borderen Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Her et mitt nye håp: Navn: Brukshundens Keen Kiter - kaller ham for "Kiter" eller "Kite" Han har fått dette navnet fordi en av mine største interesser utenom hund, er kiteing på både vann og snø Rase: Border Collie Kjønn: Hannhund (ikke helt etter planen, men jeg bare falt for han, så ja, da ble det en hannhund) Skal bruks til: Vet ikke sikket, men i hvertfall gjeting. Så kommer vi til å satse i endten bruks, agility eller lydighet! Han er avkom etter Pluto og Ytrelia'sYatsy *bilder* Foreldrene har gode mentaltester og god helse og ellers et gemytt jeg liker veldig godt. Mor er i LP-elite, A-bruks og har godkjent gjeterhundprøve. Far har i flere år vært på landslaget i lydighet og er blandt annet Norgesmester ifjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Utrolig fin hund! :-) Nydelig blikk på han. Dette blir en vakker hund også som voksen. Lykke til med opptreningen. PS! Bildene var råflotte. Sannsynligvis speilrefleks ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 For en nydelig kar! Skal bli spennende å følge med på hva dere får utrettet i framtida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 For en deilig liten sak! Gratulerer med bebis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Lille Kiter! Må hilse på han en dag, også må vi trene håpene våre sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Gratulerer! Blir spennende å se dere. Også såååååååååå flott farge da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Awww, herregud så søt Brune border collier er fine! Beholder han øyenfargen sin eller får han brune øyne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civga Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Gratulerer med Kiter! Han er så vakker og har så spesielle og fine tegninger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Utrolig søt! Herlig farge og uttrykk Lykke til med han, jeg er sikker på at dere kommer til å gjøre det knallbra uansett hvilken hundesport dere velger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 8. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2010 Gratulerer med ny valpis, han var skikkelig nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 9. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2010 Nydelig liten tass! Elsker fargen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne&Java Skrevet 11. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2010 Næh, så herlig da Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2010 Gratulerer så masse med den nye lille! Utrolig nydelig farge på han =) Skal du ha han på Ås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 11. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2010 Farlig søt den der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civga Skrevet 11. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2010 Ja takk til nye bilder av vakringen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 11. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2010 Gratulerer med valp, og lykke til fremover! Han er kjempeskjønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2010 Nydelig Lykke til med han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 13. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2010 Gratulerer med det nye håpet Jeg tenker at dere kommer til å få til masse sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 14. Oktober 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2010 Nå er Kiter blitt 10 og en halv uke gammel. Vi har startet litt trening for at skal skal være seg å tenke og trene opp kropskontroll. Her er en film av han når vi trener noe"triks" for å få kontroll over kroppsdelene: Fine lille mannen Sove i vaskebalje er fint RAMP! Søt Fine hundene mine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 14. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2010 Herlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 14. Oktober 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2010 For tiden øver vi på dette: - kontakt - innkalling (her sliter vi en del!) - bakpartskontroll (se film over) - kommando på sitt og ligg - sette seg i utgangsstilling - rygge + andre triks for å lære seg å tenke; som rull, snutt, løfte fremkabbene o.l. Kiter har endelig blitt stuerein, da han ikke har gjort fra seg inne på ca 1 uke nå. Det er rekord for meg å få en valp stuerein på 2 uker! Pleier å ta meg flere mnd... haha (har vært litt slapp der)Dessuten kan kan ligge i bur uten de store protestene og har vært alene hjemme så lenge som 7 timer på dagtid. Startet med max 2 timer de første 5-6 . dagene (var hjemme hele tiden de 4 aller første), deretter økte jeg fort timeantallet Jeg må bli litt flinkere på miljøtrening. Han har tatt buss 1 gang + vært i vikingskipet under nkk hamar, men jeg må ta litt tog og gå litt på Oslo s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whoopsis Skrevet 14. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2010 Herlighet så nydelig han er Og takk for påminnelsen om at vi også må trene mer kropskontroll! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carofo@online.no Skrevet 23. Oktober 2010 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2010 Herlighet, utrolig nydelig! Vil ha - vil ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 16. Desember 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2010 Nå har Kiter blitt 4,5 mnd! Han har fårr veldig bra leik nå, mens læringen har fått en liten stopper. Han har hatt noen uker nå hvor han ikke har virket så mottakelig som før, så nå har han en liten ferie fra all innlæring. Nå bare koser han seg hjemme på gården Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikkjehuset.no Skrevet 16. Desember 2010 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2010 Så utrolig nydelig han er! Herregud, ble litt BCvalpesyk nå veit jeg. Lykke til vidre og holdt oss oppdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts