Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshunden's Keen Kiter "Kite"


borderen
 Share

Recommended Posts

Her et mitt nye håp:

26sep301.jpg

Navn: Brukshundens Keen Kiter - kaller ham for "Kiter" eller "Kite"

Han har fått dette navnet fordi en av mine største interesser utenom hund, er kiteing på både vann og snø :wub:

Rase: Border Collie

Kjønn: Hannhund (ikke helt etter planen, men jeg bare falt for han, så ja, da ble det en hannhund)

Skal bruks til: Vet ikke sikket, men i hvertfall gjeting. Så kommer vi til å satse i endten bruks, agility eller lydighet!

26sep171.jpg

26sep109.jpg

IMG_8185-Kopi.jpg

Han er avkom etter Pluto og Ytrelia'sYatsy

*bilder*

Foreldrene har gode mentaltester og god helse og ellers et gemytt jeg liker veldig godt. Mor er i LP-elite, A-bruks og har godkjent gjeterhundprøve. Far har i flere år vært på landslaget i lydighet og er blandt annet Norgesmester ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk! Har kjøpt en ny (billig)linse jeg prøver å bli venn med. Ikke helt i mål ennå, men det er i minste bedre enn det søplet jeg har igjen etter å ha knust favorittobjektivene mine! Takk!

Ny film! Filmet en snutt nå ikveld som jeg legger ut. Vi trener litt bevegelsesmønster på avstandskommandering (evighetsprosjektet) og noen triks på slutten. Jeg er veldig fornøyd med intensite

Takk for komplimenter. Han minner veldig om en show-border om dagen. Han er i det minste vakker og veldig behagelig å ha med å gjøre! Slow-motion tendensene hans har også en stor fordel for endeli

Posted Images

Nå er Kiter blitt 10 og en halv uke gammel. Vi har startet litt trening for at skal skal være seg å tenke og trene opp kropskontroll.

Her er en film av han når vi trener noe"triks" for å få kontroll over kroppsdelene:

Image00008.jpg

Image00002-1.jpg

Image00003-1.jpg

Image00004-1.jpg

Image00005-1.jpg

Image00006.jpg

Image00007.jpg

Fine lille mannen

Image00001-2.jpg

Sove i vaskebalje er fint

Image00009.jpg

Image00010.jpg

Image00011.jpg

RAMP!

Image00012.jpg

Søt

Image00013.jpg

Image00014.jpg

Fine hundene mine :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden øver vi på dette:

- kontakt

- innkalling (her sliter vi en del!)

- bakpartskontroll (se film over)

- kommando på sitt og ligg

- sette seg i utgangsstilling

- rygge

+ andre triks for å lære seg å tenke; som rull, snutt, løfte fremkabbene o.l.

Kiter har endelig blitt stuerein, da han ikke har gjort fra seg inne på ca 1 uke nå. Det er rekord for meg å få en valp stuerein på 2 uker! Pleier å ta meg flere mnd... haha (har vært litt slapp der)Dessuten kan kan ligge i bur uten de store protestene og har vært alene hjemme så lenge som 7 timer på dagtid. Startet med max 2 timer de første 5-6 . dagene (var hjemme hele tiden de 4 aller første), deretter økte jeg fort timeantallet :whistle:

Jeg må bli litt flinkere på miljøtrening. Han har tatt buss 1 gang + vært i vikingskipet under nkk hamar, men jeg må ta litt tog og gå litt på Oslo s :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...