Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshunden's Keen Kiter "Kite"


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk! Har kjøpt en ny (billig)linse jeg prøver å bli venn med. Ikke helt i mål ennå, men det er i minste bedre enn det søplet jeg har igjen etter å ha knust favorittobjektivene mine! Takk!

Ny film! Filmet en snutt nå ikveld som jeg legger ut. Vi trener litt bevegelsesmønster på avstandskommandering (evighetsprosjektet) og noen triks på slutten. Jeg er veldig fornøyd med intensite

Takk for komplimenter. Han minner veldig om en show-border om dagen. Han er i det minste vakker og veldig behagelig å ha med å gjøre! Slow-motion tendensene hans har også en stor fordel for endeli

Posted Images

  • 3 weeks later...

Huhei og det går unna her!

Kiter et blitt skikkelig konfirmant og tror han er kjekk, deilig, modig og kul. Selvtillitten på topp med andre ord :lol: Jeg har gitt han en juleferie i forhold til trening. Nå nyter han livet med å gjete litt kuer, leke med kattene (gjete egenltig), og ikke minst leke i timesvis med Yippie!

Jeg tror han har veldig godt av å få lov til å bare være gårdshund og på den måten få frie tøyler og mange nye erfaringer!

IMG_9155.jpg

IMG_9114.jpg

IMG_9437.jpg

Ikke alle erfaringene har vært like bra... Han har holdt på å bli kvalt pga halsbåndt (les historien HER). Og idag ble den lille mannen sparket av hesten i ansiktet. Tannkjøttet sprakk, han mistet noen valpe-jeksler og er veldig hoven. Får se nærmere på det hevelsen går ned igjen, men jeg tror det skal gå helt fint. Han har i hvertfall ikke noe imot å leke, spise o.l.

hestespark.jpg

Og hovent kinn etter sparket... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tusen takk! Ny film er tilgjengelig i bloggen :aww:

Jeg har bare en kommentar til bloggen din, vet ikke om du har tenkt til å ha det slikt eller ei. Men det er ingen "link" til bloggen. Man må trykke på siste innlegg på høyresiden for å komme dit. Er bare tungvindt i ny og ne, for du ser jo bare den posten og må klikke deg bakover på de andre istedenfor å scrolle som du hadde før :ahappy:

Fin film :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Oi, den lille valpen har blitt en hund siden sist:

05052011-IMG_1722.jpg

05052011-IMG_1685.jpg

05052011-IMG_1724.jpg

Han har desverre forandret fargen litt, fra å være mørk sjokoladebrun til å bli oransj :icon_redface: Håper den forandrer seg tilbake!

Ellers går treningen fremover. Tror jeg skal ta en periolde med langline igjen, da jeg ikke stoler 100 % på han i hverdagen. Under lydighetstrening er han super, selv om han er litt lang i kroppen og det tar litt tid å stable beina på rett plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

IMG_1766.jpg

Den kjekke mannen min er fremdeles SÅ go! Han kommer stadig bort til meg bare for å gi meg en skikkelig klem og fortelle meg hvor glad han er i meg :wub: Tror jeg har funnet mannen i mitt liv - Kiter!

På en annen side kan faktisk være litt slitsomt til tider, da det kan gå over i litt smisk. Men jeg prøver å være litt hard på det og stille litt krav. Det er grenser for hvor mye han trenger å vise at "jeg er baaaare snill og go jeg!" Stakars liten, det er ikke lett å være liten mann :lol: Jeg blir jo aldri fornøyd mener han... hehe

Jeg jobber stadig med å installere av/på knapp, da den egentlig aldri har eksistert. Jeg synes det begynner å hjelpe nå, selv om jeg fremdeles må jobbe mye med krav. Han har blitt veldig god på "legg deg" kommandoen for å si det sånn!

Kiter er vært lærevillig nå og gjør alt han kan for å gjøre ting riktig. Han kan bli litt dempende (dvs peser med et stort gap og myser litt) når han er sliten eller ikke får til ting, men jeg prøver å bare overse det og jobbe videre. Tror det fungerer, for han tar seg sammen og fortsetter å jobber når jeg bare "pusher" han litt :) Riktig flink er han!

IMG_1761.jpg

Kiter 9,5 mnd gammel

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott han har blitt! Begynner å se ut som en skikkelig mann nå. :wub:

Jeg synes du skal legge ut litt treningsfilmer jeg... :whistle:

Takk!

