Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som venter


HeleneFS

Recommended Posts

Nei har ikke det. Vi mistet hunden vår rett før jeg dro til Bergen for å studere høsten 2004. Så siden det har jeg sakte men sikkert fått lyst på ny hund, men ville kunne tilby den et stabilt hjem og ha en sikker økonomi. Den muligheten fikk jeg nå i januar da jeg og typen bestemte oss for å flytte sammen. Har riktignok hatt rotter nå i to og et halvt år som hjalp veldig på. Er små veldig veldig små hunder som ikke trenger tur utendørs :heart:

hihi, kanskje det er rotter som er tingen ja ? :lol: hehe, når valpen kommer i hus i sommer så er den jo egentlig ikke noe serlig større enn en rotte heller, hehehe.

hvilken rase er det snakk om da? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Det blir ei tispe fra Caymenstaff i Wales.

Faren er den herlige Crossguns the bull at Maxsta

ronniesmall.jpg

Moren er lekre Caymenstaffs oo la la

sassy.jpg

Og her er valpis 5 uker gammel:

sonen-bilde.jpg

Oooooh

*missunne litt* Gratulerer, og husk at her på sonen er det obligatorisk med valpetråd! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, kanskje det er rotter som er tingen ja ? :heart: hehe, når valpen kommer i hus i sommer så er den jo egentlig ikke noe serlig større enn en rotte heller, hehehe.

hvilken rase er det snakk om da? :getlost:

Det er briard valp så for oss er det betydelig forskjell i størrelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å samboeren min skal hente valp 23 november. Portugisisk vannhund. :P og i helgen skal vi treffe valpene som er 5 uker på søndag :P

Har ventet 2 år, så nå er det ikke lenge igjen, men det er så "lenge" til føles det hehe.

Er vel ikke tilfeldig vis en liten mini-Kaysea/Ramsea du skal ha? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Er vel ikke tilfeldig vis en liten mini-Kaysea/Ramsea du skal ha? :aww:

Det stemmer nok det. =) Gleder seg til det. Skal ned til sandnes i morgen og se på valpene. =)

Jeg ser du har en portugisisk vannhund selv. Fra samme oppdretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god stund igjen å vente enda, for den aktuelle tispen venter enda på løpetid, som forventes i januar. Da skal hun pares. Deretter er det (forhåpentligvis!) drektighet i ca to måneder, og deretter 8 uker til å vente.... da er det blitt vår i Norge, og egentlig en perfekt tid å få hund på! :lol:

Har sirklet rundt og lett etter hund siden sommeren -08, og på sensommeren nå i år fant jeg oppdretteren jeg ønsker valp fra, og tok kontakt. Så fikk jeg svar, og fra da av var det bare å begynne ventetiden :- )

Jeg må si jeg gleder meg så sinnsykt at jeg innimellom kjenner et sug i magen - det skal bli så utrolig fint å få valp i hus! :hmm:

Men ting kan skje, så det er egentlig best om man ikke gleder seg FOR mye før valpene engang er påbegynt! Men det var det å klare og la være det da.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god stund igjen å vente enda, for den aktuelle tispen venter enda på løpetid, som forventes i januar. Da skal hun pares. Deretter er det (forhåpentligvis!) drektighet i ca to måneder, og deretter 8 uker til å vente.... da er det blitt vår i Norge, og egentlig en perfekt tid å få hund på! :hmm:

Har sirklet rundt og lett etter hund siden sommeren -08, og på sensommeren nå i år fant jeg oppdretteren jeg ønsker valp fra, og tok kontakt. Så fikk jeg svar, og fra da av var det bare å begynne ventetiden :- )

Jeg må si jeg gleder meg så sinnsykt at jeg innimellom kjenner et sug i magen - det skal bli så utrolig fint å få valp i hus! :P

Men ting kan skje, så det er egentlig best om man ikke gleder seg FOR mye før valpene engang er påbegynt! Men det var det å klare og la være det da.... :D

