Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Fredag var så hektisk at jeg fant ikke ro til å lage middag, ble bare kjapp brødmat innimellom slagene.

I går ble det nydelig middag med veiledning fra @JeanetteH - entrecote servert med bakte rødbetskiver som var dekorert med honning og castello, samt potet- og pærespyd. 

Jeg har igjen et spyd og en entrecote, så det blir det og et-eller-annet i kveld. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget middagen på morgen idag :P Jeg steker alltid ekstra mye kjøttdeig når vi har taco (ca dobbelt så mye som vi trenger)  så koker jeg to pakker ris, tar rester av taco som løk, mais, paprika og blander dette med ferdigkokt ris og kjøttdeigen fra gårdsdagen, har i rester av salsa sausene, en pakke brune bønner og en pakke opphakkede tomater med hvitøk. Blander alt sammen, heller i ildfastform og ost på toppen, så inn i kjøleskapet klar til å varmes. Serverer med restene av salaten og kutter opp litt ekstra om det trengs :) Perfekt på travle dager, eller dager der jeg ikke er hjemme for samboer! Hjemmelaget meksikansk gryte :P

Jeg skal ut og spise med venninner på den lokale restauranten idag, men regner med det ovenfor blir lunsjen min imorgen :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det viltgryte. Kjøttet har kokt med løk, gulrøtter, laubærblad og en spennende "viltblanding" av tørkede urter fra gårdsmatutsalget her i mange timer. Finnhakket 4 sopp som jeg stekte i smør, som igjen ble kokt opp med to pakker fløte, litt salt og pepper til det ble tykt. Hadde så i grytekjøttet som ble kuttet opp, og en halv finhakket løk og spedde i kraften til alt fikk en fin konsistens. Lot det koke opp igjen i 20 min og ispedde kraft etter behov. Jeg spiser dette med sellerirotmos, ungene og samboer med poteter og brokkoli :)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...