Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Guest Belgerpia
On 3.10.2017 at 11:20 PM, TonjeM said:

Blir helt sulten av å lese her jo.. I går var det pølse med stappe til middag, i dag var det fiskeboller i karrisaus (masse karri, jeg fordrar ikke fiskeboller så her må smaken kveles!) med blomkål og gulrøtter. I morgen er det vegetar vårruller, på torsdag er det kjøttboller med brunsaus (gubben er i himmelrike, ukas 2 kjøtt middager er begge favoritter.. han får nyte det, lenge til de rettene dukker opp på menyen igjen!) og fredag blir det som alltid, en eller annen form for pizza uten kjøtt.

Fiskeboller er nasty på absolutt alle nivåer - kan ikke reddes - det lukter NÆSTY når du åpner boksen, og konsistensen... djiiiis - den kan ikke kamufleres med karri.
Hvit saus og blomkål er godt da.

On 3.10.2017 at 11:30 PM, Pringlen said:

Fiskebolletrikset:  blank løk og eple i terninger i gryta. Jevn litt smør og mel oppi, spe med krafta og litt fløte. Smak til med litt eplecidereddik, salt, pepper, evt noe karripulver. Ha oppi fiskebollene til slutt. Server med ris og salat.

Fysj... *grøss* :no:

On 4.10.2017 at 8:38 AM, Siri said:

Og da kan man jo like gjerne droppe fiskebollene :lol: 
Jeg fatter ikke at man gidder å spise fiskeboller frivillig... :aww: 

Amen

13 hours ago, Line said:

Søt chili sau? Det hørtes spesielt ut :P 

 

her ble det jordskokkpure, kylling og babyasparges.

Line - du bare MÅÅÅÅ prøve søt chilli saus. Det er bare helt fantastisk til vårruller, scampi, svinekjøtt og you name it - kan spises til alt. Stekt ris også - det er bare supergodt <3

I dag blir det kanskje tomatsuppe med egg og makaroni i heimen - alternativt kun makaroni med ketchup.... Eller kanskje havregrøt med melk og sukker. Tipper det blir mye sånt fremover :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Belgerpia said:

Line - du bare MÅÅÅÅ prøve søt chilli saus. Det er bare helt fantastisk til vårruller, scampi, svinekjøtt og you name it - kan spises til alt. Stekt ris også - det er bare supergodt <3

Jeg vet hva søt chili saus er, men søt chili sau hørtes spesielt ut :D Ikke spiser jeg sau heller forsåvidt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
16 minutes ago, Line said:

Jeg vet hva søt chili saus er, men søt chili sau hørtes spesielt ut :D Ikke spiser jeg sau heller forsåvidt.

*ler* Sånn går det når jeg bare leser begynnelsen av ordet ha ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Line skrev:

Jeg vet hva søt chili saus er, men søt chili sau hørtes spesielt ut :D Ikke spiser jeg sau heller forsåvidt.

 

18 minutter siden, Belgerpia skrev:

*ler* Sånn går det når jeg bare leser begynnelsen av ordet ha ha ha ha

 

For ordens skyld, så var det en skrivefeil altså. :P Det skulle være en s på slutten som ikke kom med. :P 

 

Spiser svært lite sau jeg, er stort sett bare lammelår eller lammesadel en til to ganger i året, maks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lagde jeg hjemmelagde pitabrød, det er såå enkelt og mye bedre enn de man kjøper på butikken, det kan ikke sammenliknes en gang. Så delte jeg en kyllingfilet i mange biter og marinerte i bbq saus. Jeg hadde også salat og aioli til (aioli og bbq saus sammen er nydelig :D). Det er veldig godt å spise når pitabrødene fortsatt er varme :)

 

Link til oppskrift på pitabrødene om noen er interessert: http://trinesmatblogg.no/2012/04/26/pitabrod/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lagde jeg lasagne uten Toro-kit, og den ble sjukt god, så jeg skal lage mer i dag til fryseren. 

Dagens middag blir derimot etter planen ertesuppe. Har hjemmedag for å være sykepleier for Foenix, så da kan jeg like godt få gjort unna litt kokkelering til travlere dager.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...