Så spennende, blir på samme tid som meg det da tipper jeg, så vi får trøste hverandre, synes allerede jeg har ventet lenge :lol: (og det er under en mnd siden jeg bestemte meg). kennelen "min" venter løpetida engang i vinter, jan/feb :lol: Jeg har liksom "sikra" meg jeg da, da de har to tisper som skal pares og de har løpetid nesten samtidig :P Så er jeg ganske heldig jeg da, er vanligvis endel ventetid på registrerte valper av rasen, men når jeg bestemte meg for rase så ble det nok litt mindre ventetid da familien kjenner oppdretter ganske godt :aww: Gleder meg kjempe mye jeg også, blir så deiilig med valp :lol:

Sitter du å ser på utstyr du å eller ? det gjør jeg hele tiden, seler og senger og bur og dekken :lol: hjelper ikke akkurat på det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg depositum inn på konto :aww:

men venter FORTSATT på bilde, er ikke kult at oppdretter er veldig lite data-kyndig :hmm: "bilde? Hvordan får man det til?" :lol:

til uka skal jeg og hilse på småttiser, så da blir det bildespam ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

I dag satt jeg depositum inn på konto :aww:

men venter FORTSATT på bilde, er ikke kult at oppdretter er veldig lite data-kyndig :lol: "bilde? Hvordan får man det til?" :hmm:

til uka skal jeg og hilse på småttiser, så da blir det bildespam ihvertfall!

Åh så spennende da. :lol:

Vet du hvilken valp du får også? Eller må du vente til de er gamle nok?

Må få se bilde når du får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende da. :aww:

Vet du hvilken valp du får også? Eller må du vente til de er gamle nok?

Må få se bilde når du får

Oppdretter ville ikke velge ut til meg før de var 6 uker pga de ville vite mest mulig om hvilket lynne de hadde. Jeg skal bruke min til lydighet og stille ut, så de var ganske gira på at jeg skulle få ei som passet til det. :lol:

Så jeg får bare knipse MASSE av alle tispene så jeg vet at jeg har av min, hehe...

du da? Har du fått vite hvilken du får? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Oppdretter ville ikke velge ut til meg før de var 6 uker pga de ville vite mest mulig om hvilket lynne de hadde. Jeg skal bruke min til lydighet og stille ut, så de var ganske gira på at jeg skulle få ei som passet til det. :hmm:

Så jeg får bare knipse MASSE av alle tispene så jeg vet at jeg har av min, hehe...

du da? Har du fått vite hvilken du får? :aww:

Jeg synes det er en bra ordning. Samme er det hos vår oppdretter, de velger også hvilken valp som går til hvilken familie. :lol:

Hvor gammel er valpene nå da? 1 uke? :lol:

Ja du må ta masse bilder, det skal jeg ihverfall. Reiser i morgen for å se på valpene som blir 5 uker på søndag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå... så kjekt, ja da MÅ du ta masse bilder. Skal dere velge nå da? Eller venter de til de er 6 uker? Eller lengre? Vet du om dere får gutt eller jente?

Valpen er 1 uke i morgen, hehe, så laaaaang tid igjen :aww:

men heldigvis er oppdretteren ute i åsane, så får besøke de masse :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

åååå... så kjekt, ja da MÅ du ta masse bilder. Skal dere velge nå da? Eller venter de til de er 6 uker? Eller lengre? Vet du om dere får gutt eller jente?

Valpen er 1 uke i morgen, hehe, så laaaaang tid igjen :aww:

men heldigvis er oppdretteren ute i åsane, så får besøke de masse :lol:

Vi har valgt hann men de velger hvilken hann vi får når de er 6-7 uker gamle etter lynne osv. Så nå skal vi bare treffe de og "knipe" litt på de små søte. :hmm:

Heldig dere som har oppdretter så nærme. :lol:

1 uke ja, bare 7 uker igjen da :lol: Tiden går sikkert "sakte", men plutselig er du på vei for å hente valpen hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden går saaakte.

Jeg fikk velge valp selv, men jeg er også ganske bevisst på hva jeg vil ha..

Jeg tilbrakte et døgn sammen valpene for å klare å velge ut ei tulle.. Det gikk overraskende lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

så hærlig!

