Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som venter


HeleneFS

Recommended Posts

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

:lol: :lol: :lol:

vi må ha valpetreff så mye valper som kommer til Bergen i desember :D

Ja det må vi få til :lol::D

Lille frøken må jo sosialiseres vekk fra førstemann. Så jeg ikke står med en frøken som er livredd hvis ikke førstemann er med, hehe...

Skal du på valpekurs? Hvor isåfall??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NATT BLE VÅR VALP FØDT!! :ahappy:

Bilder kommer etterhvert...

Da er i allefall vi godt å vel halv-veis i ventingen vår, har vært i snakk med oppdretter i 6 mnd å nå er valpen født.

Nå er det bare 2 veldig korte (håper jeg) mnd igjen til vår herlige gutt kommer!

Navnforslagene er send til oppdretter, og snart få vi vite hva hunden blir hetende:

(uttales med K)

Caiser

Collin

Carlos

Cane

Chris

Cim

Cody

-------------------------------------------------------------------

Charlie

Cico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må vi få til :lol::)

Lille frøken må jo sosialiseres vekk fra førstemann. Så jeg ikke står med en frøken som er livredd hvis ikke førstemann er med, hehe...

Skal du på valpekurs? Hvor isåfall??

hehe, ja, det er sikkert lurt :lol:

Ser ut som jeg kommer til å gå på fjellanger på Stend, de har klikker-valpekurs som jeg har vært å sett på og det virker veldig interessant. Først så jeg på hos Oslo hundeskole pga de var rimeligere, men likte mye bedre opplegget på fjellanger. Du da?

uisaksen: så spennende da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til og gå der jeg gikk med Sasha :)

På hundeparadiset på Askøy :wave:

7dager igjen :P:whistle:

wohooooo :):P

jeg misunner deg det, kan ikke vente til å få valp i hus selv :blink:

På søndag skal jeg ut til oppdretter og hilse siste gang på Thia. Er spent på om ørene har reist seg og hvordan bittet ser ut. Krysser fingrene for at tennene er helt i orden! Så etter det er det bare 1 uke venting før jeg henter henne hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget jeg siterer av meg selv nedenfor ble skrevet i slutten av oktober. Da visste jeg ikke at det skulle bli vintervalp på meg likevel! :-)

Jeg slapp å vente helt til våren, fordi en valp fra et kull født i slutten av august ble returnert til oppdretter 12 uker gammel. Han ble min, og jeg hentet han på Gardermoen for 2 uker siden :-) Han fikk umiddelbart navnet Chivaz, og det er han dere ser bilder av i avataren og signaturfeltet mitt nå. Han er fantastisk nydelig (syns jeg! :lol: ) og er av fargen Blue Merle som jeg bare elsker! Han har i tillegg to blå øyne, noe som er litt uvanlig, og det gir ham et veldig direkte blikk. Jeg kjenner at jeg kanskje må ha en sheltie til en dag.... kanskje om et par år :icon_cry: Fantastisk rase, jeg elsker dem!

Vi driver med renslighetstrening og det ser veldig positivt ut nå, han har vært tørr om natten de siste 3-4 nettene nå. Jeg går en runde i kåken hver morgen og ser etter tissedammer og slikt, men har ikke funnet noe de siste dagene. Jepp, han går løs og har hele huset å bevege seg rundt i - ikke noe burbruk her i gården! Han ligger stort sett på gulvet på soverommet ved siden av dobbeltsengen. Han bruker ingen av de sengene jeg kjøpte inn i dyre dommer til hund på forhånd :lol:

Vi har ikke meldt oss på noe kurs enda, for det er desember og julegave-tid. Har rett og slett ikke penger til å bruke to tusen på valpekurs akkurat nå, men det skal vi etter nyttår.

Jeg er veldig, veldig glad jeg fikk denne valpen, selv om han er en råtass og tøffing for rasen og derfor er "en håndfull" å håndtere. Det er bare bra, da kan vi bryne oss på hverandre :lol: Han er som rasen shetland sheepdog er kjent for; gløgg og tar ting veldig raskt. Klikkertrening på hjemmebane har vi innført, og trener noen minutter om dagen. Han liker det godt, for han er utrolig grådig og matglad, og gjør alt for en hvilken som helst godbit. Jeg bruker derfor mye tørrfôrkuler som belønning - det gjør det renslig og greit å ha med i lomma :-) Har også Handlers godbiter, og de er visst veldig stas, de også.

Akkurat nå driver han og makulerer en pappeske jeg ga han som underholdning, så det blir masse fin konfetti for meg å plukke opp etterpå! :lol:

Jeg har en god stund igjen å vente enda, for den aktuelle tispen venter enda på løpetid, som forventes i januar. Da skal hun pares. Deretter er det (forhåpentligvis!) drektighet i ca to måneder, og deretter 8 uker til å vente.... da er det blitt vår i Norge, og egentlig en perfekt tid å få hund på! :)

Har sirklet rundt og lett etter hund siden sommeren -08, og på sensommeren nå i år fant jeg oppdretteren jeg ønsker valp fra, og tok kontakt. Så fikk jeg svar, og fra da av var det bare å begynne ventetiden :- )

Jeg må si jeg gleder meg så sinnsykt at jeg innimellom kjenner et sug i magen - det skal bli så utrolig fint å få valp i hus! :D

Men ting kan skje, så det er egentlig best om man ikke gleder seg FOR mye før valpene engang er påbegynt! Men det var det å klare og la være det da.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nå er det ikke lenge til du får din i hus da :icon_cry::D

:whistle: 3dager :lol: Snart 2 :lol:

Full nedtelling...

Kan vel også inrømme at vesken er pakket med tisselakengreier, tyggepinner, bæsjeposer :lol::)

:D

Også venter jeg på nye fortreffelige bilder av valpen, som jeg forhåpentligvis kan legge ut etterpå :lol:

Og der kom de :D

156746_464938477351_581597351_6084378_5986559_n.jpg

68106_464938497351_581597351_6084379_3676802_n.jpg

Nybada :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sasha sååå søt :whistle: Blir ikke valpesyk av å se slike bilder nei :lol:

Ja det blir nok veldig kjekt å få nurket hjem.

Hapzen ikke lenge før du får hjem Tutta de. HUn er virkelig skjønn :icon_cry: . Kan tenke meg du gleder deg masse.

Grattis begge to som snart valpeeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jeg henter henne tirsdag morgen, jukser litt med tellingen for at det skal virke kortere, så teller bare onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag. :icon_redface

Lissi123: takk, nei, det er ikke lenge til, men har snart ventet 10 uker så er rimelig rastløs nå :icon_cry::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Viktig og telle dager til sin egen fordel :D:)

Jeg teller jo nå onsdag torsdag og fredag. Men EGENTLIG er det jo bare onsdag og torsdag :lol:

Reiser jo tross alt fredag :lol::icon_cry:

På første voven, venta vi i 6mnd. Trodde jeg skulle bli sinnsyk av ventingen. :lol::whistle:

ja, og da er det i morgen bare én dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er altså dagen endelig kommet :blink::ahappy::):ahappy::(

Reiser halv 7 hjemmen ifra imorra :D Sånn at jeg er sikker på at jeg rekker 8 flyet i rusen :D

Så er jeg hjemme igjen rundt 18 ;) Så da kommer sikkert noen bilder, hehe...

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ;)

gleder meg masse til å høre første update ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...