Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshunden's Keen Kiter "Kite"


borderen
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk! Har kjøpt en ny (billig)linse jeg prøver å bli venn med. Ikke helt i mål ennå, men det er i minste bedre enn det søplet jeg har igjen etter å ha knust favorittobjektivene mine! Takk!

Ny film! Filmet en snutt nå ikveld som jeg legger ut. Vi trener litt bevegelsesmønster på avstandskommandering (evighetsprosjektet) og noen triks på slutten. Jeg er veldig fornøyd med intensite

Takk for komplimenter. Han minner veldig om en show-border om dagen. Han er i det minste vakker og veldig behagelig å ha med å gjøre! Slow-motion tendensene hans har også en stor fordel for endeli

Posted Images

Så flink han er! Morsomt å se film. :) Kommer dere til å satse mot gjeterhundprøver?

Takk! Ja, han her skal få konkurrere i gjeting. Satser for fullt mot godkjenning denne høsten også mot klasse 3 neste år, så jeg må bare legge meg i hardtrening! ;)

Sitter her med gåsehud over hele meg. Jeg har alltid syntes at BC'er så smygende og gufne i kroppsspråket, men når man ser hva de EGENTLIG skal brukes til, blir det hele bare funksjonelt og imponerende. Dere er helt rå, Maren. :)

Takk! Ja, er gøy å se når de virkelig stirrer sauen avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tjohoi! Her er et bilde av Kiter 13 mnd gammel:

IMG_4355.jpg

Jeg synes han er veldig fint bygd. Jeg ser at han har begynt å legge seg ut - jegsynes jeg ser forandringer for nesten hver dag som går!. Nå som pelsen er på vei tilbake ( i mørkere utgave enn i sommer heldigvis) tror jeg han snart er en ganske vakker herremann!

Jeg skulle gjerne tatt MH-test på ham snart, men jeg finner ingen helger som passer. Noen som vet om en oversikt over MH-tester i sverige? Røntgen, øyenlysning, DNA-test o.l. har jeg planer om å ta i desember :) Det blir spennende!

Treningsmessig er det veldig variabelt hvor fornøyd jeg er... I gjetingen er han bare en stor drøm! Han gjør STORE fremskritt hver eneste treningen - jeg står til tider helt målløs av beundring! I lydigheten er han til tider veldig, veldig motvillig. Han vil rett og slett ikke alltid trene lydighet! Andre ganger (særlig inne i stua) er han helt elektisk - superrask, konsentrert og ivrig!

306887_1943011979663_1373373735_31713162_2727754_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag har Kiter debuter LP klasse 1! Han var gjorde en super innsats, selv om han ikke kan alle øvelsene/momentene perfekt ennå. Han fikk 184, 5 poeng, sølvmerket og vant klassen sin! :banana: Sååå stolt av den lille fjortisen som har mest lyst til å lette på beinet og være "mann" for tiden!

  • Tannvisning: 9,5 (litt glad bare)
  • Fellesdekk: 10
  • Lineføring: 9
  • Dekk i fra holdt: 10
  • Innkalling: 9,5
  • Stå under marsj: 9
  • Hopp: 8,5 (dobbelkommando på innsitt)
  • Avstand: 8,5 (ukonsentrert og slurver en hel del!)
  • Helhet: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeterhund bare, du liksom! :whistle:

Takk for i dag, dere var kjempeflinke! Og Amira veldig søt, og selskapet veldig hyggelig. :)

Hihi! Takk!

Det står virkelig respekt av hvordan du taklet situasjonen idag med et smil - du vil nå lengre enn de fleste andre om du bare fortsetter som nå! Takk for en koselig stevnedag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, kjempeimponerende!

Hva het dommeren?

Takk!

Hun het Anne-Marit Traaholt. Synes hun var veldig flink til å motivere og gi litt "snille" poeng til de som sjarmerte og "sleit" litt i klasse 1. Var det meste bra, så trakk hun for små detaljer det er greit å få påpekt at bør forbedres til neste gang. Hun f.eks hunden stakk ut av ringen og hadde raptus, motiverte dommeren eier til å gjøre ulike triks for å få hunden tilbake igjen. Mange andre dommere ville bare sagt at "du får 2 forsøk, så er det ut". Hun gjorde altså det jeg mener er det viktigste i klasse 1 - motivere til å fortsette!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...