252418_10150201500027693_543512692_7522578_2182577_n.jpg

Nyfødt

261288_10150225045527693_543512692_7696336_1196478_n.jpg

3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye de har endret seg! Nå er de virkelig, virkelig søte!

Og veldig artig å se forskjellen på de hvite tegningene, siden jeg selv sitter med en som er fjorten dager yngre og jeg lurer på om hans tegninger vil bli uønsket eller akseptable. Jeg synes selv det har krympet, så krysser fingrene for det.

Men du Liv, siden du har litt forsprang på meg, kanskje du kan si noe om hvordan du får i dem ormekur? Etter boka skal en jo gi ved to ukers alder, og mine valper ser ingen grunn til å sutte på fingrene mine lenger, de er ikke dumme og vet det ikke er melk der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Liv, siden du har litt forsprang på meg, kanskje du kan si noe om hvordan du får i dem ormekur?

Du tar porsjonen på fingeren, åpner valpens munn og kleber/klistrer kladden med ormekurmiddel oppe i ganen på hunden. Lukk igjen. Valpen vil begynne og smatte og får i seg middelet. Hunder kan ikke spytte, og massen er for klissete til at de greier å få det ut igjen. Dermed går det ned.

Om nødvendig, del kladden med middelet i to, og gi valpen det i to omganger. En mindre kladd er mindre sannsynlig at den greier å få "lempet ut" av munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelige valper!:)

Er forresten enig med de som nevnte at "ice" ikke helt passet inn (jeg syns liksom ikke det passer til denne rasen) i rekkene med navneforslag. Når jeg tenker på denne rasen, tenker jeg på Afrika og tørr, varm jord, store sletter og et vanningshull.

Ingen is på de afrikanske slettene, liksom.

Alt som har med varme og brunsvidd jord å gjøre, samt litt vann, er perfekt! ;)

Og by the way;

ordet terra kan du bruke, da det bare er et annet navn for jordkloden. (det latinske navnet for jorden) Hørte senest i går kveld et tv-program på engelsk, der de brukte ordet "terra" innimellom, istedenfor "earth". Det virker ikke som det er noe unormalt å slenge inn "terra" i en ellers engelsk setning for meg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye de har endret seg! Nå er de virkelig, virkelig søte!

Og veldig artig å se forskjellen på de hvite tegningene, siden jeg selv sitter med en som er fjorten dager yngre og jeg lurer på om hans tegninger vil bli uønsket eller akseptable. Jeg synes selv det har krympet, så krysser fingrene for det.

Men du Liv, siden du har litt forsprang på meg, kanskje du kan si noe om hvordan du får i dem ormekur? Etter boka skal en jo gi ved to ukers alder, og mine valper ser ingen grunn til å sutte på fingrene mine lenger, de er ikke dumme og vet det ikke er melk der...

Basenjiens hvite tegninger krymper ALLTID i forhold til hva det var ved fødselen. Det "vokser" liksom ikke like mye i takt med valpen. Iallefall ikke det på hode/ hals. Beinas tegninger blir omtrent som de var er min erfaring.

Re. markekur pleier jeg å gi det første gang ved 2-3 ukers alder, og siden de ikke kom hit før i går fikk de det i dag. Det ble gjort som beskrevet under :)

I dag skal de også få smake mat for første gang. Godt oppbløtt valpeför som vi moser.

Du tar porsjonen på fingeren, åpner valpens munn og kleber/klistrer kladden med ormekurmiddel oppe i ganen på hunden. Lukk igjen. Valpen vil begynne og smatte og får i seg middelet. Hunder kan ikke spytte, og massen er for klissete til at de greier å få det ut igjen. Dermed går det ned.

Om nødvendig, del kladden med middelet i to, og gi valpen det i to omganger. En mindre kladd er mindre sannsynlig at den greier å få "lempet ut" av munnen.

Jupp, that's the way :)

Ojoj, de har jo virkelig blitt søte nå :wub:

Tispa i midten er min favoritt :innocent:

Hvem i midten? De er jo fire stykker, da er det to som er i midten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...