Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som venter


HeleneFS

Recommended Posts

Oh..så gøy da. Nei har sett på beardisen også men det ble briard. Siden jeg fremdeles får panikk bare med tanken på barn føler jeg det funker :aww: Gleder meg så til å hilse på oppdretteren under dogs4all :lol:

Til og med fått med meg hvem du skal ha valp fra :hmm: Hehe, min tid hvor jeg kunne hengi meg fullt og helt til hunder, studier og etterhvert jobb er definitivt forbi! Men endel briarder fungerer jo utmerket som familiehunder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Sitter du å ser på utstyr du å eller ? det gjør jeg hele tiden, seler og senger og bur og dekken :aww: hjelper ikke akkurat på det altså!

Gjett om jeg gjør :blink: Titter på div. utstyr til hund omtrent hver dag. Har bestilt og mottatt noe allerede, har måttet ta meg kraftig sammen for å ikke kjøpe ALT! :- ) Noe venter jeg med til kullet er født i det minste. Hehe :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg gjør :aww: Titter på div. utstyr til hund omtrent hver dag. Har bestilt og mottatt noe allerede, har måttet ta meg kraftig sammen for å ikke kjøpe ALT! :- ) Noe venter jeg med til kullet er født i det minste. Hehe :console:

hehe, ja. sånn er det her også :lol: så spennende ! gleder meg såånn :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

nommin så fiiine :console:

var det noen spes du falt for?

Synes de er fine alle sammen. Den første til venstre var favoritten, for den var størst, men det er en av de 2 guttene i midten vi får. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

dolly-valper-1uke.jpg

her kommer valpene, 1 uke gamle! Helledussen jeg gleder meg til å hilse på de på lørdag, da er de 2 uker.

Aner ikke hvem som er jente og hvem som er gutt desverre :wub:

Så utrolig søte de var. =)Skal du ha gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det. =) Gleder seg til det. Skal ned til sandnes i morgen og se på valpene. =)

Jeg ser du har en portugisisk vannhund selv. Fra samme oppdretter?

Jepp! Særdeles aktiv valpekjøper.. hehe. Har vært mer sammen med Crystal enn den gjennomsnittlige valpekjøperen kan du si, så henne kan jeg jo selvsagt si du kan føle deg trygg på :whistle: Inger, som har Ramsea, er også kjempehyggelig. Og begge foreldrene er flotte hunder. Ramsea er 3/4 bror av min Chessea - helt perfekt selvsagt. :icon_redface:

Bare å spørre om du lurer på noe forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Jepp! Særdeles aktiv valpekjøper.. hehe. Har vært mer sammen med Crystal enn den gjennomsnittlige valpekjøperen kan du si, så henne kan jeg jo selvsagt si du kan føle deg trygg på :P Inger, som har Ramsea, er også kjempehyggelig. Og begge foreldrene er flotte hunder. Ramsea er 3/4 bror av min Chessea - helt perfekt selvsagt. :icon_redface:

Bare å spørre om du lurer på noe forresten.

Jasså ja hehe. Skal du ha flere valper da kanskje? Vi føler oss veldig trygge på Crystal, hun var veldig hyggelig og virker veldig særiøs med oppdrettet sitt. Må si at vi har vært i kontakt med noen oppdrettere(forkjellige raser, ikke bare portis) før henne men vi har ikke vært trygg på de så vi føler at vi har kommet det riktige stedet nå. =) Hadde lett kjøpt valp fra hun igjen for å si det slik. Kanskje en gang i tiden?? :whistle: Hundene hennes er jo så flotte da. Ja helt perfekte, det synes jeg å hehe :lol: Valpene er bare *elsk* nydelige.

Det var kjekt å høre at du også hadde portis da. =) OG du har en nydelig hund må jeg si. =) Har sjekket siden din. =) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ja hehe. Skal du ha flere valper da kanskje? Vi føler oss veldig trygge på Crystal, hun var veldig hyggelig og virker veldig særiøs med oppdrettet sitt. Må si at vi har vært i kontakt med noen oppdrettere(forkjellige raser, ikke bare portis) før henne men vi har ikke vært trygg på de så vi føler at vi har kommet det riktige stedet nå. =) Hadde lett kjøpt valp fra hun igjen for å si det slik. Kanskje en gang i tiden?? :icon_redface: Hundene hennes er jo så flotte da. Ja helt perfekte, det synes jeg å hehe :whistle: Valpene er bare *elsk* nydelige.

Det var kjekt å høre at du også hadde portis da. =) OG du har en nydelig hund må jeg si. =) Har sjekket siden din. =) :lol:

Huff.. den siden ja. Ikke akkurat nylig oppdatert! Men takk alikevel :)

Blir nok flere portiser på meg i fremtiden. Har stått på valpeliste i sikkert 5 år nå. Hehe. Men det får bli etter studiene, gitt. En gang i fremtiden blir det forhåpentlig vis kennelnavn her.

Men dere får ha masse lykke til med valpen deres! Masse å glede seg til. En portisvalp er himmel (og litt *******.. på en sjarmerende måte :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg og hilste på de små :icon_redface:

De var 12 dager i dag, ikke åpnet øynene enda, men myyye fart i de selvom!

Fikk ikke tatt noen bilder da kamera var kaldt og inne var det varmt = dugg.... veldig kjedelig, men skal tilbake om 2 uker å hilse på igjen, og da LOVER jeg at jeg skal varme opp kamera først, hehe!

Foreløpig hjemkomstdato 16.desember =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Fy søren, noe så flott! Jeg er veldig stolt av at frambeina til Aiko ser ut som de på en staff, hehe. :P

Om nøyaktig 2 uker sitter jeg her med Imouto på fanget. For en uke siden så hun sånn ut:

DSC_0115.jpg:banana:

Så nydelig :wub: 2 uker kommer til å gå fort det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg akkurat en uke igjen til jeg tropper opp på døra hos oppdretteren for å hente valpis :lol:

Så blir det 40 mil biltur før jeg leverer henne til transportfolka slik at de får henne ombord i flyet..

Noen timer senere lander vi på Gardermoen (mandag om en uke og en dag!)

Flyturen er ikke mer enn såvidt over 2 timer, men hun må leveres tre timer før avgang, og det tar nok minst en time etter landing før jeg får hentet henne på Gardermoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kanskje med meg en ny bamse hjem i morra :lol:

Har ikke ventet så lenge, men dagen i morra kommer til å gå med museskritt frem til klokken blir slagen!

Har et par timer å kjøre for å hilse på/hente. *GLEEEEEEEDE SEG!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kanskje med meg en ny bamse hjem i morra :lol:

Har ikke ventet så lenge, men dagen i morra kommer til å gå med museskritt frem til klokken blir slagen!

Har et par timer å kjøre for å hilse på/hente. *GLEEEEEEEDE SEG!*

åååååå, så koooooselig :lol:

Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...