Men hver gang jeg tar frem kamera gjør han alt SÅ dårlig... :getlost: Eller kanskje jeg bare merker presset og legger merke til alt som ikke er særlig bra :P Skal prøve å fikse en film imorgen hvis jeg klarer å reise meg fra sofaen (har låsning i ryggen... haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men hver gang jeg tar frem kamera gjør han har SÅ dårlig... :getlost: Eller kanskje jeg bare merker presset og legger merke til alt som ikke er særlig bra :P Skal prøve å fikse en film imorgen hvis jeg klarer å reise meg fra sofaen (har låsning i ryggen... haha)

Haha, jeg skal ikke si noe på den. Kamera er skumle greier.. Men jeg venter i spenning, så du kan bare begynne å kjenne på presset! :lol:

Au, høres veldig lite behagelig ut.. God bedring! (Og det er klart det blir bra til i morgen, du skal jo ut å filme :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men hver gang jeg tar frem kamera gjør han alt SÅ dårlig... :getlost: Eller kanskje jeg bare merker presset og legger merke til alt som ikke er særlig bra :P Skal prøve å fikse en film imorgen hvis jeg klarer å reise meg fra sofaen (har låsning i ryggen... haha)

Haha, det hørtes virkelig kjent ut :lol: Vi tar en økt, også er alt knall! "Hey, nå må jeg jo filme når hun er så flink" *løpeinnåhentekamera* Æsj, nå var hun ikke så flink lengre :lol:

Han er blitt en skikkelig vakker kar! :wub: Er det en grunn til at du valgte hannhund denne gangen forresten?

Og god bedring til ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det hørtes virkelig kjent ut :lol: Vi tar en økt, også er alt knall! "Hey, nå må jeg jo filme når hun er så flink" *løpeinnåhentekamera* Æsj, nå var hun ikke så flink lengre :lol:

Han er blitt en skikkelig vakker kar! :wub: Er det en grunn til at du valgte hannhund denne gangen forresten?

Og god bedring til ryggen!

Haha! Det er faktisk akkurat sånn det er! :P

Nei, det var en liten tabbe at det ble hannhund :whistle: Men jeg kjenner oppdretteren godt og falt bare for denne valpen. Skulle egentlig vente et halvt år med å skaffe meg ny hund, men jeg kunne ikke få han ut av tankene, så da måtte jeg bare ha ham. Det er jo litt kjipt når Amira har løpetid. Jeg har også en drøm om å kunne ha et valpekull en gang, men det er jo ikke så lett den denna karen her :blink::lol: Dessuten er hannhunder (ihvertfall han her) TREIG i mental utvikling...! Men, men, det blir vel bra hvis jeg bare gir det mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er faktisk akkurat sånn det er! :P

Nei, det var en liten tabbe at det ble hannhund :whistle: Men jeg kjenner oppdretteren godt og falt bare for denne valpen. Skulle egentlig vente et halvt år med å skaffe meg ny hund, men jeg kunne ikke få han ut av tankene, så da måtte jeg bare ha ham. Det er jo litt kjipt når Amira har løpetid. Jeg har også en drøm om å kunne ha et valpekull en gang, men det er jo ikke så lett den denna karen her :blink::lol: Dessuten er hannhunder (ihvertfall han her) TREIG i mental utvikling...! Men, men, det blir vel bra hvis jeg bare gir det mye tid!

Haha, vi liker slike tabber av og til :P

Selv tror jeg ikke jeg hadde klart løpetid+hannhund i hus. Jeg hadde vært sååå redd for om de kunne bryte seg inn til hverandre, spesielt jeg som har liten hund og skal få en stor hund neste gang.

Du blir nok fornøyd og glad for at du tok det valget en dag :D Kanskje du er det allerede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi liker slike tabber av og til :P

Selv tror jeg ikke jeg hadde klart løpetid+hannhund i hus. Jeg hadde vært sååå redd for om de kunne bryte seg inn til hverandre, spesielt jeg som har liten hund og skal få en stor hund neste gang.

Du blir nok fornøyd og glad for at du tok det valget en dag :D Kanskje du er det allerede :lol:

Amira hadde løpetid for et par uker siden. Jeg hadde de sammen i samme rom/leilighet hele tiden faktisk, men bare mens jeg var tilstede selvsagt. Ble en del nei og fy, men da ble det faktisk helt rolig også. Han kastet seg på henne et par ganger i løpet av de "værste" dagene, men det ble raskt avverget ;) Stort sett bare lekte de litt sammen på tur og prøve å leke kanskje 1 gang iløpet av dagen innendørs (noe han ikke fikk lov til). Jeg er spent på hvordan det blir når han blir mer voksen, men har et håp om at det ikke blir noe værre hvis han bare lærer at det ikke er lov... *godtroende og kanskje noe naiv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...