Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Jeg kommer! Litt usikker på hvilken av hundene/ begge jeg tar med enda men det finner jeg ut! Hvis jeg klarer å lure samboer med (tvilsomt) kommer jeg garrantert med begge!

Men hvor er dere? jeg vet det er forkalrt tidligere men jeg ble ikke klok på det.. Jeg vet hvor veien til parkeringsplassen ovenfor EKT er så fint om dere kan forklare derifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ;)

Kan prøve å forklare veien, men jeg er ikke så god på dette... Kan bare veien fra Ryenkrysset:

Følg skilting til Ekebergsletta helt til:

Når du kommer opp bakken (etter du har kjørt oppover i svingete vei med fin utsikt) får du innkjøringen til campingen på høyre hånd sammen med en liten grusparkeringsplass. Dit skal du IKKE. På andre siden av veien (venstre hånd) kjører du først forbi en liten gresslette. Rett etter denne kommer en nokså stor innkjøring til en nokså stor parkeringsplass. Ikke kjør dit. Så kommer en innkjøringen til den samme p-plassen 50 meter etterpå. Ikke kjør dit heller. MEN, rett ved siden av/etter denne er det en liten grusvei som tar deg mellom noen trær mm. Kjør inn der! Så ser du oss ;)

Kort: På venstre hånd: bussholdeplass, gresslette og to innkjøringer til en stor p-plass, så inn på grusveien rett etterpå.

For en forklaring. Kanskje noen her er bedre på dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ;)

Kan prøve å forklare veien, men jeg er ikke så god på dette... Kan bare veien fra Ryenkrysset:

Følg skilting til Ekebergsletta helt til:

Når du kommer opp bakken (etter du har kjørt oppover i svingete vei med fin utsikt) får du innkjøringen til campingen på høyre hånd sammen med en liten grusparkeringsplass. Dit skal du IKKE. På andre siden av veien (venstre hånd) kjører du først forbi en liten gresslette. Rett etter denne kommer en nokså stor innkjøring til en nokså stor parkeringsplass. Ikke kjør dit. Så kommer en innkjøringen til den samme p-plassen 50 meter etterpå. Ikke kjør dit heller. MEN, rett ved siden av/etter denne er det en liten grusvei som tar deg mellom noen trær mm. Kjør inn der! Så ser du oss ;)

Kort: På venstre hånd: bussholdeplass, gresslette og to innkjøringer til en stor p-plass, så inn på grusveien rett etterpå.

For en forklaring. Kanskje noen her er bedre på dette...?

Men om du tar inn på den store parkeringsplassen med en gang du kommer til den, så går det grusvei inn fra den også ;) Helt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huuum, det er ingen som har mulighet til å tegner på et kart med paint hvor dere er ? jeg er enda ikke helt med... ;)

Her: http://kart.finn.no/?lng=10.77918&lat=59.89643&tab=search&zoom=18&mapType=finnraster&markers=10.77869,59.89596,r,Ca.+her+har+vi+%22camp%22+%3A-+)&activetab=search

Rød markør forteller hvor vi pleier å sette bilene (de ser du jo når du kommer dit også), og som du ser kan du kjøre dit fra både parkeringsplassen og veien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligvakt imorgen, så da skal jeg prøve å komme meg utover :wub:

Men først lurer jeg på hva dere egentlig trener, jeg driver jo mest med freestyle for tiden.. men vi driver jo også med litt lydighet og sånn også.

Og om noen har en addresse jeg kan plotte inn på GPS'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her: http://kart.finn.no/?lng=10.77918&lat=59.89643&tab=search&zoom=18&mapType=finnraster&markers=10.77869,59.89596,r,Ca.+her+har+vi+%22camp%22+%3A-+)&activetab=search

Rød markør forteller hvor vi pleier å sette bilene (de ser du jo når du kommer dit også), og som du ser kan du kjøre dit fra både parkeringsplassen og veien. :)

Og om noen har en addresse jeg kan plotte inn på GPS'en :)

Om du titter på kartet Ingvild linket så kan du trykke på GPS kordinater, disse kan punches inn på de aller fleste GPS'er. I tilleg kan du se gatene rundt og velge deg ut et hus på en gate og sette GPS'en dit :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligvakt imorgen, så da skal jeg prøve å komme meg utover :wub:

Men først lurer jeg på hva dere egentlig trener, jeg driver jo mest med freestyle for tiden.. men vi driver jo også med litt lydighet og sånn også.

Og om noen har en addresse jeg kan plotte inn på GPS'en :)

Bare kom! Du trener på akkurat det du vil! :) Vi pleier å kjøre en fellesdekk, men ellers trener vi akkurat det vi vil når vi vil, med de forstyrrelser vi vil også videre. Det vil si, jeg trener jo ikke, for jeg har ikke hund, men jeg er gjerne villig til å kommandere/forstyrre/ta bilder av de som vil. :)

Hvis du plotter inn Stamhusveien 1, er det like ved sletta der vi møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du titter på kartet Ingvild linket så kan du trykke på GPS kordinater, disse kan punches inn på de aller fleste GPS'er. I tilleg kan du se gatene rundt og velge deg ut et hus på en gate og sette GPS'en dit :wub:

Har ikke funnet noe sted å plotte inn koordinater dessverre, men tipset om å finne hus var smart, men nå skaffet jo Ingvild meg en addresse.

Trodde først det bare var et bilde som Ingvild at jeg lagt ved, men ser jo nå at det var et kart.

Jeg har jo vært der før, men da kjørte jeg en sinnsyk omvei for å komme meg dit.

Bare kom! Du trener på akkurat det du vil! :) Vi pleier å kjøre en fellesdekk, men ellers trener vi akkurat det vi vil når vi vil, med de forstyrrelser vi vil også videre. Det vil si, jeg trener jo ikke, for jeg har ikke hund, men jeg er gjerne villig til å kommandere/forstyrre/ta bilder av de som vil. :)

Hvis du plotter inn Stamhusveien 1, er det like ved sletta der vi møtes.

Takk :) Da dukker vi nok opp, og takk for addresse :) Jeg kjenner meg nok igjen med engang jeg er på Ekebergsletta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hvis gubben vil, så kommer vi kaaanskje med begge to. Oodk har agility-trening i morra, og det er så uffent når man trener ro og kontakt. :)

Dessuten er det vel jaggu på tide å treffe litt flere sonen-folk (og bli kjent med flere potensielle ridgeback-pøbel-passere... :wub: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å komme, men Marvin har vært dårlig i magen i hele natt og har nå tatt rabiesvaksine også. (Stod og shamponerte stumpelump og poter kl 04 i natt..) Så vi tar det helt med ro i dag. Det har vært full rulle ellers denne uka, så er nok greit at det blir luftetur og cowboystrekk i dag. Men lenge siden jeg har vært med nå, så neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...