Ja, men de 7 ukene bør ikke gå for fort egentlig, har 4 eksamener å komme igjennom :aww: Synes de nærmer seg faretruende fort allerede! :hmm:

Ja men da har du noe annet å tenke på og da går tiden som det suser. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Ventetiden går saaakte.

Jeg fikk velge valp selv, men jeg er også ganske bevisst på hva jeg vil ha..

Jeg tilbrakte et døgn sammen valpene for å klare å velge ut ei tulle.. Det gikk overraskende lett.

Ja det er helt sikkert kjekt å kunne velge den du selv vil ha :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sikkert kjekt å kunne velge den du selv vil ha :aww:

Ja, men nå er det jo begrenset hvor stor forskjell det blir på to valper innenfor et kull.

Samtidig skal det sies at oppdrettern som regel er den som vet mest om valpene og hvilken som passer til hvem.

Men i enkelte tilfeller tror jeg det er fornuftig å velge selv..

Jeg fikk velge fritt, men valgte å spørre oppdretteren om hvilken hun ville valgt til meg.

Vi endte opp på det samme valget, noe som gjorde at jeg fikk en bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå er det jo begrenset hvor stor forskjell det blir på to valper innenfor et kull.

Samtidig skal det sies at oppdrettern som regel er den som vet mest om valpene og hvilken som passer til hvem.

Men i enkelte tilfeller tror jeg det er fornuftig å velge selv..

Jeg fikk velge fritt, men valgte å spørre oppdretteren om hvilken hun ville valgt til meg.

Vi endte opp på det samme valget, noe som gjorde at jeg fikk en bekreftelse.

Ja, jeg tror om man vet hva man vil ha så er det like greit å velge selv. Jeg aner ikke hva jeg skal begynne å se etter en gang når jeg velger valp (utenom at den må være kontaktsøkende) så jeg syntes det var deilig å legge ansvaret over på oppdretter, men de har sagt at det selvfølgelig er JEG som har det siste ordet, uansett....

Men jeg stoler på oppdretterene mine, de vet at dette er min første hund (familiehunder teller ikke, hehe) og de har tenkt å følge meg opp hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Ja, men nå er det jo begrenset hvor stor forskjell det blir på to valper innenfor et kull.

Samtidig skal det sies at oppdrettern som regel er den som vet mest om valpene og hvilken som passer til hvem.

Men i enkelte tilfeller tror jeg det er fornuftig å velge selv..

Jeg fikk velge fritt, men valgte å spørre oppdretteren om hvilken hun ville valgt til meg.

Vi endte opp på det samme valget, noe som gjorde at jeg fikk en bekreftelse.

Jeg forstår absolutt hva du mener. Jeg synes begge måtene er bra så lenge du selv vet hva du er ute etter når du skal ha valp og ikke bare etter utseende, og som du sier så tror jeg også at oppdretter vet endel om valpene og vet nok noen lunde hvem som passer til hvem.

Jeg hadde synes det hadde vært veldig kjekt å kunne få velge selv, men nå er jeg ingen ekspert siden jeg vil prøve meg på utstilling så er det veldig greit i mitt tilfelle at oppdretter velger for oss. Jeg respekterer begge måtene å velge valp på, uansett så tror jeg at man blir fornøyd med den hunden man får om man får velge eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er briard valp så for oss er det betydelig forskjell i størrelse :hmm:

Moro å følge en briardvalp her! Jeg har hatt flere briarder, fikk den første i -88. Når vi nå skal få oss hund blir det altså beardis, litt mer egnet i en barnefamilie vil jeg tro! Men jeg finnes nok ved briardringen på NKK-Lillestrøm :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å følge en briardvalp her! Jeg har hatt flere briarder, fikk den første i -88. Når vi nå skal få oss hund blir det altså beardis, litt mer egnet i en barnefamilie vil jeg tro! Men jeg finnes nok ved briardringen på NKK-Lillestrøm :hmm:

Oh..så gøy da. Nei har sett på beardisen også men det ble briard. Siden jeg fremdeles får panikk bare med tanken på barn føler jeg det funker :aww: Gleder meg så til å hilse på oppdretteren under dogs4all :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...